Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ha världens tjommigaste kollega. Han står mig otroligt nära, han är en av mina närmaste vänner och en helt fantastisk människa på många sätt men.... ibland går bara inte hissen hela vägen upp :laugh:


I helgen var han hemma hos en kompis och dennes flickvän. När det hade blivit riktigt sent och alla var trötta fick han låna deras gästrum för att kunna sova över. Kompisens flickvän hade satt upp tyg över sängen som en inredningsdetalj, likt det på bilden men fäst i krokar i taket och ena väggen.
Min kollega fick i sitt trötta tillstånd för sig att flickvännen hade satt upp en hängmatta över sängen och att det vore himla skönt att få sova i den, så han hämtade en stol, klättrade upp och försökte lägga sig.
Resultatet blev givetvis att så fort han la över tyngden så brast hela vägginfästningen och han damp rakt ner i sängen :laugh:

Han har ännu inte vågat ringa och berätta för kompisens flickvän men jag hoppas verkligen att jag får lyssna på det samtalet när han förklarar hur han tänkte :laugh:


1666616494362.webp
 
Höll på att skriva att jag låg i soffan och myste med stora vovven men just då gick han. Well. Fram tills för en liten stund sen låg jag och myste med stora vovven i alla fall. Det blev en ovanligt tidigt morgon idag, vilket jag inte riktigt är skapt för så jag känner mig som ett stycke småmosig fallfrukt. Dagen är liksom inte i närheten av över än men jag tycker nästan det räcker såhär 😂 Måste fortfarande göra lite mer nytta. Men ska beställa något gott till supersen lunch först och titta på något mysigt medan jag väntar.
 
Som han mös när han fick massage och elterapi 😍 Under läppen hängde och dingla i perioder. Fanns lite och arbeta med på hans vanliga ställen runt nacken och i rumpan men för övrigt en välmående fabror ♥️ Så uppföljning om en månad för lite mer massage. Han såg väldigt nöjd ut efteråt och tittade på hen är du redan klar 😂 Då hade vi ändå hållt på i över en timme.
 
Andas och är mentalt dränerad. På väg till stallet iallafall. Fick ett mentalt bryt över jobbet nu på eftermiddagen. Har pratat med fackligt ombud innan jag gick hem iallafall. Har sen tidigare ett möte med chefen senare i veckan. Tyvärr hoppas jag inte på någon konkret förbättring där isåfall är det dags att ta med mig en facklig representant på ett möte med chefen kom jag och ombudet överens om. Men jag är bara dödstrött på att inget fungerar på jobbet och att chefen beter sig respektlöst mot anställda.
 
Nej dags att laga mat, magen knorrar högt. Lämnade in första uppgiften i förmiddags bara fortsätta när jag ätit. Hästen han ska ju ändå vila i två dagar innan han får börja röra på sig igen så nu har jag massa tid att plugga ☺️
 
Väntar på att min middags-soppa ska bli klar - d.v.s. hur länge jag står ut med att vänta... :o
Jag hade en portion köttfärssås kvar sedan middagen igår, så den + 1,5 liter vatten, fuskbuljong, potatis, morot, palsternacka, långbönor, broccoli och trattisar = middags-soppa :d
 
Läkaren borde väl ha tillgång till din journal? Kontakta stället och berätta att det finns tidigare sjukdomsbild och journalanteckningar?

Fast läkaren vet om att det finns tidigare sjukdomsbild osv. Så då kanske hen kollar i journalen själv?
Tänker iaf skriva ner allt jag gjort på sidan av som till exempel optiker och tandläkare etc.
Tror inte de har tid med sånt. Jag har träffat många läkare, har tappat räkningen. EN av dem tog sig tid att läsa nästan hela min journal. Hon var så besviken för att hon inte hittat de äldsta anteckningarna som var på papper men jag hade en kopia själv, som tur var, så kunde ta med och kopiera till mottagningen.
De har alltså slarvat bort pappersjournalen. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 217
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp