Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch. Har knappt sovit alls inatt. Så blir det ibland, bara att min kropp fixar det dåligt numera. Vaknade ur halvslumret med Whippishen sådär riktigt ingosad i mina armar och kom att tänka på en låt som i min ungdom handlade om att vakna bredvid en ny kärlek. Spelade upp den nu och småfnissade för mig själv åt låtens nya whippiga innebörd. (Låten är In My Arms av Mylo för den som vill återskapa upplevelsen.)
 
Fick en läkartid redan imorgon, min VC är verkligen bra. De gånger jag hört av mig med något psykiskt problem har jag alltid fått tid dagen efter. Skönt att de tar det på allvar. Men av någon anledning blev jag väldigt ledsen och fick ångest efter att jag såg att jag fått en tid. Så nu äter jag frukost med en klump i bröstet och magen. Börjar jobba kl 12, känns lite motigt.
 
Överlevde taxiresan hem men det var så jag ångrade att jag lämnade tillbaka hyrbilen och inte körde själv. Tänkte det skulle vara skönt att få åka sista bilen hem efter natten och det hade det varit med en annan chaufför. Jag är iaf glad att det inte slutade i diket och nu har hundar, hästar och höns fått komma ut, fått mat + katterna med och jag har lagt mig för att sova nån timme innan jag kravlar mig upp för att vända dygn.

Kattefnattisar under täcket, vovvar i sina bäddar och jag i min. 😴
 
En ”kändis” i Sverige fyller år och har en stor fest med maskeradtema. Många kändisar går dit, tar med sig sina barn och alla är utklädda från topp till tå inklusive barnen.

Temat är hallickar och prostituerade (”Pimps and hoes”). Barn som vuxna är utklädda med nätstrumpbyxor, högklackade lackstövlar, korta kjolar etc.

Hur i helvete kan någon år 2022 vilja gå med på detta, och tycka att det är en bra idé? Hur i helvete kan man inte ens förstå problemet när man blir kritiserad? Det övergår mitt förstånd till varför man skulle vilja festa utklädd som ett traffickingoffer eller våldtäktsman och människohandlare. Varför var det ingen som ifrågasatte?
 
Manligt fenomen skådat: springa runt och skrika att man har det superstressigt och det är alla andras fel, trots att man fått samma information som alla andra och har ytterligare information lättillgänglig. Vederbörande har inte heller gjort sitt jobb på flera veckor, vilket högst sannolikt är anledningen till nämnda skrikande för att dölja det hela.

Kan vi ha att göra med en tvättäkta mansbebis i form av en inkompetent kvalitetsingenjör, månntro? 🧐
 
En ”kändis” i Sverige fyller år och har en stor fest med maskeradtema. Många kändisar går dit, tar med sig sina barn och alla är utklädda från topp till tå inklusive barnen.

Temat är hallickar och prostituerade (”Pimps and hoes”). Barn som vuxna är utklädda med nätstrumpbyxor, högklackade lackstövlar, korta kjolar etc.

Hur i helvete kan någon år 2022 vilja gå med på detta, och tycka att det är en bra idé? Hur i helvete kan man inte ens förstå problemet när man blir kritiserad? Det övergår mitt förstånd till varför man skulle vilja festa utklädd som ett traffickingoffer eller våldtäktsman och människohandlare. Varför var det ingen som ifrågasatte?
Jag såg det där på instagram... Känns som att en orosanmälan vore lämplig för barnens skull... Helt absurt!
 
Sitter och lyssnar på en snubbe som snackar svensk-engelska med en engelsktalande kundsupport.
"aj årderd a computäääär änd a mause bat naw aj want to känsel the åårder".
Har jobbat för länge i PR-branschen, visste inte att dessa personer fanns på riktigt 😅 Lite Percy Nilegård över hela konversationen. Eller kanske typ Solsidan Ove 😆
 
I helgen fick jag syn på en mycket intressant jobbannons, men det var några saker jag funderade kring så jag bestämde mig för att ringa och prata med kontaktpersonen på företaget idag. Nu har jag precis pratat med chefen som var supertrevlig! Jag fick precis de svar jag hoppats på, och han var nyfiken på vem jag var, ställde lite frågor och det kändes nästan som en liten mini-intervju :laugh: Han lät väldigt positiv och tyckte absolut att jag skulle skicka in CV och personligt brev, så lovade han att återkomma som senast i nästa vecka. Det känns som en bra start på veckan!

Nu ska jag sätta mig och skriva ansökan :D
 
Oj, vad jag fick mycket respons, hittar inte tillbaka till alla inlägg.

Huvudet över ytan, ska ringa banken imorgon för värdering av huset så att jag förhoppningsvis kan ta över det. Har anhöriga som kan hjälpa mig ekonomiskt också så att jag kan köpa ut honom. Det kommer lösa sig och det kommer att bli bra.
Heja dig. Du klarar vara rationell och klok mitt i kaos.
:heart:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp