Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På gymmet. Är kämpigt. För kroppen absolut, men även för knoppen. Har i alla fall skickat iväg till min VC att jag vill ha en läkartid då jag tror att jag har en depression och att det känns som att jag behöver prova läkemedel nu. Är dock rädd att dom tycker att jag är för ”högfungerande” då jag sköter jobb, är social, tränar osv. Men det som är kul är liksom inte lika kul längre och har nog inte varit på ett bra tag.
 
Varm och skön söndag, ligger på solsäng i uterummet och läser bok efter en dag i skogen med svampplockning (ganska torftigt resultat) och ytterligare en dags vedsågning som gav 1/4 kubik till på lagring. Dessutom torr eftersom den stått och torkat som 2-meters kapat i 15 år :)

Inser vid svamppromenaden också att närmaste skogspartiet längs bergskammen innehåller fint vedmaterial redan på backen för säkert 30 års förbrukning. Om man nu orkar släpa ut det.
 
Om det igår var kanonväder så har det idag varit raka motsatsen :meh:
Nåja, mästerskapet är klart och jag tror att deltagarna är nöjda. Mitt lag förlorade tyvärr bronsmatchen på straffar men man kan ju inte få allt.
Nu kollar jag på fotboll på TV. Har duschat och satt igång tvättmaskinen. Hoppas att jag inte behöver göra så mycket mer idag :p
 
Kan konstatera följande:
*behöver inte köpa deo till mannen på minst ett år
*eller duschkräm till familjen
*kanske inte heller schampo 🙈
*vi har plåster till ett helt kompani eller till en dotter med plåstermani
*vad mycket salvor som gått ut för flera år sedan man kan samla på sig 🤣
*undrar hur länge det får se ut såhär 🤔

16635123879491024878818373654313.webp
 
Njuter av helgen, igår fixade jag hemma på förmiddagen och vid två hämtade jag upp en tidigare kollega, handlade plockmat och en blomma sen åkte vi till en annan tidigare kollega som precis har flyttat till sin drömgård. Så vi gick på upptäcksfärd, pratade och åt från 15 till 22:30 :) Sen hem men det var det värt för den energipåfyllningen. Idag har vi satt in innanfönster och städat ute och in. :)
 
Nyduschad och nerkrupen i sängen och vilar in i det sista innan jag måste kliva upp, klä på mig, fixa mat åt mig och odjuren, stänga in hönsen och åka och stalla in hästarna innan jag ska åka in för det sista, tuffa nattskiftet. :meh:

Längtar tills jag är hemma i sängen igen i morgon bitti. :up:
 
Tittat på hoppningen så mycket jag orkat, sovit typ tre gånger trots 11 timmar inatt. Katten gillar min aktivitetsnivå :p men jag är rätt trött på ämlet. En vän skulle få hjälp av några andra vänner att bära ved på eftermiddagen idag och jag hade planerat att vara sällskapsdam/hejarklack, men är vek och skakis så jag skippar.

Hittat en lovande ljudbok!
 
På gymmet. Är kämpigt. För kroppen absolut, men även för knoppen. Har i alla fall skickat iväg till min VC att jag vill ha en läkartid då jag tror att jag har en depression och att det känns som att jag behöver prova läkemedel nu. Är dock rädd att dom tycker att jag är för ”högfungerande” då jag sköter jobb, är social, tränar osv. Men det som är kul är liksom inte lika kul längre och har nog inte varit på ett bra tag.

Jag fick behandling trots fungerande ☺️
 
Väntar på att gå på brunch klockan elva. Försmäktar av hunger men är libanesiskt och dessutom med tillhörande dessertbuffe så måste ha mycket plats i magen :D

Brunch pa Libanesiskt vis ar nog den mest fantastiska brunch man kan fa och nagot jag saknar aldeles forfarligt nu nar vi bor langt fran vara libanesiska vanner.

Lever som vanligt, minus dotter med pv i huset sen hon skaffade eget boende för snart ett år sedan..
Wtf liksom, även om jag bytt spis och vvberedare så verkar det som att ungdomarna slukade el O_o

Visa bifogad fil 100604

Nar min yngste son, som alskar att duscha, flyttade hemmifran i Florida sjonk vatten rakningen (den dyraste av hushalls kostnaderna) med tre fjardedelar. :cautious:
 
Om det igår var kanonväder så har det idag varit raka motsatsen :meh:
Nåja, mästerskapet är klart och jag tror att deltagarna är nöjda. Mitt lag förlorade tyvärr bronsmatchen på straffar men man kan ju inte få allt.
Nu kollar jag på fotboll på TV. Har duschat och satt igång tvättmaskinen. Hoppas att jag inte behöver göra så mycket mer idag :p
Nästa gång ska jag va anställd hos er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp