Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror all spänning gör sitt i kroppen..Typ huvudvärk när jag ligger ner på golvet o reser mig upp, nacke- kappmuskel. Hänger ihop. Vrider jag på huvudet känns det i kappmuskeln på motsatt sida. Känner mig dessutom allmänt stel och klumpig i kroppen. Fyller fasen strax 35, bör vara i mina bästa år men känner mig allt annat än ung och smidig 😒
 
Alltså, det är småfågelinvasion i vårt uterum! Nu var TRE talgoxar som flög runt därinne. Vi brukar hitta ett par stycken varje vecka. Det är ca 2dm luftspalt mellan glasen och taket runt ena sidan men jag förstår inte varför de plötsligt blivit så duktiga på att flyga in där. Det bli värre och värre för varje år!
 
Alltså, det är småfågelinvasion i vårt uterum! Nu var TRE talgoxar som flög runt därinne. Vi brukar hitta ett par stycken varje vecka. Det är ca 2dm luftspalt mellan glasen och taket runt ena sidan men jag förstår inte varför de plötsligt blivit så duktiga på att flyga in där. Det bli värre och värre för varje år!
"Mina" talgoxar på jobbet som är semitama hoppar lätt in även när det är mindre än 1dm öppet fönster. Skillnaden är väl att de även tar sig ut lätt, de hoppar in i bland på vintern när de tycker det är kallt och sitter och halvsover en stund. Förutom Ikarina som kan flyga fram och sätta sig på skärmen och vråla efter mat, de andra är mer försynta. :D
 
Alltså, det är småfågelinvasion i vårt uterum! Nu var TRE talgoxar som flög runt därinne. Vi brukar hitta ett par stycken varje vecka. Det är ca 2dm luftspalt mellan glasen och taket runt ena sidan men jag förstår inte varför de plötsligt blivit så duktiga på att flyga in där. Det bli värre och värre för varje år!

Deras förf(j)äder har inte läst "On the Origin of Species" :rofl:

Edit: Dålig humor är också humor :angel:
 
"Mina" talgoxar på jobbet som är semitama hoppar lätt in även när det är mindre än 1dm öppet fönster. Skillnaden är väl att de även tar sig ut lätt, de hoppar in i bland på vintern när de tycker det är kallt och sitter och halvsover en stund. Förutom Ikarina som kan flyga fram och sätta sig på skärmen och vråla efter mat, de andra är mer försynta. :D
Dessa är tyvärr varken tama eller smarta.. de kommer in men sen kommer de inte ut utan försöker ta sig ut genom rutorna. Många gånger hinner vi öppna upp väggarna så de kommer ut men ibland hittar vi dem döda eller så blir de för stressade när vi hjälper till, så de får panik och slår ihjäl sig :(
Vi får köpa hönsnät och sätta igen luftspalterna, tror jag.
 
Dessa är tyvärr varken tama eller smarta.. de kommer in men sen kommer de inte ut utan försöker ta sig ut genom rutorna. Många gånger hinner vi öppna upp väggarna så de kommer ut men ibland hittar vi dem döda eller så blir de för stressade när vi hjälper till, så de får panik och slår ihjäl sig :(
Vi får köpa hönsnät och sätta igen luftspalterna, tror jag.
Det är nog bäst. Stackarna :heart
 
Dessa är tyvärr varken tama eller smarta.. de kommer in men sen kommer de inte ut utan försöker ta sig ut genom rutorna. Många gånger hinner vi öppna upp väggarna så de kommer ut men ibland hittar vi dem döda eller så blir de för stressade när vi hjälper till, så de får panik och slår ihjäl sig :(
Vi får köpa hönsnät och sätta igen luftspalterna, tror jag.
Myggnät kan de ta sig igenom, bättre att nu sätter upp något insekts- eller putsnät.
 
Alltså, det är småfågelinvasion i vårt uterum! Nu var TRE talgoxar som flög runt därinne. Vi brukar hitta ett par stycken varje vecka. Det är ca 2dm luftspalt mellan glasen och taket runt ena sidan men jag förstår inte varför de plötsligt blivit så duktiga på att flyga in där. Det bli värre och värre för varje år!
Vi hade 4 inne på jobbet idag... en tog självmord....
 
BTW, så blev det tydligen fredag hux flux - TGIF :banana:
Jag har fredag hela veckan 💃
IMG20221023103727.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp