Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden hämtade fåret för att byta mot att jag öppnade och släppte ut honom på balkongen så mitt städade hem börjar se liite mer ostädat ut. I hans studsande pga iver och glädje för balkonghäng (som om han aldrig får lov att vara där, men han kanske är glömsk....) tappade han ju fler tussar och strån ur pälsen så klart, på mitt nydammsugat golv.

Nu tycker jag dock att jag förtjänar en god försenad middag. Har städat, diskat, tvättat, städat spis och spisfläkt, sorterat någon låda, renbäddat säng ("skrapat" bort päls från både säng och soffa med fönsterskrapa innan jag dammsög de båda), tvättat golv och varit ute med hunden.

Kroppen värker.

Funderar på vad jag i all sin dar ska äta. Resterna från i går åt jag ju till lunch. Resterna jag egentligen skulle ha i går knyckte min snälla och rara hund så dem hämtade jag ur hans morrande gap och slängde, och fick göra ny mat åt mig, något jag planerat att äta i dag.

Gud, jag hatar matbekymmer! Sugen på chips, tur jag inte har några hemma!
 
Jag brukar inte lägga in alls mycket bilder här men den här går ju inte att beskriva tillräckligt med ord typ hur katten sträcker på sig :D..
 

Bifogade filer

  • 20220918_110347.webp
    20220918_110347.webp
    245,4 KB · Visningar: 88
Oj, vad jag fick mycket respons, hittar inte tillbaka till alla inlägg.

Huvudet över ytan, ska ringa banken imorgon för värdering av huset så att jag förhoppningsvis kan ta över det. Har anhöriga som kan hjälpa mig ekonomiskt också så att jag kan köpa ut honom. Det kommer lösa sig och det kommer att bli bra.
 
Uj så himla varmt det var idag och alldeles för härligt väder för att inte rida ut en sväng 😍 och det höll mamma med om som fick skritta av en liten sväng bakom stallet så pållan fick gå en timme även idag :). Sen for sambon och jag ner till skogen intill mammas gård för att plocka svamp; så jag har njutit av skogen både från hästryggen och till fots idag 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 423
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp