Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svea har haft en liiiiten stund frid och ro. Annars är det mestadels full fart.

20221119_201656.webp
 
Äter havregrynsgröt och dricker oboy. Är redan mätt så hunden blir glad över grötresterna! Han sitter alltid och väntar så troget när jag äter något... undrar varför. Kan kanske bero på att, tja, han alltid får?! :)

Ser visst på nån julfilm också.
 
Snön började yra så smått under ridturen på vägen hem 😍; en mysig skrittur med härligt sällskap i eftermiddags 😊. Hemma fick lillkissen gå ut i snön; livets första snö och sen satt han vid köksfönstret och kollade in snöfallet 🥰. Under timmen det tog att brodda upp pållan ikväll så hade ju snön vräkt ner och vräkte ner mot rutan så det gick absolut inte köra fortare än 30-40 km/h. Tacksam för att bästa älsklingen idag lagt om till vinterdäcken på min bil 😊.
 
Sitter nergosad under en filt i soffan och njuter av ostmackor med finost, saffransbullar och KitKat, samt tända ljus och brasa. Bäst av allt: Läser Mulle!

Har fixat en massa i hemmet idag, monterat en kabellist, målat om en möbel, fasat ut lite höstpynt och in lite julpynt. Känner mig smått PMSig och får kämpa för att reglera mina känslor (läs: jag vill be mina nära att fara och flyga men misstänker att de egentligen inte förtjänar fullt så starka reaktioner). Därför krämar jag istället på med mysfaktorn.
 
Jag har just kommit hem fran Columbia Sportswear's affar for anstallda under "Black Friday Week". De har en massiv rabatt och allt ar prissatt efter deras rabatt och allt det som ar mest populart finns i den affaren dar de inte egenligen behover trangas med "vanliga pobeln". De kan i och for sig ga in och visa upp foretagskortet och handla pa vilken affar som helst, men deras egen store ar bast.
I dag var ju deras pris rabatterat med 10-50% ... och sedan var det ytterligare 20-30% avdrag i kassan. 🥳
 
Visste väl att det skulle komma snö när jag skippade snösulorna pga det jäkla mildvädret som varit 😅. Fick ju gänga om hålen i tårna för att kunna brodda så stackars pållan drog både en och flera suckar över tiden det tog medan de andra hästarna mumsade på insläppshö. Duktiga och tålmodiga häst 🥰.
Hemma igen var det ju såklart strömlöst precis som i stallet men sicken tur att sambon fick fram gasolköket så det blev tacos och en cider i ljusskenet från braskaminen och lite tända ljus, så himla gott och mysigt 😍.
 
Gav upp på den jäkla pannan och åkte till jobbet. Har ett dygn att göra här och sen får jag ta itu med eländet igen. På jobbet har det varit lugnt och jag har bäddat ner mig i sovjouren. Fortsätter lugnet i natt så jag får sova tänker jag baka lussekatter i morgon fm så mina ungdomar får go fika. Känns som en rimlig plan just nu.
 
Inser mer och mer att jag bara måste ta tag i ett problem som jag skjutit upp på alldeles för länge :arghh: Blä. Vill inte. Orkar inte.

Känner mig allmänt jättedålig som person. För att jag inte ens klarar av att ta tag i ett problem när jag vet exakt vad jag behöver göra. Och för att den saken ens är ett problem för mig.

Skriver mest detta för att ge mig själv en spark i baken och faktiskt ta tag i :turd: på måndag. Kanske lite för att det är skönt att klaga också (:p), men mest för att jag inte ska fega ur på måndag och tänka "jag gör det imorgon".

Nu ska jag sova :sleep:
 
Snön yr ner, jag har hämtat upp den rena tvätten - att hänga in allt är mer än jag orkar. Har parkerat mig framför datorn med en sovande katt bredvid. Hon fick följa med ner till tvättstugan men var inte alls pigg på att springa som hon brukar utan burrade upp sig som en fågelunge och väntade på att jag skulle öppna dörren så vi kunde gå hem.

Försökte locka henne att gå ut i snön på balkongen men hon pep och stack som en avlöning.
 
Jag har lyckats göra det mesta av undanplock och städ och grejer i lägenheten under veckan - nu jobbar jag bara imorgon och är sedan ledig i två dagar och är orimlig tacksam och glad! Jag hade tänkt hinna terrariet idag men det blev inte av. Kanske kan jag få fint väder och hinna ut med djuren på långpromenad och hitta någon intressant inredningspryl i skogen istället. Det kan ju vara meningen.

En dag kvar! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp