Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
13000 steg innan klockan 09.
 

Bifogade filer

  • DA809544-E9EE-4F82-9EA0-0DA18ABFC3E5.webp
    DA809544-E9EE-4F82-9EA0-0DA18ABFC3E5.webp
    198 KB · Visningar: 9
Blommorna inne brukar de fyrbenta trädgårdsmästaren vara snälla och ta hand om...
Jag som en gång samlade på tropiska växter (hade över 80 olika sorter ett tag) för att sedan förlora en stor majoritet till ohyra lever nu enligt devisen ”om du inte överlever ohyra och sporadisk vattning så hör du inte hemma här” :D Tänker att fyrbenta hjälpare kan räknas in i ohyra.
De ca 20 växterna jag har kvar har gjort sig förtjänta av att få lite vatten och gödning då och då :angel:
 
Jag som en gång samlade på tropiska växter (hade över 80 olika sorter ett tag) för att sedan förlora en stor majoritet till ohyra lever nu enligt devisen ”om du inte överlever ohyra och sporadisk vattning så hör du inte hemma här” :D Tänker att fyrbenta hjälpare kan räknas in i ohyra.
De ca 20 växterna jag har kvar har gjort sig förtjänta av att få lite vatten och gödning då och då :angel:
Vatten menar du typ 1 gång i halvåret? På jobbet hade jag förut en buske i plast där jag står och jobbar. För ett år sedan försvann den till killarnas omklädningsrum för en anställd (ej chef) talade om att den var alldeles för ful. Jag svarade att fördelen är att man behöver inte bry sig om dem. Hon idiotförklarade mig när jag svarade att jodå säkert hälften av växterna hemma var fejk.
 
Vatten menar du typ 1 gång i halvåret? På jobbet hade jag förut en buske i plast där jag står och jobbar. För ett år sedan försvann den till killarnas omklädningsrum för en anställd (ej chef) talade om att den var alldeles för ful. Jag svarade att fördelen är att man behöver inte bry sig om dem. Hon idiotförklarade mig när jag svarade att jodå säkert hälften av växterna hemma var fejk.
Nja, lite oftare kanske :D men nog kan det gå 8-10 veckor mellan vattningarna, speciellt i de lite större krukorna och under vinterhalvåret.
Men absolut, jag hade hellre haft plastväxter än inga växter! Finns väldigt mycket fina platsväxter idag. Det tråkiga är att det går inte att ta sticklingar på dom och de har inte så mycket personlighet. Jag har ju en relation till de flesta av mina växter :angel: vissa relationer är bättre, andra är sämre.
 
Ska efter samtal med Skatteverket (som faktiskt är supertrevliga i service) försöka uppskatta en "skog" på 0,6 hektar uppdelat på olika ställen.
Planteringsår: tja, vem vet det växer liksom av sig själv bara. Bonitet: 3. Eller Lissabon. Vart är vi på väg? BLÅVAL.
Virkesförråd: helt ok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 379
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp