Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
50B593CB-C2BD-486B-9930-82BD30F80032.webp

För er som minns min fågelhistoria med den Heliga Ibisen från förra veckan, kan jag uppdatera med att fågeln försvunnit från slakteriet där jag jobbar. Däremot hittade jag både fågeln och hans vänner hemma hos bonden idag 😅. De har nu slagit sig ner på hans gödselstack!

Det har också blivit bekräftat att de har rymt från det lokala fågelzoot, som har vissa problem med att infånga dem igen 😂.

23A56FC9-4C30-4910-B5F9-AEEB0D988781.webp

För er som minns min fågelhistoria med den Heliga Ibisen från förra veckan, kan jag uppdatera med att fågeln försvunnit från slakteriet där jag jobbar. Däremot hittade jag både fågeln och hans vänner hemma hos bonden idag 😅. De har nu slagit sig ner på hans gödselstack!

Det har också blivit bekräftat att de har rymt från det lokala fågelzoot, som har vissa problem med att infånga dem igen 😂.

Visa bifogad fil 100853

Kanske inte något en väntar sig att se på en dansk bondgård :laugh: De utgör ju ett exotiskt inslag iaf :D

Får mig att tänka på att jag nog typ aldrig ramlat av. Iallafall inte efter ponnyåren. Ändå haft häst i 20 plus år. Är problemet att eleverna inte kan göra en korrekt galoppfattning? På min häst räckte det med att öppna höften. Iofs hade ngn klämt åt honom för kung och fosterland eller använt skänklarna i ngn övertydlig gest kanske han också exploderat? Tror aldrig ngn testat 😅

”Är man stor måste man vara snäll” ❤️

Visa bifogad fil 100817
Snygg häst! :love: varför slutade du rida/med hästar?

Snygg häst! :love: varför slutade du rida/med hästar?

Tack! Min pappa gick bort, jag ärvde hästarna efter honom men kände att det blev lite för tungt med allt. Skaffade en riktigt bra fodervärd till hingsten, en ambitiös och mkt duktig tjej som skulle tävla honom. Tyvärr fick han en skada och jag valde att ta bort honom då det hade blivit en för lång konvalescens för den typen av häst. Dock glad att pappa slapp vara med om detta då den hästen var hans absoluta ögonsten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 787
· Visningar
48 261
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur