Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om skylten är mest komisk eller sorglig. Men bra att veta att det finns alternativ om man tycker fisken är för dyr 😄 (ja jag förstår att det ska vara alternativ för vegetarianer men tycker de kunde hittat på ett lite bättre beskrivning)

Visa bifogad fil 105942
Förstår inte varför de inte kan skriva "fiskfria pinnar" som det ju står på förpackningen...
 
Okej vilket antiklimax. Detta är alltså ”snökaoset” alla talade om

Visa bifogad fil 105945
1668966543113.webp

så här såg det ut när jag lämnade Västervik.
 
Det där blir dock fruktansvärt halt när det fryser på, och inte kul för alla som fortfarande kör runt på sommardäck (det är måånga). Var smått kaotiskt när jag gick hem från jobbet både igår och idag :cautious:

Klantigt att inte bytt till vinterdäck då folk haft nästan två månader att byta? Folk får väl ställa bilen isf tänker jag.
Visst kan det bli halt men kan fortfarande inte se SNÖ-kaoset liksom 😅
Enda riktiga snökaoset jag varit med om i Sthlm var för sex år sedan (samma dag Trump blev president). Då var det faktiskt SNÖ!
 
Klantigt att inte bytt till vinterdäck då folk haft nästan två månader att byta? Folk får väl ställa bilen isf tänker jag
Tänker detsamma... Utanför mitt jobb så finns det sån där "drop in"-däckbyte. Helt sinnessjuka köer kors och tvärs över hela parkeringen för att komma dit. De håller till i utkanten på en stor(!) parkering vid ett shoppingområde och igår var hela jäkla parkeringen proppfull av bilar som skulle byta däck. Nästan likadant idag. Och så ser jag bilar som krypkör, knappt kan stanna vid korsningar, knappt kommer iväg igen och sedan krypkör på nytt, så det är tveklöst många som fortfarande har sommardäcken på.
 
Klantigt att inte bytt till vinterdäck då folk haft nästan två månader att byta? Folk får väl ställa bilen isf tänker jag.
Visst kan det bli halt men kan fortfarande inte se SNÖ-kaoset liksom 😅
Enda riktiga snökaoset jag varit med om i Sthlm var för sex år sedan (samma dag Trump blev president). Då var det faktiskt SNÖ!
Imorse körde jag om en Tesla som låg i 47 km/h på en 80-väg. Var beredd att sätta pengar på att den hade sommardäck fortfarande.
 
Tänker detsamma... Utanför mitt jobb så finns det sån där "drop in"-däckbyte. Helt sinnessjuka köer kors och tvärs över hela parkeringen för att komma dit. De håller till i utkanten på en stor(!) parkering vid ett shoppingområde och igår var hela jäkla parkeringen proppfull av bilar som skulle byta däck. Nästan likadant idag. Och så ser jag bilar som krypkör, knappt kan stanna vid korsningar, knappt kommer iväg igen och sedan krypkör på nytt, så det är tveklöst många som fortfarande har sommardäcken på.

I det här väglaget tycker jag att polisen borde nita folk för vårdslöshet i trafik om man ger sig ut utan rätt utrustning. Det är rätt farligt att ta med sig ett laddat vapen bland folk, där man inte ens fixat säkringen till avtryckaren.
 
I det här väglaget tycker jag att polisen borde nita folk för vårdslöshet i trafik om man ger sig ut utan rätt utrustning. Det är rätt farligt att ta med sig ett laddat vapen bland folk, där man inte ens fixat säkringen till avtryckaren.
Helt enig! Själv höll jag mig till gångvägar, med reflexvästar på både mig och hundarna. Tog det väääldigt försiktigt när vi skulle över bilvägar. Några blev säkert irriterade på att jag väntade länge med att gå, men om vi hade halkat till och bilen inte kunnat stanna så skulle det slutat illa.
 
Sitter på elfilten och myser. Tittar på brasan som brinner friskt i kaminen. Ute är det -3 grader och här inne är det lite drygt 17 grader. Helt okej.... :) (speciellt jämfört med 12,8 grader i morse.... ;) ).

Julmarknaden såg stökig ut, så vi struntade i den. Men sedan gick vi på en kul loppis istället och kollade på diverse prylar. Jag hittade en helt perfekt stor röd duk som jag ska använda på mitt bord under bibliotekets bokmässa. Femtio kronor - som hittat :) !

Tvättar i min nya tvättmaskin :) !
 
Idag har jag varit ute och tömköra ponnyerna för första gången. Väldigt roligt då de var så fina, men helt olika i sättet. Kommer nog kunna lära mig mycket om körning av både ägaren och ponnyerna, mycket värt!

Sedan har jag sovit, lagat mer matlådor, sovit och ätit. Nu ser jag fram emot att sova igen..
 
Det här med att sitta framför brasan, känna värmen och höra spraket; jag blir så lugn och trött. Underbart!
Det är något primitivt med eld. Det väcker nåt inom en.

När jag jobbbade som ombudsman i Uppsala hade jag en öppen spis i lägenheten. Efter senaqkvällsjobb tände jag en brasa. Tog en kupa cognac och satt och tittade in i elden, lutad mot soffgaveln.
Världens bästa nedvarvning.

Våra fester slutade oftast med att vi låg i en solfjäder framför elden och löste världsproblemen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp