Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog mig iväg! Tänk vad en liten ponny kan göra för hjärtesorg :heart Jag fick leta efter honom i hagen och ropade - då gnäggade han och kom 😭

Träffade även ägaren som var hemma, hon är så snäll 🥹

30B76FC5-BBA0-4D58-9D06-3F158267EBBF.webp
 
Varit på promenad i regnet med Misty. Hon gjorde vad hon skulle relativt snabbt men vi gick ändå en längre promenad så hon inte förknippar att göra det hon ska med att vi gick hem direkt. Det öste ner så nu luktar det våt hund igen. Men katt och hund sover och jag sitter och tittar på fälttävlan.
 
Megara är ledsen. Misty hade lagt sig till rätta på filten bredvid min stol. Megara låg och sov på sin kattsäng, vaknade och hoppade ner. Fick några pussar av Misty och strök sig mot Misty och ville gosa. Misty hävde en stor suck och klev upp och gick och la sig i hallen. Så Megara kom tillbaka sin kattsäng.
 
Suttit ute i solen en stund, slukat upp den sista värmen och dagdrömt lite. Passade även på att skicka iväg ett meddelande till min vän som köpt en ny fin häst som jag gärna vill hälsa på någon dag. Tror de kommer ha det mycket roligt tillsammans, är så glad för hennes skull! :love: Blir så pepp på att jag ska bli färdig med tredje året på utb, fixa jobb och börja spara till min egen så småningom. Menmen, en sak i taget, var det ja:p
 
Inledde dagen med att fastna i hissen på väg ner till tvättstugan. Hade naturligtvis inte med mig mobilen heller 😅👌🏼
Insåg sen att det var gallergrinden som verkade glapp så fick hålla i den manuellt för att hissen skulle tuffa igång igen och jag kunde ta mig ut. Måste nu sätta upp en lapp så ingen annan fastnar 🙃
Oh fy fan, just därför jag inte alltid tar hiss...
 
HerreGUD. Nu är det mesta typ klart. Ish. Gästerna kommer om en stund. Menyn ser ut som följande.

Förrätt:
Smörstekt levain, kantareller, parmesan och karamelliserad rödlök.
Till det ett smörigt och ekigt chardonnay

Huvudrätt:
Gratinerad aubergine med kanel och muskot toppad med en krämig bechamel.
Till det ett kryddigt och mustigt rödvin.

Efterrätt:
Yoghurtglass, ljummen lemoncurd (bägge hemlagade) och flagad mandel på toppen
Limoncello eller port
 
HerreGUD. Nu är det mesta typ klart. Ish. Gästerna kommer om en stund. Menyn ser ut som följande.

Förrätt:
Smörstekt levain, kantareller, parmesan och karamelliserad rödlök.
Till det ett smörigt och ekigt chardonnay

Huvudrätt:
Gratinerad aubergine med kanel och muskot toppad med en krämig bechamel.
Till det ett kryddigt och mustigt rödvin.

Efterrätt:
Yoghurtglass, ljummen lemoncurd (bägge hemlagade) och flagad mandel på toppen
Limoncello eller port
Mums - viken meny.... :d
 
HerreGUD. Nu är det mesta typ klart. Ish. Gästerna kommer om en stund. Menyn ser ut som följande.

Förrätt:
Smörstekt levain, kantareller, parmesan och karamelliserad rödlök.
Till det ett smörigt och ekigt chardonnay

Huvudrätt:
Gratinerad aubergine med kanel och muskot toppad med en krämig bechamel.
Till det ett kryddigt och mustigt rödvin.

Efterrätt:
Yoghurtglass, ljummen lemoncurd (bägge hemlagade) och flagad mandel på toppen
Limoncello eller port
Men alltså förrätten! Och efterrätten! 🥲
Jag är så jäkla hungrig. Men är sjuk och pallar inte göra någon mat eller åka och handla. Så antingen får vi rester av köttfärssås eller någon tråkig paj och sallad. Känns aningens tristare än det där! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 681
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp