Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte de har tid med sånt. Jag har träffat många läkare, har tappat räkningen. EN av dem tog sig tid att läsa nästan hela min journal. Hon var så besviken för att hon inte hittat de äldsta anteckningarna som var på papper men jag hade en kopia själv, som tur var, så kunde ta med och kopiera till mottagningen.
De har alltså slarvat bort pappersjournalen. :down:
Och jag tycker läkare verkar läsa en massa i journalen, även läkare jag "bara" träffar en gång. De vet typ allt om mig när vi ses.
På gott och ont.
 
Och jag har varit med om läkare som uppenbart satt och läste någon annans journal för hen hävdade att jag hade mediciner jag aldrig haft på recept.
Och läkare som skriver in något de läst i någon annans journal eller själva hittat på. Senast tex bestämde lungläkaren att jag slutade röka -21. Vi pratade inte alls om rökning vid besöket och jag har aldrig rökt. :confused: :rofl: Men vi var ju iaf överens om att jag inte röker.
 
Varför kom inte allt detta regn i somras för när det verkligen behövdes ?!? Nåja; pållan och hagkompisen blev lyckliga över torrt lunchhö I plaskblötan och så vilodag för pållan; har ju ridit och kört henne fem dagar i följd 😍 så envisas inte idag ☺️. Honkatten som varit ute hela dagen tyckte nog det var hög tid att matte kom hem då hon satt i katthuset och jamade ända tills hon blev insläppt 😄.
 
Jag har tänt ljus och gosat katt. Funderar på vad jag ska få för middag för jag hade glömt att jag åt sista portionen soppa igår. Kanske det blir kycklingpytt med grannens tusen olika kålsorter. Ja. Och syrade morötter och det sista av den hemgjorda majonäsen.

Sedan ska jag sova för jag ska upp skittidigt imorgon för att åka till sjukhuset.
 
Och jag tycker läkare verkar läsa en massa i journalen, även läkare jag "bara" träffar en gång. De vet typ allt om mig när vi ses.
På gott och ont.
De kan ha haft ”vårdkonferens” om dig, om det är läkare på samma mottagning alltså.

De jag träffat frågar alltid samma saker.
”Vad gör du om dagarna? Bor du själv? Hur stor är din lägenhet? Har du vänner som du träffar?” Ja såna tjatiga saker.
En ville veta vad min pappa jobbade med för 35 år sen. Jätteviktig info för min vård. :confused::cautious:
En tyckte jag skulle utredas för personlighetsstörning fast det redan var gjort.
 
De kan ha haft ”vårdkonferens” om dig, om det är läkare på samma mottagning alltså.

De jag träffat frågar alltid samma saker.
”Vad gör du om dagarna? Bor du själv? Hur stor är din lägenhet? Har du vänner som du träffar?” Ja såna tjatiga saker.
En ville veta vad min pappa jobbade med för 35 år sen. Jätteviktig info för min vård. :confused::cautious:
En tyckte jag skulle utredas för personlighetsstörning fast det redan var gjort.
Nä, är läkare på olika ställen.
 
Och jag har varit med om läkare som uppenbart satt och läste någon annans journal för hen hävdade att jag hade mediciner jag aldrig haft på recept.
Jag blev nekad recept en gång för att jag tydligen hade fått av en annan läkare plus en läkare på en annan mottagning.
Fast det stämde ju inte, hade dessutom ingen kontakt öht med den andra mottagningen, så de hade läst/tagit uppgifter från nån annans journal.
Fick mina recept till slut. Men det krävdes att jag gjorde klart för min kontakt att jag inte alls fått recept.
 
Men alltså, hörni. Vem skrev om resten av min dag till något slags fars?

Jag var som jag skrev redan mycket trött och mycket slut, och i stort, stort behov av att ligga ner en stund och sedan, utan ytterligare ansträngning, få i mig lite god mat.

Så jag beställde mat via en av foodoras konkurrenter, vilket självsäkert bekräftades av restaurangen, och såg sedan på hur leveranstiden sköts upp med 6 minuter åt gången, hela tiden med det glada meddelandet att de höll på att tillreda min mat (en sallad) tills jag hade väntat i en timme, dubbelt så länge som det skulle ta. Då ställde restaurangen in ordern eftersom de saknade alla komponenter för att tillaga min mat 🙃

Vid det laget hade jag huvudvärk och kände mig lätt illamående, trots att jag slängt i mig lite stödnötter. Fick 'dig deep' för att samla ihop mig och gå till närmsta affär för att köpa nåt, vad som helst, en kokosnöt, kanderad ingefära, en tub ärtsoppa att trycka i sig på parkeringsplatsen. Affärens lampor lyste välkomnande mot mig, och jag tänkte "Nu! Nu är det nära!". Och det var först när jag kom riktigt nära som jag kunde läsa vad som stod på en handskriven liten skylt som satt upptejpad på dörren: "Stängt pga. renovering" – inte helt lätt att se i motljuset från byggstrålkastarna.

Känslomässigt avtrubbad mediterade jag mig bort till nästa affär, men en del av mig ligger fortfarande på marken och sparkar och gråter utanför den där Coopen, och kommer kanske alltid att göra det, som jag egentligen, innerst inne, kände för att göra.

Väl vid nästa ställe tyckte jag att det såg ovanligt livat ut utanför, färgglada skyltar berättade om att snart invigs nya lokaler! Vilket innebär att vi börjat tömma affären! Eller rättare sagt, att affären nästan är tom! Men vi har fortfarande öppet om du vill köpa en påse sallad/kompostmix, en satsuma med gratis bananflugor, eller en tinad fryspizza!

Själsligt död grabbade jag tag i en eklektisk samling varor som inte på något vis skulle kunna utgöra en vettig middag samtidigt som jag försökte processa den oundvikliga domedagsstämningen som rad efter rad av tomma snabbköpshyllor tenderar att skapa. Jag vet inte hur det är för andra men min hjärna behöver mat för att fungera så det var upp till autopiloten att fatta besluten. Den förstod det till exempel som att skylten "Utförsäljning – 30% rabatt på färskvaror" betydde att det var 30% rabatt på färskvarorna – rimligt tänkt tycker jag! – och tänkte att den här osten och tofun kan ju vara bra att ha för det priset, vilket väl också var ganska smart? Bara det att i kassan blev det ingen rabatt, och autopiloten är inte auktoriserad att föra samtal med kassörskor /andra människor.

Det enda vettiga jag fick med mig var några flugfria (nåja, om man kisar) satsumas och en jumboutgåva av tidningen Lantliv.
 
Låååång dag på jobbet. Många möten och långdragna diskussioner.

Behöver nya glasögon. Bokade tid på Synsam men allt de vill är att sälja abonnemang, svindyrt. De hade inte ens några bågar jag gillade.
Det brukar ta tid att välja bågar för mig. Jag tittar flera gånger hos flera olika optiker.

Oftast hamnar jag till slut på Synsam. Har aldrig upplevt att de försöker pracka på mig nåt. De erbjuder och jag tackar nej och så är det bra med det?

Väntar på SMS denna vecka att mina nya är klara. :)
 
Intensiv dag på jobbet. Efter jobbet bjöd en vän på god mat. Har inte varit så social senaste tiden men glad att jag gick dit.
47F18474-BDDD-4699-A12E-8E4B57EAB9F9.webp
 
På ridskolan och ska rida "hästen alla ramlar av" han var underbar sist och jag hoppas han bjuder på samma i dag. Ska dock köra lite WE Light och jag vet att han är lite halvt harig, så blir nog lite att jobba med.

Fixade även två igenridningar :love: så blir mycket ridskola i november, det behöver jag! Såg även att vi bara är 4 stycken på lektionen I dag. Lyx!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 217
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp