Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad gulligt ändå med en fanclub :D

Och fint med häst med personlighet! alla kan inte vara perfekta robotar!
Hade en häst som såldes till ridskola, fick veta att han inte riktigt passade in där- han utnyttjade när hågon kände sig osäker och dumpade dem i marken, som lite med ett flin. Det lät absolut som min häst ;) Var man vaken och alert och med så var han hur ok som helst!
Haha ja, det är som att om man spänner sig och tar tygeln och samtidigt ger fattning blir han jättefrustrerad och typ "alltså jag fattat och jag vill ju galoppera men det gåår ju inte när du spänner till så där och varför i hela friden bromsar du och gasar samtidigt:arghh:"
 
Han är nog tredje hästen som någonsin bockat med mig :D men tydligen sitter jag kvar ganska bra i bockar.
Skönt det så länge det varar 😁👍, toppen :). Min foderhäst var känd för att bocka för att verkligen få av ryttaren, han var farlig i det anseendet. Fick av mig en gång och fy så mörbultad jag var! Min häst bockar nån enstaka gång när jag rider men det skrattar jag bara glatt åt, tycker det är roligt :) De riktigt rejäla bocksprången - ja fjordhäst kan, hon kan i sidled med bla 😂😂, dem är hon schysst nog att göra avsuttet utan pilot 🥰.
 
Efter att ha gjort nytta hemma som bla tvätt och stapla ved åkte jag till stallet efter lunch och idag blev det första mellanlandningen I spolspiltan den här hösten, inte pepp pålla 😅❤️. Jag tycker fortfarande det är en skön lyx 👍. Fick bli lite granna löshoppning som gick finfint och en kort promenad idag 😊. Middag och kvällis delvis från naturen; kantarellerna vi plockade igår blev till kantarellpasta och ett äpple från ena hästhagen blev stekt I liiite socker och kanel med smulad digestive och grekisk yoghurt med vaniljsocker 😋. Så mysigt att katterna låg intill varandra med oss I soffan ❤️ medan vi såg Halv åtta hos mig :) men nu hög tid att sova 😴
 
Haha ja, det är som att om man spänner sig och tar tygeln och samtidigt ger fattning blir han jättefrustrerad och typ "alltså jag fattat och jag vill ju galoppera men det gåår ju inte när du spänner till så där och varför i hela friden bromsar du och gasar samtidigt:arghh:"
Man lär sig att vara känslig på sådana individer! Och inte brötig som man behöver vara på andra kanske. Hade en medryttarhäst en gång som var motsatsen till min häst. Henne styrde jag med sitsen och genom att röra lite på ett lillfinger i långa tyglar, och att tänka trav snarare än be om det nästan. Medryttarhästen var trög och slö, första och enda hästen jag red med spö faktiskt. Inte kul! Välutbildad och duktig häst annars, mycket mer duktig och utbildad än min egen, men lat och bekväm av sig till slut tror jag.

Men första hästen som ridskolan köpte bockade av mig typ 3000 gånger, hans favoritsysselsättning. Men det var inte som han var dum eller ovillig, bara att han tyckte det var kul liksom. Röststyrd gjorde jag honom också, så han var kul att rida! Det gällde bara att ha koll på honom och inte slöa till för mycket ;)
 
Alltså krasst sett är vi ju alla döende. Hälsa henne det från mig.
Påminner mig om när jag jobbade i hemtjänsten och hade en av mina favorittanter på 90 och hon hade så jobbigt med gaser stackars människan och klagade ofta till oss att nu dör jag osv. Sonen ringdes otaliga gånger. Blev såklart jobbigt. Sen gick det en liten tid jag inte fick henne på min tesplanering/besöksschema så frågade en kollega hur det var med henne? "Jo men det var förhållandevis bra med *namn* hon skulle i alla fall inte dö idag" 😂🥰.
 
Påminner mig om när jag jobbade i hemtjänsten och hade en av mina favorittanter på 90 och hon hade så jobbigt med gaser stackars människan och klagade ofta till oss att nu dör jag osv. Sonen ringdes otaliga gånger. Blev såklart jobbigt. Sen gick det en liten tid jag inte fick henne på min tesplanering/besöksschema så frågade en kollega hur det var med henne? "Jo men det var förhållandevis bra med *namn* hon skulle i alla fall inte dö idag" 😂🥰.
Mormor var tvärsom där hörde man i 20/30 år -om jag lever då om jag lever då, om jag lever då. :banghead: :banghead:
 
Pratat med en bekant som är full blown hypokondriker. Nu tror hon att hon är döende. I sedvanlig ordning.
Jag försöker lugna henne med att folk på tex stormaktstiden hade ju ingen jävla aning om deras leukocyter avvek 0.0000001 från normalspannet.
Iofs var det kanske inte generellt bättre förr. Det var liksom "välj en blodigel eller så kapar vi foten med denhär rostiga sågen". Men på ngt sätt tror jag iaf att som hypokondriker vore det på ngt vis lättare med raka bud och inte så mkt provsvar. Iofs är det ju bra att kvinnor idag inte behöver tex sista smörjelsen just in case inför en förlossning. För att ta ett exempel. Och det hade ju varit smart om ngn upplyst folk om att det var dumt att köra socker som tandkräm eller sminka sig med arsenik. Jag tänker att en slags gyllene medelväg vore ultimat kanske.
Borde jag kanske arbeta som hälsoterapeut?
Här! Du kan få lite sunda och gratis hälsoråd från mig. Direkt från år 1918.... :up: :D

hälsoråd.webp
 
Med fasa mejlade jag nu folktandvården för att avboka min tid på torsdag. Den som jag har väntat på sedan i mitten av juli... Jag har förkylningssymtom (milda), men vågar inte lita på att jag blir helt bra till torsdag morgon. Och eftersom de kräver 24 timmars varsel på återbud - om man inte ska debiteras - så vågar jag inte vänta längre. Så nu får vi se. Kommer min nya tid att bli i...november....??? Jag har ny två avbitna flisor, varav en som från och till skaver mot tungan, så det är inte så himla roligt att vänta och vänta och vänta. Men gå dit förkyld kan jag ju rimligtvis inte göra heller...
 
Här ramlas det inte av :cool: jag har nog inspirerat min lilla fanclub, för nu är deras mål att rida den hästen :up:

För de som är oroliga över hästen och undrar hur man kan ha den i verksamhet: han är världens goaste och gladaste, kan lova att inget är fel eller att han har ont. Han är bara lite valpig och extremt petig med galoppfattningar. Råkar man göra lite fel blir det någon bock eller två (främst om man spänner sig och tar tag lite för mycket i tygeln). De kommer ganska plötsligt och som sagt om man spänner sig, så ganska lätt att ramla av och jag tror nog dessa barn sett honom ridas kanske 3 gånger och lyckats pricka in de gånger någon ramlat av.
Det är bra att ha lite olika svåra hästar i verksamheten, så man får lära sig. Just den här hästen går nu mycket med duktigare ryttare för att han ska spänna av lite vid galoppfattningarna. :)
Sist jag red honom fick jag ett par bocksprång och denna gång när jag förstod honom bättre var det inte ens i närheten.
Den som ramlade av innan mig gjorde det för att de startade någon byggmaskin precis utanför och han blev rädd och hoppade åt sidan.
Jag är orolig för eleverna mer än hästen.
 
Med fasa mejlade jag nu folktandvården för att avboka min tid på torsdag. Den som jag har väntat på sedan i mitten av juli... Jag har förkylningssymtom (milda), men vågar inte lita på att jag blir helt bra till torsdag morgon. Och eftersom de kräver 24 timmars varsel på återbud - om man inte ska debiteras - så vågar jag inte vänta längre. Så nu får vi se. Kommer min nya tid att bli i...november....??? Jag har ny två avbitna flisor, varav en som från och till skaver mot tungan, så det är inte så himla roligt att vänta och vänta och vänta. Men gå dit förkyld kan jag ju rimligtvis inte göra heller...
Japp. Ny tid den 24 NOVEMBER.... :arghh: Helt orimligt.
 
Kan inte sluta skratta åt att min närmaste kollega tillika en av mina bästa vänner har råkat vara lite oaktsam. Han har gjort ett köp via Apple Pay och tagit fel på sitt vanliga bankkort och sitt företagskort.

Han har därför råkat köpa Tinder Gold på företagets bekostnad :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 931
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp