Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag hos päronen med hela familjen.
Mysigt.
Men nu är helgen slut igen.
8AB953F9-83C0-496F-91EC-6C34DF026373.webp
 
Kollat curling. Är trött och less. En timme till nyheterna och sen landet runt. Håhåjaja.
Skulle kunna försöka sätta upp brandvarnaren men kommer inte kunna hålla balansen. Kan få hjälp av en längre person på torsdag.
Vill sova. :sleep:
 
Ahhh ... sa skriver man inte har. Har ar allt (i stort sett) som skrivs med en / (slash) som en fraktion eller division. :o

Jag tror inte det är kutym i Sverige heller, men det gick förstå i kontext tycker jag. :)
/ kan betyda ”av”
Tex 5 av 10 möjliga = 5/10

Minns när man fick tillbaks rättade prov i skolan kunde det stå tex 19,5/20, alltså 19,5 av 20 möjliga poäng.
 
Så fick även jag snö, en hel cm............ :D kommer det inte mera så har jag ställt bilen i garaget helt i onödan.
Har även omvandlat 1 1/2 kg nötfärs till köttbullar så det blir det till middag och jag undviker julruschen samtidigt
 
Jag tror inte det är kutym i Sverige heller, men det gick förstå i kontext tycker jag. :)

Det ar alltsa bara jag som ar trog :o Inte forsta gangen ...

/ kan betyda ”av”
Tex 5 av 10 möjliga = 5/10

Minns när man fick tillbaks rättade prov i skolan kunde det stå tex 19,5/20, alltså 19,5 av 20 möjliga poäng.

Of Course! Men jag tankte nog inte tillrackligt pa problemet for att komma ihag alla satt en slash kan anvandas.
Jag blev bara sa forvirrad da man inte ens raknar rum pa lagenheter pa det satt man gor i Sverige har ... eller vaningsplan pa samma satt som har.
 
Jag har landat i soffan med kaffe och choklad efter att ha vinkat av vännen som varit här på besök sedan i torsdags. Gud vad trevligt vi har haft, och som vi har skrattat! Det är alltid mysigt att ha folk här på besök, men lite extra mycket så när det är av en person som är avslappnad, kravlös, positiv och framförallt väldigt lik mig! En riktig panghelg blev det, men jag ska inte sticka under stol med att det är skönt med lite egentid nu. Maken är och surfar och ska sedan direkt vidare ut på middag med en kompis, så jag har en helt lugn och tyst kväll att se fram emot 😊
 
Äntligen hemma och jobbet klart. Ungdomarna har fått nybakta lussebullar och det blev julstämning med snön som kom singlande. Nu borde jag sätta en deg här hemma men det känns trögt. Tror jag tar mig lite glögg och sätter mig vid brasan. Måste ta tag i pannhelvetet också :meh: Tror jag listat ut vad felet är. Det är nog givaren på utsidan som gått sönder och därmed ställer till kaos. Tur det går att elda i kaminen!
 
Eftersom jag är extra frusen idag, så har jag eldat för att få mer värme i huset och snart är det dags för lång, varm dusch.

Slabbade på både hårmask och ansiktsmask nyss, bara för att jag är sjuk så behöver jag ju inte förfalla 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp