Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surar fortfarande över kso;n i Nortälje som höjde sin lön. Men hänvisning till procent at statsministerns lön.

Jag har ett annat förslag. Räkna ut hur många procent av landets befolkning Norrtälje har. Ta den procenten av statsministerlönen.
 
Surar fortfarande över kso;n i Nortälje som höjde sin lön. Men hänvisning till procent at statsministerns lön.

Jag har ett annat förslag. Räkna ut hur många procent av landets befolkning Norrtälje har. Ta den procenten av statsministerlönen.
Jag har ett annat förslag, Avgå. Vi vill inte ha den typen av inställning till skattemedel. Det är så verklighets- och omvärldsfrånvänt som det kan bli.
 
Jobbat, helt slut
När några går på lunch kl13, så är vi bara 3 i tvättstugan. V strök Ikea kläder. C satt och vek dukar eller satt och glodde
Jag fick springa benen och ryggen av mig mellan tvättmaskiner och tumlare i 50 min...
C rörde sig inte ur fläcken fast maskiner pep att de var klara...
Så rejält trött nu på vissa
 
Och det blev inte bättre av att min chef kom ner vid 12snåret och frågade om jag är frisk. Jo tjena, en höstdepression som jag har (eller snarare depression hela tiden), går inte över på ett dygn
Finns inget Quick fix för det
Hen förstår inte alls att man är på Samhall för en anledning. För att man kanske är trasig i kropp eller knopp, eller båda
 
Har påbörjat mitt projekt med att äta ut frysen. Så idag blev det smulpaj med körsbär till efterrätt.
Precis ätit en bit. Tror jag kan ha haft i lite för mycket potatismjöl då den blev rätt så geleaktig. 😅

Nu tittar jag på serie. Skulle behöva packa ned både paj och linsgryta i matdosor men det kan nog svalna lite till på bänken...
 
Gjorde en granne glad med två paket glass som blivit fel i vår beställning 🥰 Whippishen försökte följa med henne hem sen, och trodde jag var arg när jag sa att han inte fick 😭 Men sen hoppade han glatt upp i min famn och verkade nöjd med att ha röjt runt i trappen och hängt lite med grannen.

Nu har vi ätit dumplings och tittar på en halloweenmysig film 👻 🎃
 
Fortsätter att läsa inför slutuppgiften och inser att boken som jag bara skulle skumma var alldeles för intressant för att inte läsa ordentligt från pärm till pärm. Den väcker tankar kring barns lek och varför vissa barn inte leker. Nu lägger jag ännu fler verktyg i min verktygslåda :) ! Vidareutbildning är :up: !

Funderar på vad mer jag kan äta ikväll....?
 
Slöar i soffan efter en ovanligt trevlig arbetsdag. Egentligen var den ganska stressig och krånglig, men jag är på så vansinnigt bra humör nu för tiden att det liksom inte bekom mig. Trevlig utelunch med underbar kollega gjorde inte saken sämre, och inte heller det faktum att det var lite småsoligt både på promenaden till jobbet och hem igen. Skön känsla att kunna gå runt och känna sig lite "high on life" trots att det bara är en högst ordinär tisdag i oktober! Nu ska jag servera mig själv den sista biten av helgens äppelpaj och avnjuta denna framför senaste avsnittet av Tunna blå linjen :)
 
Sliter håret och gav upp på redovisningen för taxering av lantbruksfastigheten. Som enligt lantmäteriets avstyckningshandlingar inte ens ska gå som lantbruk. Men Skatteverket menar att jag måste redovisa som lantbruk för att ens kunna påpeka att det inte borde vara en lantbruksfastighet.

Hur ska jag ens räkna virkesförråd på något under hektaret som endast får gallras smått för eget bruk??? Speciellt när det inte ens borde gå som lantbruk till att börja med arrrrrrgh

De får en gråtandes EZMK på deras kontor imorgon ser det ut som.
 
Jag känner mig frusen och överväger faktiskt att klämma på värmen medan jag går ut sista svängen med våfflan. :nailbiting: Tänker att då är det lagom varmt och skönt för resten av natten när jag kommer hem igen. Det är egentligen inte motiverat och jag är nog bara trött, men ändå!
 
Dagens arbetsdag, jag vet inte ens var jag ska börja! Min hjärna ville INTE samarbeta och har gått med stresspåslag hela dagen! Gjorde jag en sak tänkte jag på en annan HELA TIDEN! Inte ens min bästa doktor i lurarna kunde lugna ner mig.

Stressen gick ner lite hemma men går upp igen emellanåt. Just nu försöker jag koppla av med te och en smörgås men ska lägga mig strax. En stress det med. Och att veta att jag måste vakna inatt igen pga barnet som ska kissa.

Bästa doktorn fick mig dock på bra humör när vi pratade i telefon och fick skratta lite. Också när hon städade kaffemaskinen, trots att jag nästan fick chokladpulver-inducerad astma på kuppen 😂

Edit. Misstänker tidiga PMS-symtom :meh:
 
Har påbörjat mitt projekt med att äta ut frysen. Så idag blev det smulpaj med körsbär till efterrätt.
Precis ätit en bit. Tror jag kan ha haft i lite för mycket potatismjöl då den blev rätt så geleaktig. 😅

Nu tittar jag på serie. Skulle behöva packa ned både paj och linsgryta i matdosor men det kan nog svalna lite till på bänken...
Tack för påminnelsen. Det var ju nåt liknande jag skulle göra, tömma frys.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 380
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp