Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tog ju (såklart) sambon betydligt längre tid att rensa än de 45 min vi plockade svampen 😅 och under tiden hann jag slänga ihop en äppelkladdkaka och lämnade in nästan halva till grannarna 😊. Till slut blev även middagen klar; köttfärslimpa, potatis, hemkokt gräddsås, egen inlagd pressgurka, egenplockade och smörstekta kantareller, blek taggsvamp och Carl johansvamp samt röd vinbärsgele och svart vinbärsgele; sååå gott 😋 och räckte även till en matlåda till mamma i morgon 😊. Nu krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍.
 
Nöjd med dagen ☺️ Har gjort mycket jag tänkt göra länge och mår bättre än jag gjort på ett tag. Testade dock höften lite och fick ett surt gensvar, så nu gör den ont igen. Men jag ska få hjälp med den i veckan, och bortsett från det börjar min kropp repa sig efter allt strul på sistone.
 
Föräldrarna har just frågat om det är något ärskilt jag vill ha i ett Sverigepaket utöver de vanliga stapelvarorna. Är det något jag itne får missa? :D
1663536939037.webp


:d:d:d
 
I går fick jag lära mig föröka vindruvor,eller ja växten då av min Ungerska granne mitt emot mig,hennes pappa är vindruveodlare,så nu har jag planterat 3 nya och hon fick ta så många hon ville .
Orsaken till lärdomen var att jag hade ett överflöd på vindruvor så jag gick över med en hink till dom.
20220917_183913.webp
 
Jag har nyss fatt veta att en grupp krakor kallas for "a murder" 😳
Och en grupp buffalo ar ett gang, eller en "obstinacy" ...
Asnor ar en "drove" och Hyenor ar en "cackle"
Katter: a "Clowder" eller "glaring" Kattungar ar ett "litter" eller "kindle", Vildkatter ar en "destruction."
Ugglor ar ett "parliament" ... det finns hur manga hysteriskt roliga grupp benamningar som helst, nagonstans hade vara forfader rysligt roligt nar de hittade pa namnen 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp