Här ramlas det inte av
jag har nog inspirerat min lilla fanclub, för nu är deras mål att rida den hästen
För de som är oroliga över hästen och undrar hur man kan ha den i verksamhet: han är världens goaste och gladaste, kan lova att inget är fel eller att han har ont. Han är bara lite valpig och extremt petig med galoppfattningar. Råkar man göra lite fel blir det någon bock eller två (främst om man spänner sig och tar tag lite för mycket i tygeln). De kommer ganska plötsligt och som sagt om man spänner sig, så ganska lätt att ramla av och jag tror nog dessa barn sett honom ridas kanske 3 gånger och lyckats pricka in de gånger någon ramlat av.
Det är bra att ha lite olika svåra hästar i verksamheten, så man får lära sig. Just den här hästen går nu mycket med duktigare ryttare för att han ska spänna av lite vid galoppfattningarna.
Sist jag red honom fick jag ett par bocksprång och denna gång när jag förstod honom bättre var det inte ens i närheten.
Den som ramlade av innan mig gjorde det för att de startade någon byggmaskin precis utanför och han blev rädd och hoppade åt sidan.