Vad gör vi? Del CCVI

Museet har ju haft sin historiska marknad i flera år. Det känns som kommunen stämplat sitt nya påfund med "historisk" för att dra folk. Har bara sett ett inslag med någon som skulle stå på St Eriks som säljer doftljus. Oklart vad det är för historiskt med det..
Jag såg en som säljer munkar, churros och kanderade äpplen :D
Tillägg: också tråkigt när kommunen försöker typ utkonkurera museets historiska marknad och ha i princip samma namn på evenemanget
Så dumt! Och de konkurrerar ju med sig själva i hospitalsparken!

Sitter i soffan och stickar på jultröjan. Försöker bestämma om jag ska se Bridgerton eller en norsk krimserie...

Känner mig taggad inför tvättiden kl 13. Ska bara köra en maskin. Det är lagom tycker jag.
Ser Nyhetsmorgon.

Hämtade granen och några burkar i förrådet och gjorde det som en "rolig" grej med hundarna och tränade att de skulle ligga på ett visst ställe medan jag stängde dörren. Spionen var verkligen duktig på det, lilltösen behövde mer övertalning till att stanna kvar när dörren stängdes. Himla kul att se vilken skillnad i motivationen spionen har ;)

Vi har varit ute och vi har ätit frukost också. Funderar på att sätta upp julgranen innan jag går till skogen, hoppas på att det inte är fullt så mycket is där som tidigare...

Sonen önskade nytt material, canvas, så vi drog till stan en sväng. Blev några julklappsinköp på samma gång + hämtade ut paket på två ställen. Postade ett gäng dessutom. Många ärenden avbockade med andra ord! 😁

Ska snart griljera en julskinka och sedan behöver jag städa av här. Funderar på på om vi ska sätta upp granen den här helgen. Sonen längtar och det vore skönt att få bort kartongen från vardagsrummet. 🤔

Idag är det fyra olika julmarknader i stan, varav två är arrangerade av kommunen. Och två av dem (en av kommunens och en annan) kallas Uppsala historiska julmarknad. Kommunen har sin på St Eriks torg och så är det en vid museet i Gamla Uppsala. Varför??

Jeez, jag hade bara kolla på två av dem.. O_o Vi ska på den vid St Eriks Torg. Men vad märkligt att så många arrangeras på samma helg..

Grått ute och runt nollan. Det är inte så inspirerande men kör julmusik för att få in lite feeling. Frågan är om jag inte ska göra mig lite kaffe. Kanske plocka fram ett pussel eller sätta mig med en bok. Livets svåra val ;)

Vi har löst Melodikrysset och gått en promenad med mina föräldrar.
Ätit lunch och nu sover lilleman. Jag funderar på om jag ska sticka eller sy nånting. Hittat så många fina stickmönster men jag är en infernaliskt långsam stickare så jag lär bli klar med en tröja om typ två år eller nåt sånt..

Dottern hade stalljour på morgonen på Ridskolan så där ute 7.30. 8.30 gick hon hoobanan sedan käkade vi frukost och gick ut och mockade resten när respektive häst red i ridhuset. De hade klubbtävling i hoppning. En del bommar var pyntade med hästätande glitter. Hemma 13.30 väl hemma hoppade jag i varmt skönt bad. Sitter nu och tittar på när katträdet pyntas eller kanske granen.

Har precis satt en deg till lussekatter. Saffranspistiller har fått dra i cointreau i en vecka 😋 Fotot gör den inte helt rättvisa är ännu gulare i verkligheten. Kass mobilkamera 🙂

IMG_20241207_151153390~2.webp

Idag är en riktigt lugn dag. Igår ordnade en kollega julfest eftersom inte jobbet bjöd på det i år. Det var en bråkdel av alla på jobbet som kom men många av mina bästa kollegor! Så kvällen blev sen och idag är jag mycket trött 😁 Har ätit långfrukost, sorterat tvätt och tagit en promenad. Nu ska jag kanske slå in lite julklappar, eller kanske orka bege mig till Ica för att köpa godis...

Sagt hejdå till hästen och hämtat mina saker där. Känns vemodigt, men han och ägarna kommer få det så bra på deras nya gård så jag är glad för deras skull.

Har varit i kontakt med en person om att hjälpa till med hennes häst, hade varit jättefint om allt fungerade och gick i lås där. Behöver verkligen hästar i mitt liv

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka