Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Ja precis den! Då vet jag det till nästa gång iallafall :)
Du skulle ju kunna testa att reda med lite brun maizenaredning, om du vill ha såsen lite tjockare :up: ! Bara att strö rätt i såsen. Innehåller: Potatisstärkelse, MJÖLKSOCKER, maltodextrin, rismjöl, färgämne (E 150 c). Om det är något av det där som du inte äter, så går det ju annars att röra ut lite potatismjöl i vatten och reda med det också.
 
https://www.koket.se/vegobullar-med-graddsas-mos-och-lingon

Provade detta recept idag, men serverade i form av biffar och med rostad potatis istället. Vet inte riktigt om jag håller med om portionsstorlekarna, för jag gjorde enligt 4 portioner men fick 8 biffar som man inte får i sig två av när man äter potatis och sallad till. Hur som var de fantastiskt goda, men de blev väldigt lösa så jag ska nog ta och öka maizena och/eller mandelmjölet nästa gång.
 
IMG_20201112_183738.jpg

Risoni med haricots vertes, sparris och vitost.
 
Snabb fråga... Visst kan man steka i detta...? Tror jag gjort det förr, men minns inte.
 

Bifogade filer

  • 20201114_164553.jpg
    20201114_164553.jpg
    49,8 KB · Visningar: 16
B094F20D-C5DE-460B-B6A4-0CBEEA0DF4C6.jpeg

Gjorde vegansk kimchi jigae igår efter Jennie Walldéns recept från senaste Ica buffé. Det är alltså en koreansk gryta med kimchi och tofu. Istället för sidfläsk tog vi ostronskivling.
Kimchin gjordes själv efter hennes recept och det är den bästa kimchin jag ätit!
Grytan blev supergod! Vi åt ris och koreansk gurksallad till som bröt av hettan från grytan.
 
Jag har kört vegetarisk vecka denna veckan, just för att jag är så jävla dålig på att äta vegetariskt 😁
Gått ganska bra, även om jag inte direkt upptäckt några kulinariska fullträffar hittills. Förutom linssoppa, det är ju alltid gött 🥰

Denna tråden är väldigt bra som inspiration iaf 🥰
 
Hur vet man om en nugget är vego eller ej? Gjorde nuggets till barnet som klagade på att de smakade konstigt, jag smakade en och de kändes lite annorlunda, men brukar inte äta nuggets så ofta. Sedan fick jag ont i magen.
Jag har aldrig ätit kött i hela mitt liv, så vet inte hur det ska smaka eller se ut. Kollade på paketet och det var som vanligt, stod vegan på osv. men är orolig att de kanske hällt fel sorts nuggets i fel paket i fabriken. :nailbiting:
 
Visa bifogad fil 60155
Gjorde vegansk kimchi jigae igår efter Jennie Walldéns recept från senaste Ica buffé. Det är alltså en koreansk gryta med kimchi och tofu. Istället för sidfläsk tog vi ostronskivling.
Kimchin gjordes själv efter hennes recept och det är den bästa kimchin jag ätit!
Grytan blev supergod! Vi åt ris och koreansk gurksallad till som bröt av hettan från grytan.
Skoj att höra att den var god, jag har sparat den Buffé eftersom jag ville testa koreanska recepten!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 960
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp