Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade lugnt en stund på jobbet så jag snodde ihop en smuläppelpaj och lite "fusk"vaniljvisp till kollegorna :d

20220920_092715.webp

Givetvis provsmakade jag lite ;)
 
Du skrev ju att väldigt många åkte av denna.
Nja jag skrev att barnen inte hade sett någon rida den här hästen utan att någon ramlat av. Själv har jag sett ryttare ramla av honom ca tre-fyra gånger under en period av kanske fyra år.
Oftast eftersom (som jag också skrev) de spänt till i galoppfattning varpå han gör några bockar, och att när man är spänd är det svårare att sitta kvar. :)
 
Nja jag skrev att barnen inte hade sett någon rida den här hästen utan att någon ramlat av. Själv har jag sett ryttare ramla av honom ca tre-fyra gånger under en period av kanske fyra år.
Oftast eftersom (som jag också skrev) de spänt till i galoppfattning varpå han gör några bockar, och att när man är spänd är det svårare att sitta kvar. :)

Får mig att tänka på att jag nog typ aldrig ramlat av. Iallafall inte efter ponnyåren. Ändå haft häst i 20 plus år. Är problemet att eleverna inte kan göra en korrekt galoppfattning? På min häst räckte det med att öppna höften. Iofs hade ngn klämt åt honom för kung och fosterland eller använt skänklarna i ngn övertydlig gest kanske han också exploderat? Tror aldrig ngn testat 😅

”Är man stor måste man vara snäll” ❤️

A12D844A-BDED-47B7-9BB0-20BE7ED76302.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Får mig att tänka på att jag nog typ aldrig ramlat av. Iallafall inte efter ponnyåren. Ändå haft häst i 20 plus år. Är problemet att eleverna inte kan göra en korrekt galoppfattning? På min häst räckte det med att öppna höften. Iofs hade ngn klämt åt honom för kung och fosterland eller använt skänklarna i ngn övertydlig gest kanske han också exploderat? Tror aldrig ngn testat 😅

”Är man stor måste man vara snäll” ❤️

Visa bifogad fil 100817
De kan nog göra en korrekt galoppfattning men den här reagerar på sådana där spänningar man kanske gör omedvetet. Man kanske bara vill sitta upp lite och göra en liten halvhalt innan själva fattningen, men omedvetet spänner till sätet lite väl eller är för långsam med att släppa fram honom. Då blir han lite frustrerad och det blir antingen tvärnit eller en ganska plötslig bockserie på typ två tre stycken.
Inga helgalna bockar, men har man redan spänt sig så kan man ju tappa balansen. Egentligen är ju han pga detta helt underbar att lära sig vara följsam i fattningar på :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp