Friskt, krispigt och kolsvart att cykla till jobbet idag, typ +2 ute på landet. Ju hårdare man trampar för att hålla kärntemperaturen uppe, desto kallare om öron och fingrar i fartvinden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag medFick skrapa rutorna imorse
Du är väl förhoppningsvis inte formellt utsedd personuppgiftansvarig?Haft två dagar med möten på kontoret. Det var verkligen intressant. Inte intressant som i bra utan som i... ...intressant. Jag är min avdelnings expert på personuppgifter. Och under ett möte med min ledningsgrupp fick jag veta att de vill göra en annan (felaktig) tolkning av lagen och att jag inte skulle få utbilda kollegerna på hur det står i lagen.
Chefer och kolleger säger upp sig på löpande band. Jo, det är en intressant arbetsplats. Men nu är jag tillbaka på hemmaplan. Här kommer bedömt ingen att få utbrott och börja skälla på någon. Mer än hunden då.
TackSkickar massor med värme till dig. Din sorg är så legitim
Hästen bockar inte av ryttare. Han bockar, två tre stycken, det är absolut inte svårt att sitta kvar, och han väljer oftast att tvärstanna i stället. Det är inte så att han drar iväg på långa bockserier, det är ytterst kontrollerat.Fast en ridskola kan ju ha galet fina och olika "svåra" hästar att rida utan att de håller på och bockar med ryttarna? Det är väl verkligen inget kriterie för att vara en häst som är bra att lära sig/utvecklas på?
Alltså jag hör dem fortfarande. Fick ha musik på när jag skulle sova för att typ inte ligga och lyssna efter dem. Nu är jag på jobbet och hör fortfarande röster.Kom på en sak.
Har du bluetooth-lurar? De kanske tar in ljud från nån grannes musikspelare.
Ja, min kropp är ett skröppel och många saker jag brukade göra funkar inte. Men, drivet av att en rullstol är på g så har jag också verkligen kommit fram till att livet är så värt! Liksom jag har aldrig tidigare identifierat just att gå som något viktigt för mig och min livskvalitet. Varför skulle det plötsligt nu bli viktigt? Självklart underlättar det. Och självklart är det skit att du har så ont @Sonic76 Och självklart ska du klaga när det är tungt. Jag hör dig.Jag har också haft en del livsleda pga div krämpor. Men kommit till insikt att det ÄR värt att leva. En är inte sina krämpor! Tankens kraft är ganska stor tycker jag.
Det är inte så att jag lever för total förnekelse men jag har på ngt sätt lärt mig att ”tänka bort det” i ganska stor utsträckning. Fokuserar så långt det går på annat. Man kan inte bli frisk av tankekraft såklart men det hjälper långt tycker jag!
Sjukvården brukar annars erbjuda samtalsstöd, det har jag blivit erbjuden flera gånger utan att fråga efter det (men avböjt då jag helst inte vill fokusera på sjukvården öht. Ser socialt liv som en slags terapi snarare).
Ooh... jag är ju förkyld. Det är höst. Jag har kopiösa mängder glögg kvar sedan förra glöggsäsongen.
Jag känner en plan utforma sig
Edit: Givetvis finns det färdiga romrussin också och någon form av nötter borde jag kunna skaka fram. Krispreppad osv
Jag vill bara flika in med att den godaste drinken någonsin är 50/50 glögg och cola. Och ingen tror mig tills de faktiskt provar och inser att det smakar pepparkakor! Jag kallar den Santas Lil Helper.Fy tusan, vad jag blev sugen på glögg nu! Inte snällt att retas så!
Gick förbi ett par flaskor från i fjol i källaren igår, men de är alkoholhaltiga allihopa