Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnet ovanifrån.
Blöta skor.
Svart.
Men mysigt ändå och skönt med många plusgrader.
2E2CC82B-D7B8-4461-BB5D-2361EF81BA46.webp
 
Fick precis ett samtal från tidigare jobbet som undrar om jag kan hoppa in och jobba några timmar idag. Det råkar passa bra, så nu ska jag bara dricka upp en kopp te och ge mig av. Blir bara 4 timmars jobb, så snart är jag hemma för en till kopp te :p Inte jättepepp på att ge mig ut i regnet.
 
Såg sanningen i vitögat när jag googlade något jag misstänkt ett tag: radioprogrammet jag lyssnat på regelbundet om morgnarna i typ hela mitt liv är över for good. Oväntat sorgligt. Eller, ganska väntat.

Antar att det enda rimliga är att resa tillbaka till hemlandet, leta upp de båda pratarna och bli ihop med 1-2 av dem, så att jag kan fortsätta med att börja min dag till deras kära gamla röster.
 
Såg sanningen i vitögat när jag googlade något jag misstänkt ett tag: radioprogrammet jag lyssnat på regelbundet om morgnarna i typ hela mitt liv är över for good. Oväntat sorgligt. Eller, ganska väntat.

Antar att det enda rimliga är att resa tillbaka till hemlandet, leta upp de båda pratarna och bli ihop med 1-2 av dem, så att jag kan fortsätta med att börja min dag till deras kära gamla röster.
Vilket radioprogram?

Och jag beklagar sorgen. ❤
 
Blev väckt tidigt av min sambo som påtalade att det skulle komma och installera toaletten idag 🤨 Jo tack, så klev upp åt frukost och sen bestämde jag mig för att åka och handla. Lagom tills jag åker kom det och satte in den nya toaletten, det hade gkd att gå in med egen nyckel bara det såg till att Kajsa stanna kvar inne. Så när jag kom hem så var det fixat.
Handlat både åt mig själv, klippmaskinolja och kattmat. Regnar gör det med idag igen, ska äta lite lunch sen åka till stallet.
 
Klippt lite päls på Farbror. Hals och bog det får vara så i år, det där han svettas mest. Rygg och mage måste hållas varma framöver.
Förhoppningsvis hjälper det här till lite granna så han slipper svettas floder. Äsch behöver inte vara snyggt bara praktiskt.
 

Bifogade filer

  • IMG_20221025_114142.webp
    IMG_20221025_114142.webp
    142,4 KB · Visningar: 17
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
37 096
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp