Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit och köpt amaryllis-"groddar", dvs lökar som är på gång men som behöver lite tid ännu.

Även varit till Hööks, bl.a köpt reflexväst till hunden som något uttråkad charmade övriga kunder.

Läst två oerhört tråkiga vetenskapliga artiklar.

Nu ligger jag i soffan och tittar på en brittisk deckare.
 
Jag borde verkligen sätta mig och skriva schema för hur nästa vecka behöver se ut för att jag ska överleva den, men jag orkar verkligen inte pussla minut för minut just exakt nu. Kanske tar det i morgon i stället.

För övrigt upptäckte jag en bil med sommardäck som inte kom ifrån parkeringen från ÖoB när jag var där. Snubben som försökte köra bilen attackerade mig och en annan snubbe och bad oss putta ut honom från parkeringen.
"Nja," sa jag. "Jag tycker nog inte du ska ut på vägen och åka om du inte ens kommer från parkeringen?"
Fick till svar att han "bara" hade 30 minuter hem. Jag svarade att "jaha, men det är inte plogat eller saltat någonstans, även om du kommer ut på vägen hur ska du komma runt i rondellen?"
Då blev jag kallad för sugga :up: och den andra snubben hjälpte till och puttade ut bilen från parkeringen.

Såg bilen åka nerför backen, kunde inte stanna vid rondellen utan gled ner i rondellen, började svänga, snurrade runt 180 grader, och fastnade där. Såatteeeh :D Har ringt polisen och anmält snubben för vårdslöshet i trafiken. :up:
 
Jag borde verkligen sätta mig och skriva schema för hur nästa vecka behöver se ut för att jag ska överleva den, men jag orkar verkligen inte pussla minut för minut just exakt nu. Kanske tar det i morgon i stället.

För övrigt upptäckte jag en bil med sommardäck som inte kom ifrån parkeringen från ÖoB när jag var där. Snubben som försökte köra bilen attackerade mig och en annan snubbe och bad oss putta ut honom från parkeringen.
"Nja," sa jag. "Jag tycker nog inte du ska ut på vägen och åka om du inte ens kommer från parkeringen?"
Fick till svar att han "bara" hade 30 minuter hem. Jag svarade att "jaha, men det är inte plogat eller saltat någonstans, även om du kommer ut på vägen hur ska du komma runt i rondellen?"
Då blev jag kallad för sugga :up: och den andra snubben hjälpte till och puttade ut bilen från parkeringen.

Såg bilen åka nerför backen, kunde inte stanna vid rondellen utan gled ner i rondellen, började svänga, snurrade runt 180 grader, och fastnade där. Såatteeeh :D Har ringt polisen och anmält snubben för vårdslöshet i trafiken. :up:

Bra gjort 💪🏼
 
Brodern levererar på middagsfronten

1222228E-3C53-4C52-9721-48CE56EB62A3.webp
 
Har flyttpackat hela dagen. Måste vara på någon form av hormontopp just nu för jag börjar böla för minsta lilla. På ett bra sätt alltså, men jag blir helt sentimental. Nu flyttar vi ut, första snön kom idag, jag är på väg att handla middag och kan inte ens lyssna på en fin låt utan att snörvla 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp