Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker detsamma... Utanför mitt jobb så finns det sån där "drop in"-däckbyte. Helt sinnessjuka köer kors och tvärs över hela parkeringen för att komma dit. De håller till i utkanten på en stor(!) parkering vid ett shoppingområde och igår var hela jäkla parkeringen proppfull av bilar som skulle byta däck. Nästan likadant idag. Och så ser jag bilar som krypkör, knappt kan stanna vid korsningar, knappt kommer iväg igen och sedan krypkör på nytt, så det är tveklöst många som fortfarande har sommardäcken på.
Det där var 100% jag igår, fort gick det inte men ingen olycka skedde 😄🙈 nu är vinterdäcken dock på. Skyller på att jag fick rätta mig efter bilägaren och att han faktiskt inte har haft tid tidigare pga först jag sedan han bortrest. Allt gick bra till slut, min fru var mäkta imponerad över hur bra jag körde 😝
Normalt fall med vår egen bil är vi ute i god tid, byter oftast däck i skiftet oktober-november men nu blev det speciellt pga lånebil.
 
De har gått ut med att de som har möjlighet bör jobba hemma.

Jag sitter på tåget nu som rullar mot Sthlm. Hoppas på att komma fram 😅
Tack för varningen. Gick in på SLs hemsida och såg att det stod om troliga problem där. Har nu informerat killen jag träffar så han ändrar sina planer för morgondagen :p Känns inte som rätt tillfälle att åka in mot Odenplan för jobb...
 
Känns som att jag packat och sorterat i en vecka nu. Var tvungen att lägga mig en stund vid 16, max 30 min bestämde jag mig för men kom inte upp. Kom inte upp efter 60. 1,5 h senare kunde jag kravla mig ur sängen. Koka gröt till dottern, pulsa iväg i snön och handla, duscha. Nu skulle jag fortsätta packa, men jag orkar inte, har inte ens ätit middag ännu.

Jag är SÅ trött. Nästa vecka blir det dygnet runt med flytten varje dag. Magen har tydligen bestämt sig för att bli höggravid redan trots att det är halvvägs kvar så jag kan knappt lyfta något. Men, vi är på väg mot något så fint. Denna jul får vi leva i kappsäck och på liten yta men nästa år är vi hemma i huset som vi längtar efter så mycket. Med fyra små fossingar framför en STOR kungsgran :heart
 
Ni som bor kring Stockholm, vet ni hur det ser ut på Ingarö? Tänker på min doktor som skulle åka dit i fredags till sin ”stuga”… Han hade kollat så noga, det skulle inte snöa alls. Han visade mig i appen och det var så då. Nog för han säkert reder sig själv, men han inte riktigt sluta tänka på det då han för några år sedan ramlade där helt ensam och bröt foten (det var en hemsk historia…) :heart

I Eskilstuna börjar det bli riktig vitt nu till barnets stora glädje 🥰
 
Ni som bor kring Stockholm, vet ni hur det ser ut på Ingarö? Tänker på min doktor som skulle åka dit i fredags till sin ”stuga”… Han hade kollat så noga, det skulle inte snöa alls. Han visade mig i appen och det var så då. Nog för han säkert reder sig själv, men han inte riktigt sluta tänka på det då han för några år sedan ramlade där helt ensam och bröt foten (det var en hemsk historia…) :heart

I Eskilstuna börjar det bli riktig vitt nu till barnets stora glädje 🥰

Vet ej men grannarna ska försöka ta sig ut till sin hus i skärgården och kolla imorgon. Tydligen har deras elstolpe rasat ihop.
Här i innerstan börjar snöfallet tillta och det blåser på en del.
 
Ni som bor kring Stockholm, vet ni hur det ser ut på Ingarö? Tänker på min doktor som skulle åka dit i fredags till sin ”stuga”… Han hade kollat så noga, det skulle inte snöa alls. Han visade mig i appen och det var så då. Nog för han säkert reder sig själv, men han inte riktigt sluta tänka på det då han för några år sedan ramlade där helt ensam och bröt foten (det var en hemsk historia…) :heart

I Eskilstuna börjar det bli riktig vitt nu till barnets stora glädje 🥰

Det snöar på men upplever inte att det är kaos, vet inte hur det är där ute dock. Kör man lugnt och fint borde det inte vara någon fara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp