Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pluggar.... :) ! Jag har en bok att läsa och en uppgift (visserligen bara 1500 ord) att skriva under veckan, så det gäller att planera rätt... :up: Boken är någorlunda intressant, även om den känns lite "gammal" (tryckt 2010) i sina exempel. Den handlar om lekmiljöer och den får mig att fundera på "min" förskola, speciellt dess utemiljö. Intressant... :) !

Måste fortsätta redigera idag också. Tur att jag var uppe tidigt :) !
 
Är helt slut.
Upptäckte igår att min man haft någon vid sidan av typ.
Skilsmässa snarast möjligt men det är mycket som ska ordnas innan dess. Var ska jag ta vägen med alla djur t.ex? :(
Vart ska HAN ta vägen?

Dvs tänk inte så långt fram. Börja med diskussionen med maken och fråga hur han tänkt.
Kanske är det du som är den mest logiska för att bo på kvar?
Prata med din bank!
 
Idag får crock-potten jobba :up: ! Hela dagen. Knäckta revben kryddade med buljongtärning, salt, peppar, lökpulver, vitlökspulver, paprikapulver och spiskummin. Plus en skvätt sirap. Tanken är att det ska bli lite tacosmak på köttet, och att vi ska äta det i tortillabröd i kväll. Tror att det kan bli bra :) !

Nu ska jag strax åka och handla lite småsaker som behövs...
 
Har sovit länge, varit ute med hunden, ätit en risifrutti, tagit bort hunden leksaker från torklinan på balkongen där de hängt på tork från regnet och nu ska jag ta in dem och fortsätta städa och tvätta inne. Är en sådan dag i dag.

Så mot balkongen för att hämta en famn torra leksaker och sedan mot dammsugaren!

(jag undrar hur fort hunden släpar ut sina leksaker igen....?)
 
Har inte sett på tv hittills idag. :eek: Brukar alltid se morgon-tv och sen rullar det på men igår slog jag inte på den förrän 10:15 när fälttävlan började så kändes vilsamt att slippa prat o reklam. Samma idag, ingen morgon-tv. Skönt för hjärnan att vila lite.
Åt precis lunch och ska nog snart gå och köpa bananer. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
39 245
Senast: Sel
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp