Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så är det morgon igen. Har bäddat om och satt igång tvättmaskinen. Sen ska jag till biblioteket följt av stallet.
I eftermiddag ska jag följa med på cheerleading. Unga fröken har ägnat pappa-helgen åt att förbättra sina hjulningar så hoppas att det märks på träningen :D
 
Undrar om min unghäst någonsin kommer kunna förlåta mig för att jag vickade till hennes lösa tand som inte velat lossna för att se om den kan trilla så att hon slipper foderfickorna där. Många arga blickar där när hon ryckte till...

Och är lite orolig då jag lite hastigt får en ny inackordering idag som ska gå med henne, ett äldre sött sto som förlorat sitt enda sällskap i ett annat stall. Tror dock det ska gå bra :up:
 
Gårdagens lasagne blev OTROLIGT god :) ! Fast det märker man inte alltid förrän dagen efter. Min lasagne behöver egentligen alltid stå till sig en dag i kylen, även om vi förstås äter av den också samma dag som den lagas. När jag gör lasagne är den alltid alldeles för blöt och rinnig första dagen, men när den har fått stå och pastan har sugit till sig så blir den ljuvlig...(om jag får säga det själv :D). Massor med köttfärssås och massor med ostsås ska det vara. Denna gången hade jag också en bit mozzarellaost som fick åka i såsen tillsammans med den vanliga rivna osten. Tror att det gjorde susen för lasagnen är verkligen KRÄMIG.... :)
Har du gjort det i croock poten det är :love:
 
Katastrofont i mitt huvud nu. På torsdag har jag läkartiden som jag blev halvt tvingad till där vi ska gå igenom huvudvärken igen :) Känns lite extra bra att ha den där tiden nu även om jag inte riktigt ville ha den då.
Funderar på om jag kanske borde gå igenom min journal och lite för att komma ihåg vad som gjordes då för typ 4 år sedan, eller är det löjligt? Tänker att läkaren lättare kan förstå vad som gjorts och vad som hjälpte och då kanske kan göra sitt jobb lättare? Eller stjälper det?
 
Mötet gick bra trots att kisse var kvar inne :D Det verkar som om det främst är när husse ringer hon vill störa ("MIN matte!") :rofl:
Låter lite som hon är svartsjuk :angel: Har en sån hemma just nu lägger hon sig på sin kattkompis om han ligger med oss i soffan, tränger sig ned i mellan mig och böcker tex, haha fast hon är ju rätt söt när hon ligger här bredvid i dator stolen och sover :love:
 
Dags att mocka och göra snyggt i stallet 🫣 Just nu måste vi dra ut höet i gången för att få in det i boxarna, det blir hö överallt. Och herr häst har såklart rullat sig i leran idag 😂 Vet inte om jag ska skratta elr gråta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp