Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man ska ta ut ugnsformen ur ugnen och den går sönder i tusen bitar...
20221023_192450.webp


Ugnsluckan klarade sig och köttbiten gick att rädda. Får torka ur ugnen ordentligt när den har svalnat men tror att jag har fått upp allt glas iallafall
 
Men alltså 🙈

Dock ej förvånad :laugh:
Inte jag heller! Det är svårt med livesändningar.
För några år sedan hade vi ett teamsmöte där många kollegor runtom i Europa deltog.
En av våra litauiska kollegor fick ett samtal som han var tvungen att ta. Tyvärr hade han missat att stänga av ljudet på sin mikrofon så alla vi andra fick ägna nästan en kvart åt att höra hur han skällde ut (åtminstone lät det så) den i andra luren 😂
 
När man ska ta ut ugnsformen ur ugnen och den går sönder i tusen bitar...
Visa bifogad fil 103649

Ugnsluckan klarade sig och köttbiten gick att rädda. Får torka ur ugnen ordentligt när den har svalnat men tror att jag har fått upp allt glas iallafall
Tips ;
Använd dammsugaren när ugnen är sval så får du upp även de glasbitar man inte ser, du hör när det slutar rassla och bitarna är borta.
 
Har äntligen tagit mig tid och fylla i min jobbtimmar lista jag har på datorn. Inte blivit gjort sen mars. Trodde jag skulle bli av med lite fler timmar på min inofficiella extratimmars bank. Är iallfall under 200h strecket nu. Alltid något...

Nu blir det sängdags.
 
Upp vid 7; sambon skulle iväg och såga och innan jag var i stallet vid 10-tiden var jag ute hos kaninen och lillkissen ville också ut en stund i det härliga solskenet 😍. Körde pållan en sväng i skritt och lite granna trav 😍 i sällskap med en vän och hennes häst 😊. Mysigt som omväxling att sitta bakom min fina häst efter fyra dagar på hästryggen 😍. Hemma i väntan på att älsklingen skulle komma hem tittade jag på dagens världscupshoppning från Helsingborg men eftersom jag inte hann se allt fick det bli att se den spännande omhoppningen till middagen 😄. Sen efter lite sysslor hemma följde sambon med bort till stallet för insläpp av några hästar i mörker och regnrusk- vore ju synd om den (de överlag) blöta hagen kunde få en chans att torka till efter allt regn på sistone 😏. Efter dusch är det skönt att krypa ner I renbäddad säng efter ännu en härlig helg 🥰.
 
Hotellet är jag jobbar har hostat en Rotary international konferens under helgen! Synd det var så Otroligt mycket att göra att jag inte hann utforska alla organisationer som deltog, men jag kom i alla fall hem från sista dagen med två underbara handgjorda prylar från organisationen Malawi Fruits. Googla gärna. :)
Jag hade länge malawiciklider och absolut älskade dem. Just nu har jag inte plats för ett malawikar, men kanske i framtiden igen. :heart Det är ett sådant speciellt, unikt område.
Nu önskar jag verkligen att jag haft vett att köpa fler små målade tvålskålar, de var underbara allihopa och skulle blivit jättefina julklappar till folk jag vet skulle uppskatta dem.
1666561658018.png
 
Inte jag heller! Det är svårt med livesändningar.
För några år sedan hade vi ett teamsmöte där många kollegor runtom i Europa deltog.
En av våra litauiska kollegor fick ett samtal som han var tvungen att ta. Tyvärr hade han missat att stänga av ljudet på sin mikrofon så alla vi andra fick ägna nästan en kvart åt att höra hur han skällde ut (åtminstone lät det så) den i andra luren 😂
Eller föreläsare som har kvar en mygga på kavajen och ljudet är igång och hen går på toa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 383
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp