Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Jag gjorde pizza idag, faktiskt riktigt god för att vara glutenfri! Tycker dock inte veggoosten presterar nåt vidare, den blev mest torr och seg. Finns det nån vegansk ost som blir sådär härligt kladdig på pizza?
Vilken ost använde du? Ett tips är att riva osten och blanda med havregrädde innan du lägger på den.
 
Vilken ost använde du? Ett tips är att riva osten och blanda med havregrädde innan du lägger på den.
Minns inte vad den heter men den är redan riven, kommer i påse. Tyvärr finns det inte någon glutenfri havregrädde, men kanske går det lika bra med fet havremjölk?
 
Minns inte vad den heter men den är redan riven, kommer i påse. Tyvärr finns det inte någon glutenfri havregrädde, men kanske går det lika bra med fet havremjölk?
Hm jo Aitos är väl glutenfri? Men ja, havremjölk borde funka lika bra. Veganost i sig är ju typ bara fett så det lär väl vara tillräckligt.
 
Hm jo Aitos är väl glutenfri? Men ja, havremjölk borde funka lika bra. Veganost i sig är ju typ bara fett så det lär väl vara tillräckligt.
Aldrig hört talas om Aitos. Utbudet av veganska ersättningsprodukter här är fruktansvärt dåligt tyvärr :( Men ska testa med mjölken nästa gång! Tack för tips :)
 
Jag gjorde pizza idag, faktiskt riktigt god för att vara glutenfri! Tycker dock inte veggoosten presterar nåt vidare, den blev mest torr och seg. Finns det nån vegansk ost som blir sådär härligt kladdig på pizza?
Mozzarisella (tror det stavs så) är den enda jag tycker smälter riktigt bra, annars brukar jag ofta skippa ost på hemgjorda pizzor, beroende på vad man har på tycker jag det oftast funkar minst lika bra/bättre utan :p
 
Mozzarisella (tror det stavs så) är den enda jag tycker smälter riktigt bra, annars brukar jag ofta skippa ost på hemgjorda pizzor, beroende på vad man har på tycker jag det oftast funkar minst lika bra/bättre utan :p
Finns inte heller här :arghh: Finns Violife, GreenVie, och så den jag testade som bara verkar heta "Fri". Får testa de andra två, eller fråga butiken om de inte kan köpa in något annat.
 
Finns inte heller här :arghh: Finns Violife, GreenVie, och så den jag testade som bara verkar heta "Fri". Får testa de andra två, eller fråga butiken om de inte kan köpa in något annat.
Jag brukar använda Violife original (är inte det samma som Jeezly, bara att Jeezly är ompackad? Sas så förr iaf) eller Green Vie mozzarella. Det förstnämnda blandar jag med havregrädde. Gillar Green Vie mozzarella men tycker den "försvinner", att man måste ta så mycket på pizza och gratänger. Så den använder jag typ på varma mackor.
 
20201028_181129.jpg
 
Finns inte heller här :arghh: Finns Violife, GreenVie, och så den jag testade som bara verkar heta "Fri". Får testa de andra två, eller fråga butiken om de inte kan köpa in något annat.
När jag gjorde black bean burgers och hade bjudit in en vegansk kompis noterade jag att den här smälte väldigt fint på burgarna:
emborg[1].jpg



Så den borde väl funka på pizza också?
 
Ska bli bakad potatis idag med någon slags vegoskagenröra till för barnet, jag är dock mer sugen på massa grönsaker till (har brysselkål och broccoli i kylen), få se om jag orkar med allt hackande och skalande bara...
 
Testade pizza igen idag med mjölkblandningsknepet för osten, men tyckte mest det blev slabbigt och smaklöst. Får testa ny ost nästa gång.
 
Frankfuls tacofärs var mycket godare i sås än i tacos tycker jag. Hade ett halvt paket kvar som jag använde istället för anammas, och tycker den gjorde såsen mycket mustigare än vanligt. Kryddade som jag brukar med en tärning umamibuljong, en tesked kanel, och tre teskedar dill. Supergott!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 085
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 959
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp