Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trist dag. Käkade lunch med en av mina äldsta vänner som fick "permis" från sjukan i två timmar.
Han har skelettcancer och tanken var att han skulle få en benmärgstransplantation nästa vecka, tyvärr
svarar kroppen inte på cellgifterna längre så transplantationen är inställd. Han har gjort en redan och det här skulle bli nummer 2. Han har kämpat på i 5 år från 2013 men nu känns det som han gett upp, njurarna är påverkade nu också och han blir förflyttad till E-tuna på Viktoriakliniken på måndag för vidare transport till Uppsala Akademiska. Tror nog det var sista gången vi lunchade tillsammans :crazy:.
Känns hemskt.

:heart:heart:heart

Jag vaknade före väckarklockan idag :down: men men, ska strax väcka A så vi hinner med frukost innan jag ska engagera mig i brfens fixardag på gården och A blir hämtad av farmor och farfar. De åker ut på landet för ett mysdygn med fiske och förhoppningsvis bad, när jag får vara hemma och jobba! :arghh: ;) men jag får också en ledig kväll och en splitt ny säsong av 13 reasons why :angel: :up:

Idag ska jag på plantmarknad! Bara en snabbis för sambon behöver bilen. Jag får göra det mesta möjliga av min lilla tid.
Kommer vara själv hemma, sambo jobbar dygn. Tråkigt men kul att han får jobba så mycket.

Nu bakar jag bröd till frukost och funderar på att väcka sovtratten.

Sambon hemma, har ont i operationssårdt men ok.. jag håller på å lagar mat; potatis, purjolök, morot, broccoli, gul lök - soppa.
Kyckling och grönsaksbuljong samt hade just i lite stekta biffbitar i för att göra soppan matigare, vi är inte vegetarianer inte.

Skulle gjort vitlöksbröd till men inser att vi inte har vitlök hemma...

Skit! Glömde min mobilladdare i Smålandsstenar sist jag var där. Nu håller mobilen sakta men säkert på att dö och jag får lite panik. Slutar inte förrän kvart över ett och ska iväg och handla mat efteråt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 891
· Visningar
51 278
Svar
1 999
· Visningar
56 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur