"Alla" bör väl vänta 15 min? När mor min som är överkänslig mot allt möjligt fick sitta kvar minst en timme på VC...Behöver du vänta 15 minuter? Jag blev nästan idiotförklarad för jag satt kvar 10 minuter. Ja ute vräkte det ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Alla" bör väl vänta 15 min? När mor min som är överkänslig mot allt möjligt fick sitta kvar minst en timme på VC...Behöver du vänta 15 minuter? Jag blev nästan idiotförklarad för jag satt kvar 10 minuter. Ja ute vräkte det ner.
Ja de tre första men när jag tog fjärde behövde jag inte om jag inte reagerade tidigare.De tre gångerna jag tog vaccinet skulle man vänta i 15 minuter utifall att man fick en allergisk reaktion på vaccinet.
Ok i fredags behövdes det inte iaf var någon mer på forumet tror @Malibu_Stacy"Alla" bör väl vänta 15 min? När mor min som är överkänslig mot allt möjligt fick sitta kvar minst en timme på VC...
UnderbartSom moster gynsköterskan säger: "Livet är en sexuellt överförbar sjukdom som slutar med döden"
Ja exakt, som sköterskan sa ”det är inte obligatoriskt, vi kan inte tvinga någon”.Ok i fredags behövdes det inte iaf var någon mer på forumet tror @Malibu_Stacy
Jag fick sitta kvar 15 minuter och det gjorde alla andra med. Sedan var det ingen som kollade hur länge man satt.Ja exakt, som sköterskan sa ”det är inte obligatoriskt, vi kan inte tvinga någon”.
Behöver du vänta 15 minuter? Jag blev nästan idiotförklarad för jag satt kvar 10 minuter. Ja ute vräkte det ner.
Du skrev ju att väldigt många åkte av denna.Fast då får man ju ha någon form av virtuell häst om man aldrig ska ramla av? Jag hade en period på ett år då jag ramlade av varannan gång jag red typ. Det var ju varken hästen eller ridskolans fel.
Haha jag har så svårt för när de uttrycker sig så. Berätta vad som är bäst istället så gör jag det!Ja exakt, som sköterskan sa ”det är inte obligatoriskt, vi kan inte tvinga någon”.
Jag får alltid ont i halsen när jag sovit med öppet fönster. Hur förklarar ni det va, 1918?Här! Du kan få lite sunda och gratis hälsoråd från mig. Direkt från år 1918....
Visa bifogad fil 100801
Nja jag skrev att barnen inte hade sett någon rida den här hästen utan att någon ramlat av. Själv har jag sett ryttare ramla av honom ca tre-fyra gånger under en period av kanske fyra år.Du skrev ju att väldigt många åkte av denna.
Nja jag skrev att barnen inte hade sett någon rida den här hästen utan att någon ramlat av. Själv har jag sett ryttare ramla av honom ca tre-fyra gånger under en period av kanske fyra år.
Oftast eftersom (som jag också skrev) de spänt till i galoppfattning varpå han gör några bockar, och att när man är spänd är det svårare att sitta kvar.
De kan nog göra en korrekt galoppfattning men den här reagerar på sådana där spänningar man kanske gör omedvetet. Man kanske bara vill sitta upp lite och göra en liten halvhalt innan själva fattningen, men omedvetet spänner till sätet lite väl eller är för långsam med att släppa fram honom. Då blir han lite frustrerad och det blir antingen tvärnit eller en ganska plötslig bockserie på typ två tre stycken.Får mig att tänka på att jag nog typ aldrig ramlat av. Iallafall inte efter ponnyåren. Ändå haft häst i 20 plus år. Är problemet att eleverna inte kan göra en korrekt galoppfattning? På min häst räckte det med att öppna höften. Iofs hade ngn klämt åt honom för kung och fosterland eller använt skänklarna i ngn övertydlig gest kanske han också exploderat? Tror aldrig ngn testat
”Är man stor måste man vara snäll”
Visa bifogad fil 100817