Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon matar hundarna i köket: "Du äter som matte du.. lite här och lite där.. i en evighet."
Till andra hunden: "Vi glufsar du och jag. Vips så är allt borta. Var det gott? Nej, just det.. Det vet du inte. För du hann inte känna det. Kanske bra iofs med den där sörjan..."
:laugh:
 
Började titta på en film, den var bra men har inte ro att sitta (ligga…) så länge, så pausade nu efter halva ungefär. Kanske kan se klart resten imorgon! Har god lust att gå och lägga mig.

Har skett skjutningar i min stad igen. Så himla… onödigt! :( Ingen person verkar ha blivit skjuten vad jag hört i alla fall.
 
Har köpt hem de där underbara fuskvegetariska mozzarellaburgarna jag brukar försöka undvika. Kommer att bli en lördag av matkoma, jag vet inte om jag ser fram emot det eller inte De är ju Så jävla goda bara!
 
Senast ändrad:
Efter en sväng på marknaden blev det kålsoppa, alkoläsk och lite trav på tv.
Sen traskade jag upp till marknaden igen och köpte langos. Det är ingen favorit men lite tradition. Denna var dock riktigt god.
Sen tjötade jag lite med en trevlig människa och sen tänkte jag gå hem.
Men gick på två vänner och hamnade i öltältet med dom och en tredje vän. Blev 3 cider men nu är det bra för idag. DA1D6707-E598-46B0-A854-753C85575940.webp
 
Efter en skön sovmorgon for jag vid 10-tiden iväg för att besöka en loppis i en kvarn på en kulle tillsammans med grannarna och deras fina collie 🥰. Det var riktigt trevligt och jag hittade lite smått, mest julprylar 😄 och mest nöjd med en röd,fin julduk till köksbordet 😍. Hemma blev det lite lätt lunch med sambon innan jag for till stallet och pysslade om pållan och red ut en timme I alla gångarter; härlig ridtur på guldhästen ❤. Under tiden klippte sambon gräsmattan och började bära in ved i boden; bästa älsklingen ❤.

Var himla gott med nötfärsbiff med fetaost, pommes chateau, grönsaker "andalusian style" och fetaostcreme till middag 😋. Sedan filmkväll (To the Bone) och doppa frukt; banan, kiwi och clementin i mjölkchoklad 😋😊.
 
Hemma, tog emot lite att klä på mig och gå ut i det fuktiga mörkret, men Misty gjorde det hon skulle relativt snabbt så jag slapp trava runt en evighet och hon var mindre ubåt idag. Egentligen är det ganska skönt att vara ute vid den här tiden eftersom det inte är så många hundar och andra människor ute. Särskilt som Misty är typen heeeej! Koooompis till människor och hundar.

Försökt ge Megara mat där Misty inte kommer åt men Megara är inte imponerad utan vill ha sin mat där den ska. Men tyvärr då blir det inget kvar efter en slurp.

Megara, mitt matvrak, är mer intresserad av Misty som inte delar hennes entusiasm.
 
Grannen har soteld. Stegbilen inte framkörd så förhoppningsvis sitter det inte högt.
Kommer bli så många bränder i vinter. Folk tar vad de får tag på, fuktig ved o allt möjligt. O lär elda som fasen.
Har sagt att min Räddningstjänst måste ut med info till invånarna, det är livsfarligt.
 
Grannen har soteld. Stegbilen inte framkörd så förhoppningsvis sitter det inte högt.
Kommer bli så många bränder i vinter. Folk tar vad de får tag på, fuktig ved o allt möjligt. O lär elda som fasen.
Har sagt att min Räddningstjänst måste ut med info till invånarna, det är livsfarligt.
Ja nu blir det viktigt med info när alla nybörjare ska börja elda :nailbiting:
I förra veckan när jag lyssnade på P4 extra, så hade Titti en brandchef på tråden som pratade just om detta. Bra tyckte jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp