Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att köpa 25 kg jordnötter när jag ändå köpte hönsfoder, så nu får alla pippisarna mat, stora som små. :)

Nu är det som vanligt trafikkaos i Sthlm och jag har kört om flera som tydligen har sommardäcken på och ändå måste ge sig ut i trafiken när det snöar så det lägger sig på mindre vägar. :meh: Hästarna tittade intresserat när jag åkte förbi och blötte kraftfodret men de kom inte upp till grinden medan jag var där så de får stå ute i snön så länge så ska jag ta in dem sen ikväll. Hovslagaren som skulle kommit idag ändrade till i morgon så de får sova inne en natt till. Skönt att slippa blötsnön i natt och i morgon blir det premiär för täckessäsongen. :up:
 
Det lät gott. Har du något recept? :)
Javisst 😊 Hoppas det går att läsa såhär!
941B2E71-FB19-4B55-9A50-F20A0A0EA3DE.webp
 
Maten blev god och nu sitter jag och tittar på ett avsnitt av "Vem tror du att du är". Snart dags att ta in hästarna och sedan ska jag nog sätta igång med mina kristyränglar. Måste bara klippa snören också. Och - förhoppningsvis - vispa i hop en riktigt bra kristyr!
 
Somnade lite för sent, och vaknade för tidigt, så har inte fått nog med sömn inatt 👎 kan nog somna om igen om jag lägger mig när jag städat färdigt. Vet dock inte hur tidigt det känns ok att dra igång dammsugaren. Bor på plan 2/2 så vet inte hur mycket det hörs genom golvet 🙈 tycker 9 egentligen, men har bara damtidningen kvar så vill inte vänta en timme 😅

Jag maste fraga, vad ar 2/2?

Morotsstavar som snacks. Inte en hel påse/hink oskalade som till pållarna :D

Nar jag slutade roka, cold turkey, var morotsstavar som skars upp varje morgon och forvarades i vatten i kylskapet min go to snack. Jag at sa mycket morotter att jag var orange :angel:
Jag har ett minne av en aldeles forfarlig flight, fran Florida via New York och Londaon, till Stockholm villt knaprandes pa morotsstavar till vinet medan jag forsokte se lite lagom sofistikerad ut, som om jag verkligen horde hemma i min uppgraderade (da blev man ofta uppgraderad nar man flog langa strackor ofta) stol/sang i forsta klass. :rofl: :laugh:
 
Jag maste fraga, vad ar 2/2?



Nar jag slutade roka, cold turkey, var morotsstavar som skars upp varje morgon och forvarades i vatten i kylskapet min go to snack. Jag at sa mycket morotter att jag var orange :angel:
Jag har ett minne av en aldeles forfarlig flight, fran Florida via New York och Londaon, till Stockholm villt knaprandes pa morotsstavar till vinet medan jag forsokte se lite lagom sofistikerad ut, som om jag verkligen horde hemma i min uppgraderade (da blev man ofta uppgraderad nar man flog langa strackor ofta) stol/sang i forsta klass. :rofl: :laugh:
Två av två gissar jag. :) Alltså ingen annan bor ovanför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp