Vad gör vi? Del CCVI

Laddar upp för dagens sista skype. Jag hann inte göra kaffe innan mötet så jag håller tummarna för att veckans samlade sarkasmer stannar kvar inne i mitt huvud och inte kommer ut som ord.
Jag ändrar på min epilepsimedicin. En av dem, i doseringen. Man har ibland epilepsimediciner som stämningsstabiliserande, men de är inte så jävla stämningsstabiliserande på mig när man ändrar doserna osv (har förstått att de inte fungerar så på epileptiker?), nåväl, min syster sa lite försynt att det märks att dosen ändras. Eftersom jag hade kommenterat på två olika stollar i olika Facebookgrupper. Jag var inte otrevlig, men sa till henne att jag tyckte de var korkade. Då visste hon vad som var på gång! :rofl:

Varit och lämnat paket och köpt kattmat. Nu värker högerbenet rejält.. Tur att jag ska till ortopeden nästa vecka. Hoppas de har någon bra lösning. Sjukgymnastik har inte hjälpt, och jag antar att operationen inte görs om.

Ligger bra i fas med studierna så kunde lyxa till det med lite sovmorgon sen älsklingen for till jobbet 😇 innan jag efter eldning och frukost for bort till samhället för att hämta den beställda 10 kg säcken med potatis (tror den står rätt mörkt i hörnet i köket och svalt på de iskalla plattorna vid bänken över den gamla järnspisen utan att åka in i skafferiet vi använder som klädförvaring och förråd) 😄. Köpte lite röda glitterkalanchoe, vanlig mathandling och lite till jul, tankat upp bilen fullt och så bort till kvarnen och köpa bla lucern till pållan då proteinet i höet inte är strålande, glögg och körbärssylten från Brunneby som är ett måste vid jul 😍. Skönt att ha detta gjort! Nu är min lunch intagen, nu är det hästarnas tur 😊.

Äntligen fått en fast tjänst på min hemort 🥳 har varit vikarie i 2,5 år i olika omgångar. Så det innebär att jag har 5 km istället för 13 mil till jobbet framöver, så skönt! Lyckades hyfsat med min löneförhandling också, har gått upp 7500 på två år, bara genom att byta arbetsplats två gånger. Vansinnigt hur missgynnad man kan bli av att vara trogen och stanna kvar på samma arbetsplats.

Äntligen fått en fast tjänst på min hemort 🥳 har varit vikarie i 2,5 år i olika omgångar. Så det innebär att jag har 5 km istället för 13 mil till jobbet framöver, så skönt! Lyckades hyfsat med min löneförhandling också, har gått upp 7500 på två år, bara genom att byta arbetsplats två gånger. Vansinnigt hur missgynnad man kan bli av att vara trogen och stanna kvar på samma arbetsplats.

Grattis! 😀

Varit silversmedjan och experimenterat i några timmar. Första gången jag grejar på ensam i en verkstad utan en kursledare att fråga om hjälp. Mycket lärorikt att greja själv. 😊

Blev en ring idag, inte riktigt så bra som jag tänkt mig, men roligt!
20241206_132552.webp

Jag har tvättid idag och måste tvätta. Vill inte tvätta. Mår illa och fryser. Kanske ska gå och ta en varm dusch.

Äntligen hemma...i min soffa :) ! Tiden innan jul i år känns både kort och lång på en och samma gång. Jag jobbar i 2 veckor till innan julledighet. Känns som en evighet, fast det ju inte alls är så. Mycket märkligt... :confused: Ikväll blir det soffhäng med lite julostchips, godis och julmust. I helgen blir det förmodligen till att baka mandelmusslor. Göra en mosskrans. Och VILA :) !

Sitter i soffan med dottern som inte vilat idag så äldsta sonen får laga kvällsmat. En lugn kväll med andra ord, även om jag snart behöver plocka ur diskmaskinen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka