Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på begagnade dockhus till dottern och fastnar för en modell.

Jag: Det är fint, men varför är allt helt vitt? Möbler, väggar, hus. Det är väl inte så kul?
Maken: Du kanske kan måla?
Jag: Ja alltså, om jag måste så…

IMG_8741.gif

Vi har atit middag och jag ska lagga ihop en smorgastarta efter att Maken ar klar att stada koket. I morgon ska den decoreras och gjoras i ordning. Det var tankt som ett "pot luck" tillskott, men far bli till nasta Lordag i stallet ... I morgon far Maken, Sonen, barnbarnen och jag ata skapelsen i stallet.:D

Har vaknat och kommit igång lite. Känns lite småmärkligt med allt efter nattens dröm. Helt plötsligt umgicks jag med en f.d. vän igen, vi skulle ut på äventyr i skogen med några gemensamma vänner och allt var hur fint som helst. F.d. vännen var i drömmen helt fantastisk att umgås med, sådär som det kunde vara när allt var bra.

Till saken hör att IRL så bad vännen mig senare dra åt helvete, sa upp bekantskapen pang bom som en blixt från klar himmel... Så jag hade gärna sluppit bli påmind om det. Det är ändå flera år sedan nu och jag har knappt sett människan sen dess. Nu är det kanske 4 år sen sist, eller mer. Det är intressant vad hjärnan kan plocka fram ibland ändå.

Idag är det fyra olika julmarknader i stan, varav två är arrangerade av kommunen. Och två av dem (en av kommunens och en annan) kallas Uppsala historiska julmarknad. Kommunen har sin på St Eriks torg och så är det en vid museet i Gamla Uppsala. Varför??

Min favoritartist auktionerar ut en signerad LP. Jag vill ha! Men jag har redan den skivan. Men inte signerad! Vill haaaaa!

Fast jag skulle kunna kontakta honom och be honom signera en av mina skivor som jag redan har. Han verkar inte omöjlig.

Idag är det fyra olika julmarknader i stan, varav två är arrangerade av kommunen. Och två av dem (en av kommunens och en annan) kallas Uppsala historiska julmarknad. Kommunen har sin på St Eriks torg och så är det en vid museet i Gamla Uppsala. Varför??
Museet har ju haft sin historiska marknad i flera år. Det känns som kommunen stämplat sitt nya påfund med "historisk" för att dra folk. Har bara sett ett inslag med någon som skulle stå på St Eriks som säljer doftljus. Oklart vad det är för historiskt med det..

Museet har ju haft sin historiska marknad i flera år. Det känns som kommunen stämplat sitt nya påfund med "historisk" för att dra folk. Har bara sett ett inslag med någon som skulle stå på St Eriks som säljer doftljus. Oklart vad det är för historiskt med det..
Tillägg: också tråkigt när kommunen försöker typ utkonkurera museets historiska marknad och ha i princip samma namn på evenemanget

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 42 43 44
Svar
872
· Visningar
27 998
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 074
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
62 567
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Vaccination mot leptospiros
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka