Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här, svar på mejl väldigt fort. Istället för att sitta i telefonkö och bli hänvisad vidare i femtioelva gånger tills nån lägger på och man får börja om.
Det låter lovande. I den bästa av världar behöver man ju inte kommunicera om service- och supportärenden, och förvisso har Telias tjänst funkat stabilt och bra överlag. Haken har varit, imo, när något faktiskt har strulat. Då har man blivit varse att de helt saknar fungerande struktur för ärendehantering i en stor organisation. (Eller kanske snarare, och det är ju lika illa, att de har för många strukturer för ärendehantering... :meh: )
 
Beställde just byte av mobilabonnemang från Telia till Fello. Samma nät, samma grundläggande funktionalitet, tillräcklig surf, sparar nästan 2700:-/år...
Och nej, inte samma nivå på service och support - men jag har å andra sidan aldrig varit imponerad av Telias servicenivå heller under typ 25 år.

Fello tyckte jag var 1000 gånger enklare att ha och göra med än Telia. 🙈

Samma här, svar på mejl väldigt fort. Istället för att sitta i telefonkö och bli hänvisad vidare i femtioelva gånger tills nån lägger på och man får börja om.
Fun facts: Det är Telia som äger Fello.
 
Fun facts: Det är Telia som äger Fello.
Javisst är det, sedan flera år. Men av allt att döma har de åtminstone delvis olika administrativa system.
Telia har skapat tre olika tjänstesegment på mobiltelesidan med Telia, Halebop och Fello. Det är litet oklart för mig bara hur de motiverar den högsta nivån/priset. Möjligen utgörs många av de kunderna av förändringsobenägna som jag själv (hittills). ;)
 
Fun facts: Det är Telia som äger Fello.

Väl känt. Och hade en oro att det skulle haverera. Men än så länge har inte priset höjts alls, mer och mer data ingår i abonnemanget och kundtjänsten har fungerat på exakt samma sätt.

Jag tror att Telia med avsikt vill att det ska vara "annorlunda" för att differentiera sina egna mycket dyrare abonnemang, även om tanken säkert är att Telia ska vara mycket bättre och Fello mer light-weight.

Oron att det ska ändras finns kvar, men då kan man ta sina abonnemang till nästa som är bra.

Bytte för övrigt till Fello när Telia införde höga fakturaavgifter och inga möjligheter att få vare sig e-faktura eller mejlfaktura till den man vill ha den utställd till. Så från 169+19 kronor per månad till 95 kr per månad - samma nät och enklare hantering i både kundportal och support. Telias kundportal är nog den sämsta jag någonsin försökt använda; även om det också är ett svårare problem eftersom Telia har oändligt många slags tjänster inom olika områden.
 
Javisst är det, sedan flera år. Men av allt att döma har de åtminstone delvis olika administrativa system.
Telia har skapat tre olika tjänstesegment på mobiltelesidan med Telia, Halebop och Fello. Det är litet oklart för mig bara hur de motiverar den högsta nivån/priset. Möjligen utgörs många av de kunderna av förändringsobenägna som jag själv (hittills). ;)
Telia har inte skapat Fello, det startades av två syskon 2013 och såldes till Telia 2020.
 
En grej som är bra med att pappa har flyttat är att jag äntligen - efter nästan 4 år - har lärt mig att hitta saker i köket! :D

Att ha två boenden där planlösningen är exakt samma, köken ser exakt likadana ut och till och med färgen på väggarna är samma i båda lägenheterna… det rör till det i hjärnan.
Mamma har tex kastrullerna i en låda medan pappa hade dem i ett skåp. I och med att alla (verkligen ALLA) skåp och lådor sitter på samma plats så blev det lätt förvirring. Att gå till fel ställe och sedan muttra något om att saken en letade efter faktiskt brukade vara där, var liksom inte ovanligt :laugh:

Men nu har även jag lärt mig vart sakerna finns. Det tog bara närmare fyra år :D :angel:

Edit: Jag kan givetvis komma på många andra bra saker med flytten också :)
 
Senast ändrad:
Nu har Misty åkt hem och både jag och Megara deppar lite. Måste diska, det har blivit lite eftersatt eftersom köket fylldes med hund och katt så fort jag var där.

20220919_032959 (2).webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 495
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp