Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo kom hem med anti-sjukpresenter till sjukstugan. ❤️
A0CD1C10-278E-4298-B909-94A71DF2A857.webp
 
Har enormt ont i fötterna efter det dåliga beslutet att promenera hem från Karolinska tidigare idag. Det bultar till upp till knähöjd nu. Tänkte typ "jag är tjock och det är bra att röra på sig". Lite fail ändå även om tanken var god.
 
Tack! Min pappa gick bort, jag ärvde hästarna efter honom men kände att det blev lite för tungt med allt. Skaffade en riktigt bra fodervärd till hingsten, en ambitiös och mkt duktig tjej som skulle tävla honom. Tyvärr fick han en skada och jag valde att ta bort honom då det hade blivit en för lång konvalescens för den typen av häst. Dock glad att pappa slapp vara med om detta då den hästen var hans absoluta ögonsten.
Okej ❤️
 
Varför då? Är du vegan?
Nej, men jag såg renar stickas med kniv i nacken, de som sköts mitt framför ögonen på mig och hur en urtagen kropp hängde på ett par sågbockar medan det skopades blod ut bukhålan. Jag var inte ens tio år och har aldrig haft problem med djurkroppar varken förr eller efter, men hanteringen hade kunnat ge mig mardrömmar om jag varit känslig. Jag har sett lite för mycket på nära håll hur en del djurhantering går till men jag vet samtidigt att det är väldigt mycket missförhållanden på vanliga slakterier med.
 
Det löste sig med medicinerna. Så skönt!
Nu sitter jag och lyssnar på ljudbok och stickar på en halsduk. Lugn hemmakväll alltså.
Jag väntar också på recept. Min mottagning är hopplös på att förnya recept. Man ska skicka in receptförfrågan när man har en veckas medicin kvar men de hinner inte förnya inom en vecka.
Stressigt som f*n.
Senaste jag hörde var att en läkare ska göra det i slutet av denna vecka.
Sen gäller det att medicinerna finns på apoteket också. :arghh:
 
Jag väntar också på recept. Min mottagning är hopplös på att förnya recept. Man ska skicka in receptförfrågan när man har en veckas medicin kvar men de hinner inte förnya inom en vecka.
Stressigt som f*n.
Senaste jag hörde var att en läkare ska göra det i slutet av denna vecka.
Sen gäller det att medicinerna finns på apoteket också. :arghh:
För mig brukar det fungera bra. Min läkare brukar förnya samma dag jag skickar in receptförnyelsen. Men idag var hon seg så jag hann bli nervös då jag var utan medicin annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp