Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Semesterdag och vaknade sedvanlig tid strax efter 5 i morse :meh:

1663733014583.webp

+2° och rådimma, men det blir nog fint längre fram på dan och än så länge tar jag det rätt lugnt :up:
 
Haft två dagar med möten på kontoret. Det var verkligen intressant. Inte intressant som i bra utan som i... ...intressant. Jag är min avdelnings expert på personuppgifter. Och under ett möte med min ledningsgrupp fick jag veta att de vill göra en annan (felaktig) tolkning av lagen och att jag inte skulle få utbilda kollegerna på hur det står i lagen.

Chefer och kolleger säger upp sig på löpande band. Jo, det är en intressant arbetsplats. Men nu är jag tillbaka på hemmaplan. Här kommer bedömt ingen att få utbrott och börja skälla på någon. Mer än hunden då.
 
Haft två dagar med möten på kontoret. Det var verkligen intressant. Inte intressant som i bra utan som i... ...intressant. Jag är min avdelnings expert på personuppgifter. Och under ett möte med min ledningsgrupp fick jag veta att de vill göra en annan (felaktig) tolkning av lagen och att jag inte skulle få utbilda kollegerna på hur det står i lagen.

Chefer och kolleger säger upp sig på löpande band. Jo, det är en intressant arbetsplats. Men nu är jag tillbaka på hemmaplan. Här kommer bedömt ingen att få utbrott och börja skälla på någon. Mer än hunden då.
Du är väl förhoppningsvis inte formellt utsedd personuppgiftansvarig? 😬
 
Skickar massor med värme till dig. Din sorg är så legitim ❤️
Tack❣️

Jag märkte det faktiskt tack vare @Tualma s fantastiskt vackra och oändligt sorgliga tråd om sorg, att ceremoni och yttre hållpunkter kan hjälpa till att göra något viktigt i sörjandet. Tusen tack Tualma för att du visade på det. Även om det inte alls var riktat mot mig, och handlar om en annan - helt ofattbar - sorg, så gav det mig massor i att undersöka och förstå vad jag sörjer och jag har t.o.m. gjort en enkel liten ceremoni för mig själv som verkligen legitimerade förlusten inför mig själv. Så tack! :heart


Och alltså livet är ju fint också. Det är bara en rejäl omställning i typ det mesta. Min ena nya hobby är på riktigt att kolla på mina krukväxter. :rofl: Jag gillart på riktigt.




Igår fick jag hjälp att få upp mörkläggningsrullgardiner av fastighetsskötaren. Perfekt tajmat inför nästa april/maj.:angel: Det gjorde att jag möblerade om sagda krukväxter och har något nytt att kolla på. Kul!
 
Fast en ridskola kan ju ha galet fina och olika "svåra" hästar att rida utan att de håller på och bockar med ryttarna? :) Det är väl verkligen inget kriterie för att vara en häst som är bra att lära sig/utvecklas på?
Hästen bockar inte av ryttare. Han bockar, två tre stycken, det är absolut inte svårt att sitta kvar, och han väljer oftast att tvärstanna i stället. Det är inte så att han drar iväg på långa bockserier, det är ytterst kontrollerat.
 
Jag har också haft en del livsleda pga div krämpor. Men kommit till insikt att det ÄR värt att leva. En är inte sina krämpor! Tankens kraft är ganska stor tycker jag.
Det är inte så att jag lever för total förnekelse men jag har på ngt sätt lärt mig att ”tänka bort det” i ganska stor utsträckning. Fokuserar så långt det går på annat. Man kan inte bli frisk av tankekraft såklart men det hjälper långt tycker jag!
Sjukvården brukar annars erbjuda samtalsstöd, det har jag blivit erbjuden flera gånger utan att fråga efter det (men avböjt då jag helst inte vill fokusera på sjukvården öht. Ser socialt liv som en slags terapi snarare).
Ja, min kropp är ett skröppel och många saker jag brukade göra funkar inte. Men, drivet av att en rullstol är på g så har jag också verkligen kommit fram till att livet är så värt! Liksom jag har aldrig tidigare identifierat just att gå som något viktigt för mig och min livskvalitet. Varför skulle det plötsligt nu bli viktigt? Självklart underlättar det. Och självklart är det skit att du har så ont @Sonic76 :heart Och självklart ska du klaga när det är tungt. Jag hör dig.

För mig funkar ibland distraktion, men att också faktiskt vara med det tunga svåra i lagom doser tror jag också hindrar det från att flyga upp som en flytboj ur vatten stunden som en slutar distrahera/trycka bort det och bli starkare.
 
Promenerade till stallet och släppte ut hästarna, matat och släppt ut hönsen och katterna har fått sitt + hundarna hunnit vara ute två ggr och fått frukost. Själv tog jag en liten runda i trädgården, plockade lite victoriaplommon, ett gråpäron och ett elsapäron. Jag har tänkt ta in de blommor jag vill försöka övervintra och plocka äpplen och päron. En del blir mos, en del infryst och så gör jag nog must på några. :d
 
Nyss fått min oro lugnad av veterinären om hästens snorande. Han trodde på något gräsfrö som kanske fastnat, stämmer med tidslinjen då det uppkom när de släppts i andra sommarhagen som har mycket högt och visset gräs som fröat av sig.

Tror att vetten tyckte jag var lite konstig som förklarade hästens symtom som "en kran med dålig packning" 😅
 
Ooh... jag är ju förkyld. Det är höst. Jag har kopiösa mängder glögg kvar sedan förra glöggsäsongen.

Jag känner en plan utforma sig :sneaky:

Edit: Givetvis finns det färdiga romrussin också och någon form av nötter borde jag kunna skaka fram. Krispreppad osv 💪 :D

Fy tusan, vad jag blev sugen på glögg nu! :cautious: Inte snällt att retas så! :rage:

Gick förbi ett par flaskor från i fjol i källaren igår, men de är alkoholhaltiga allihopa :arghh::arghh::arghh:
 
Det ska bli kallt inatt. Plus 1. Det är farligt nära frost.

Jag behöver flytta in mina pelargoner och fuchsior. MEN i gästhuset har jag en gäst och hen åker inte förrän i helgen Så det går inte att ta in dem där som jag brukar.

Så jag får hitta på nån lösning inne i huset tills dess.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 953
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp