Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värk i fötterna
Ont i huvudet
Less på livet just nu.

Jag har också haft en del livsleda pga div krämpor. Men kommit till insikt att det ÄR värt att leva. En är inte sina krämpor! Tankens kraft är ganska stor tycker jag.
Det är inte så att jag lever för total förnekelse men jag har på ngt sätt lärt mig att ”tänka bort det” i ganska stor utsträckning. Fokuserar så långt det går på annat. Man kan inte bli frisk av tankekraft såklart men det hjälper långt tycker jag!
Sjukvården brukar annars erbjuda samtalsstöd, det har jag blivit erbjuden flera gånger utan att fråga efter det (men avböjt då jag helst inte vill fokusera på sjukvården öht. Ser socialt liv som en slags terapi snarare).
 
Senast ändrad av en moderator:
Blir torsdag och fredag för min del. Ja, det blir kul men brukar vara lite utmattande att träffa på i princip alla gamla kursare och kollegor, både de man vill och de man vill slippa :D Seminarierna blir mest jobbrelaterade så fredagen blir min sköna glida runt dag.
Jag är ju där bara för nöjes skull. Lyssna på författarsamtal, spana på kändisar (😅) och köpa fina böcker. 🙂
 
Jag har också haft en del livsleda pga div krämpor. Men kommit till insikt att det ÄR värt att leva. En är inte sina krämpor! Tankens kraft är ganska stor tycker jag.
Det är inte så att jag lever för total förnekelse men jag har på ngt sätt lärt mig att ”tänka bort det” i ganska stor utsträckning. Fokuserar så långt det går på annat. Man kan inte bli frisk av tankekraft såklart men det hjälper långt tycker jag!
För det mesta glömmer jag av mina krämpor.
Dock värker fötterna så ini bänken när jag ska sova.
Jag pratar om smärtskala på 8 av 10.
Så det är lite svårt att tänka på annat.
Men bara jag får sova så går det bra
 
Jag har också haft en del livsleda pga div krämpor. Men kommit till insikt att det ÄR värt att leva. En är inte sina krämpor! Tankens kraft är ganska stor tycker jag.
Det är inte så att jag lever för total förnekelse men jag har på ngt sätt lärt mig att ”tänka bort det” i ganska stor utsträckning. Fokuserar så långt det går på annat. Man kan inte bli frisk av tankekraft såklart men det hjälper långt tycker jag!
Sjukvården brukar annars erbjuda samtalsstöd, det har jag blivit erbjuden flera gånger utan att fråga efter det (men avböjt då jag helst inte vill fokusera på sjukvården öht. Ser socialt liv som en slags terapi snarare).
Så olika det kan vara. Jag har kroniska självmordstankar och -planer men har fått tjata till mig samtalsstöd.
 
Äta något kanske. Känner mig rätt nöjd ändå över mitt sätt att hantera dagens mat. Har haft problem länge, och i går åt jag två gånger bara. I dag har varit så mycket bättre! Vågen visade ner 2 kg också på en vecka. Borde vara sporre nog att ta tag i maten igen.
 
Bara en teori men kanske kan det vara ”lättare” om en har en fysisk sjukdom/diagnos? Det borde ju inte vara det men tänker nog att det tyvärr kan vara det
Jo så är det. Psykiskt sjukdom tas generellt inte på lika stort allvar inom vården som fysisk sjukdom. Kan du dessutom fysiskt bevisa din sjukdom tex genom röntgen eller provsvar tas det på större allvar än tex värk som exempelvis fibromyalgi.

Så, kan man bevisa att det är ett fysiskt fel på en erbjuds man stöd och behandling på ett helt annat sätt än när läkaren måste ta en på orden....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp