Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klippt lite gräs runt stallet. Är galet trött idag, kommer efter allt skoj som varit. Passar bra med lite pyssel som inte kräver engagemang.
Ska sladda ridbanan med. Också lagom hjärndött. Mitt största bekymmer är om jag ska göra det före eller efter jag longerat Slyngelhästen

Här är alla tre varianter :) !
IMG_20180519_161351_743.jpg

Ett himla kletande när man ska doppa dem....:wtf:

Har fixat till gården efter att grävmaskinen varit här och skottat undan alla stenblock så nu är jag inte stenrik längre :laugh:.Det var blött och fruset då han var här så det gick inte att köra där nu för marken var som gägga då han försökte planera till men nu är småsten borta och gården är hyvlad och krattad .
All sten jag plockade bort fyllde jag ut gräsmattan med så nu när gräset är färdigklippt så ska jag ned på ängen och rulla ihop gräset jag körde bort i vintras och lägga det i kanten på gräsmattan över sten och all gräsklipp jag fyllt ut med i flera år .Gräsmatta på rulle Har blivit riktigt modern :grin:
Men det verkar som jag får ta stora släpvagnen och åka till Örebro och hämta 6 pall med gräsmatta på onsdag om inte transporten löses på annat vis men det ser mörkt ut än då vi måste ha den på onsdag .Jösses vad varmt det är att var ute och jobba ,Huggningen fick vara idag då det är stora björkar jag ska ta om hand .Får bli i morgon istället .Fick gödningen påkörd i morse ,Räddningen för den är att det är mycket dagg på natten och minusgrader .Lite isterband och potatis så är det bara att gå ut och fortsätta klippa gräsmattan

Jag har gosat med tensapparaten en stund så nu borde det funka att både spela hockey och köra trav :up:
Kaffet laddat, vattenflaskan påfylld och katten sover så kanske får kolla i lugn och ro?
Tycker oxo om att gosa med den ibland men nu var det ett tag sedan men efter allt bärande av stenbumlingar så blir det nog ikväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 647
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 799
· Visningar
48 587
Senast: grodan21
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser