Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag på årlig uppföljning på sjukhuset. Inget speciellt med det, som tur är. Mer händelserikt på busshållplatsen hemmavid, då jag inom loppet av sekunder efter att ha frågat om man kan betala med kort på bussen (var osäker på saldot på busskortet) blev raggad på av någon grabb som skulle kunna vara allt mellan 15-25. Han knäppte en Redbull och frågade om jag ville ha, innan han skulle kontaminera den, vilket ledde till att han gjorde nåt slags covidhälsning med armbågen för sig själv medan jag kallt kollade bort och tackade nej. Sen undrade han om vi skulle pendla ihop, men jag skrämde inte ens bort honom med kommentarer om att jag skulle ha fullt upp med att tackla en tilltagande åksjuka (helt sanningsenligt dessutom!). Istället frågade han hur gammal jag var och om jag hade snap. När jag sa att jag var 36 svarade han direkt att han haft en tjej som var 37... men att det fortfarande var helt sjukt att jag inte hade snap. Återupprepade att jag var 36. 🤷‍♀️
Och nu kanske ni tänker "men gud vad otrevlig hon var" men jag vill lägga till att under de här hisnande sekunderna så hann han glömma bort vart han ställt sina påsar och jag, likt en morsa, pekade och sa var han ställt dem. Så jag hjälpte till!!
 
Och nu kanske ni tänker "men gud vad otrevlig hon var" men jag vill lägga till att under de här hisnande sekunderna så hann han glömma bort vart han ställt sina påsar och jag, likt en morsa, pekade och sa var han ställt dem. Så jag hjälpte till!!
Jag tänkte att det var fasen i mig en modig grabb :cautious: jag har ju bilden av Morticia av dig i mitt huvud :angel:
014b54623a66a354e004a32c70b71edd.gif

🙇‍♀️
 
Pratat med en bekant som är full blown hypokondriker. Nu tror hon att hon är döende. I sedvanlig ordning.
Jag försöker lugna henne med att folk på tex stormaktstiden hade ju ingen jävla aning om deras leukocyter avvek 0.0000001 från normalspannet.
Iofs var det kanske inte generellt bättre förr. Det var liksom "välj en blodigel eller så kapar vi foten med denhär rostiga sågen". Men på ngt sätt tror jag iaf att som hypokondriker vore det på ngt vis lättare med raka bud och inte så mkt provsvar. Iofs är det ju bra att kvinnor idag inte behöver tex sista smörjelsen just in case inför en förlossning. För att ta ett exempel. Och det hade ju varit smart om ngn upplyst folk om att det var dumt att köra socker som tandkräm eller sminka sig med arsenik. Jag tänker att en slags gyllene medelväg vore ultimat kanske.
Borde jag kanske arbeta som hälsoterapeut?
 
Pratat med en bekant som är full blown hypokondriker. Nu tror hon att hon är döende. I sedvanlig ordning.
Jag försöker lugna henne med att folk på tex stormaktstiden hade ju ingen jävla aning om deras leukocyter avvek 0.0000001 från normalspannet.
Iofs var det kanske inte generellt bättre förr. Det var liksom "välj en blodigel eller så kapar vi foten med denhär rostiga sågen". Men på ngt sätt tror jag iaf att som hypokondriker vore det på ngt vis lättare med raka bud och inte så mkt provsvar. Iofs är det ju bra att kvinnor idag inte behöver tex sista smörjelsen just in case inför en förlossning. För att ta ett exempel. Och det hade ju varit smart om ngn upplyst folk om att det var dumt att köra socker som tandkräm eller sminka sig med arsenik. Jag tänker att en slags gyllene medelväg vore ultimat kanske.
Borde jag kanske arbeta som hälsoterapeut?
Alltså krasst sett är vi ju alla döende. Hälsa henne det från mig.
 
Har jobbat, haft möte, varit ute med hunden, vilat i sängen, handlat, ätit pannkakor, köpt biljett till om en månad och ska inte göra så mycket i kväll. Duscha, äta något och packa väskan inför i morgon. Jobb igen. Och så får jag köpa blötmat till hunden för det glömde jag förstås.
 
Pratat med en bekant som är full blown hypokondriker. Nu tror hon att hon är döende. I sedvanlig ordning.
Jag försöker lugna henne med att folk på tex stormaktstiden hade ju ingen jävla aning om deras leukocyter avvek 0.0000001 från normalspannet.
Iofs var det kanske inte generellt bättre förr. Det var liksom "välj en blodigel eller så kapar vi foten med denhär rostiga sågen". Men på ngt sätt tror jag iaf att som hypokondriker vore det på ngt vis lättare med raka bud och inte så mkt provsvar. Iofs är det ju bra att kvinnor idag inte behöver tex sista smörjelsen just in case inför en förlossning. För att ta ett exempel. Och det hade ju varit smart om ngn upplyst folk om att det var dumt att köra socker som tandkräm eller sminka sig med arsenik. Jag tänker att en slags gyllene medelväg vore ultimat kanske.
Borde jag kanske arbeta som hälsoterapeut?
Jisses jag skrattar gott (trots min hypokondriska ådra) 😂😂
 
Här ramlas det inte av :cool: jag har nog inspirerat min lilla fanclub, för nu är deras mål att rida den hästen :up:

För de som är oroliga över hästen och undrar hur man kan ha den i verksamhet: han är världens goaste och gladaste, kan lova att inget är fel eller att han har ont. Han är bara lite valpig och extremt petig med galoppfattningar. Råkar man göra lite fel blir det någon bock eller två (främst om man spänner sig och tar tag lite för mycket i tygeln). De kommer ganska plötsligt och som sagt om man spänner sig, så ganska lätt att ramla av och jag tror nog dessa barn sett honom ridas kanske 3 gånger och lyckats pricka in de gånger någon ramlat av.
Det är bra att ha lite olika svåra hästar i verksamheten, så man får lära sig. Just den här hästen går nu mycket med duktigare ryttare för att han ska spänna av lite vid galoppfattningarna. :)
Sist jag red honom fick jag ett par bocksprång och denna gång när jag förstod honom bättre var det inte ens i närheten.
Den som ramlade av innan mig gjorde det för att de startade någon byggmaskin precis utanför och han blev rädd och hoppade åt sidan.
 
Här ramlas det inte av :cool: jag har nog inspirerat min lilla fanclub, för nu är deras mål att rida den hästen :up:

För de som är oroliga över hästen och undrar hur man kan ha den i verksamhet: han är världens goaste och gladaste, kan lova att inget är fel eller att han har ont. Han är bara lite valpig och extremt petig med galoppfattningar. Råkar man göra lite fel blir det någon bock eller två (främst om man spänner sig och tar tag lite för mycket i tygeln). De kommer ganska plötsligt och som sagt om man spänner sig, så ganska lätt att ramla av och jag tror nog dessa barn sett honom ridas kanske 3 gånger och lyckats pricka in de gånger någon ramlat av.
Det är bra att ha lite olika svåra hästar i verksamheten, så man får lära sig. Just den här hästen går nu mycket med duktigare ryttare för att han ska spänna av lite vid galoppfattningarna. :)
Sist jag red honom fick jag ett par bocksprång och denna gång när jag förstod honom bättre var det inte ens i närheten.
Den som ramlade av innan mig gjorde det för att de startade någon byggmaskin precis utanför och han blev rädd och hoppade åt sidan.
Sen är det ju även så att vi har alla olika god balans ! :). Jag sitter lättare kvar än många i min omgivning tack vare min bockmaskin jag hade i tonåren. Då gjorde jag mina flygturer konstant ett tag- tacksamt idag 😊. För att inte förglömma foderhästen som plötsligt kunde göra rejäla kast runt sig i minst 180 grader- även det åker jag inte av så lätt idag- även det tacksamt :).

Härligt att ridlektionen gick fint :).
 
Här ramlas det inte av :cool: jag har nog inspirerat min lilla fanclub, för nu är deras mål att rida den hästen :up:

För de som är oroliga över hästen och undrar hur man kan ha den i verksamhet: han är världens goaste och gladaste, kan lova att inget är fel eller att han har ont. Han är bara lite valpig och extremt petig med galoppfattningar. Råkar man göra lite fel blir det någon bock eller två (främst om man spänner sig och tar tag lite för mycket i tygeln). De kommer ganska plötsligt och som sagt om man spänner sig, så ganska lätt att ramla av och jag tror nog dessa barn sett honom ridas kanske 3 gånger och lyckats pricka in de gånger någon ramlat av.
Det är bra att ha lite olika svåra hästar i verksamheten, så man får lära sig. Just den här hästen går nu mycket med duktigare ryttare för att han ska spänna av lite vid galoppfattningarna. :)
Sist jag red honom fick jag ett par bocksprång och denna gång när jag förstod honom bättre var det inte ens i närheten.
Den som ramlade av innan mig gjorde det för att de startade någon byggmaskin precis utanför och han blev rädd och hoppade åt sidan.
Men vad gulligt ändå med en fanclub :D

Och fint med häst med personlighet! alla kan inte vara perfekta robotar!
Hade en häst som såldes till ridskola, fick veta att han inte riktigt passade in där- han utnyttjade när hågon kände sig osäker och dumpade dem i marken, som lite med ett flin. Det lät absolut som min häst ;) Var man vaken och alert och med så var han hur ok som helst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 931
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp