Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och lyssnar på en snubbe som snackar svensk-engelska med en engelsktalande kundsupport.
"aj årderd a computäääär änd a mause bat naw aj want to känsel the åårder".
Har jobbat för länge i PR-branschen, visste inte att dessa personer fanns på riktigt 😅 Lite Percy Nilegård över hela konversationen. Eller kanske typ Solsidan Ove 😆
Jag har träffat några sådana, men samtidigt som jag tycker det är roligt så känner jag mig samtidigt imponerad av att de försöker! De är ju säkert medvetna om att de inte har det bästa uttalet direkt, och det är typiskt sådant som skulle kunna få mig att inte våga prata alls. Så jag blir själv lite modigare av att höra andra prata, även när det inte blir helt rätt. (Jag är lite perfektionist när det gäller sådant jag själv gör, men betydligt snällare mot andra.)
 
Jag har träffat några sådana, men samtidigt som jag tycker det är roligt så känner jag mig samtidigt imponerad av att de försöker! De är ju säkert medvetna om att de inte har det bästa uttalet direkt, och det är typiskt sådant som skulle kunna få mig att inte våga prata alls. Så jag blir själv lite modigare av att höra andra prata, även när det inte blir helt rätt. (Jag är lite perfektionist när det gäller sådant jag själv gör, men betydligt snällare mot andra.)

Tror dock inte att denna man är speciellt "medveten" 😆 men obs jag KAN ha fel!

Nu ska ngn "tekniker" koppla upp mig mot skrivare. Jag ba "alltså en skulle väl kunna...". Får en mkt stark flashback till den episka scenen där Suzanne Reuter och Ulla Skoogs partners ska koppla in en stereo. "Ja alltså man KAN göra så men DET ÄR FEL"

:rofl:
 
Städat kök, diskmaskin igång. Nu kaffe och vänta på matleverans.


konstaterade dessutom att jag har alldeles tillräckligt med flergångskassar att handla med så jag behövde troligen inte de sista 3. :angel: Sedan är det ju bara den lilla detaljen att få med sig dem till affären
 
Jag som trodde jag var på bättringsvägen igår känner mig risigare idag igen :(
Tack och lov hemmajobb, så var med på morgonens möten och har nu passat på att sova en stund innan eftermiddagens diton sätter igång. Vill verkligen verkligen kunna åka in till jobbet imorgon, då jag då får jobba med min käre vän, och vill inte missa det ❤️
 
Just idag är vi omringade av 💩. Först grannen som kör ut på åkrarna och sen när vi kommer hem då är Ösab här. Hahaha orkar inte 😂 Bra måndag osv. Hästen kändes iaf väldigt fin och köra trots han icke favorit väder av blåst. Han har mått bra av en lugn helg för sig själv.
 
Har varit hos min tandläkare och inte akuttandläkare och fy vad mycket bättre dom är, dom sliter inte sönder munnen på mig och ger bedövning när det behövs.

Aukttandläkaren tryckte verkligen på om att jag behöver bettskena att sova med för att mina tänder är så söndergnisslade och trasiga, min egen tandläkare fattade ingenting, fanns inga sådana skador på mina tänder. :meh:
 
Ja just självtesten kan man inte lita på även om de visar negativt. Det är synd att det inte finns enklare och mer säkra sätt att kolla snabbt på.

Ja, jag håller mig ju hemma ändå. Men med tanke på mitt immunförsvar (eller bristen på) så vill jag kolla ändå för att vara lite mer beredd om det skulle visa sig vara covid. Dvs det blir lite tops i hjärnan i några dagar :meh:

Edit: Jag känner mig inte alltför dålig så det får bli lite matlagning a la långkok - fördelen med att vara lite katastrofpreppad, de flesta ingredienser finns hemma :D
 
Senast ändrad:
Vi skulle åka och hämta ena trucken från verkstan. Den kom 5 m sen dog den igen. Gick in på verkstan som hade fått en helt fel arbetsorder och inte alls kollat elen. :banghead: Men men, jag fick träna på att köra stora mercan iaf. Den är så stor att åkgräsklipparen kan transporteras i den, jag var lite skraj först. Men det gick bra!
 
Beställde just byte av mobilabonnemang från Telia till Fello. Samma nät, samma grundläggande funktionalitet, tillräcklig surf, sparar nästan 2700:-/år...
Och nej, inte samma nivå på service och support - men jag har å andra sidan aldrig varit imponerad av Telias servicenivå heller under typ 25 år.
 
Beställde just byte av mobilabonnemang från Telia till Fello. Samma nät, samma grundläggande funktionalitet, tillräcklig surf, sparar nästan 2700:-/år...
Och nej, inte samma nivå på service och support - men jag har å andra sidan aldrig varit imponerad av Telias servicenivå heller under typ 25 år.
Fello tyckte jag var 1000 gånger enklare att ha och göra med än Telia. 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp