Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa tiden på dan när jag kommit hem från jobbet, lagt mig i soffan under en filt och med katt uppepå.
Då känns allt genast bättre.
 

Bifogade filer

  • 20221024_193055.webp
    20221024_193055.webp
    104,2 KB · Visningar: 19
Hur många m2 är det skafferiet? :eek:
Jag har inget skafferi, använder en del av ett köksskåp till skafferivaror.
2m *1,6m blev det 😊
Alltså det är helt nybyggt, saknar en hylla och golvlister men jag börjar plocka in i det så länge.

Vi har tidigare haft ett ofunktionellt skafferi vilket i praktiken innebar att vi bara använde 25% vilket 7 förpackningar lasagneplattor och 5 påsar röda linser skvallrar om 🙈
 
Det brukar ta tid att välja bågar för mig. Jag tittar flera gånger hos flera olika optiker.

Oftast hamnar jag till slut på Synsam. Har aldrig upplevt att de försöker pracka på mig nåt. De erbjuder och jag tackar nej och så är det bra med det?

Väntar på SMS denna vecka att mina nya är klara. :)
Jag sa nej tack flera gånger och ändå tjatade de om det där abonnemanget. Tycker det är rätt kass service faktiskt.
 
Jag har hjälpt en person på jobbet med en grej i veckan som kommer göra hen glad. Men jag kan inte visa det förrän på måndag. Nu stressar det mig jättemycket istället för att jag bara borde se fram emot det, jag tänker på det hela tiden och vill bara visa det NU istället och tänk om något händer innan måndag, tänk om jag är sjuk och jag inte kan visa det då heller och tänk om…!

Men snälla hjärnan! Vad är det med dig?! 🤦‍♀️
Nej, men det löste sig ju förstås! Och jag tror aldrig jag sett en människa bli SÅ hjärtans glad 😍
 
Slutade för en gångs skull i vettig tid idag efter en helt helvetisk vecka och helg. Tog mig till och med ut med båda djuren en längre sväng när det inte vräkte ned, och har nu röjt i kök/vardagrum. Satt ut alla nya husplantor på plats, värmt upp tomatchutneyn så att den ska kunna hällas över i burkar innan den går åt fanders.... Tänt ett doftljus och undrar hur jag ska orka leva. Ingen ljusning på horisonten. Jobbar sju dagar denna vecka och anar detsamma nästa. :arghh:
Men lägenheten känns beboelig i alla fall, den var gräslig efter helgen.
 
Någon försöker sälja 50 öppnade, använda ölflaskor (med trasiga etiketter på och allt, förmodligen inte ens diskade) för £50 alltså drygt sexhundra spänn på lokala sales and wants. "Good for home brewers" är hans motivering. 😂
Jag har en känsla av att närmsta pub typ skulle betala för att man kom och hämtade dem. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
37 096
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp