Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Lunch: Kikärtscurry med naan.
Middag: 2 frallor med oboy :grin:

Nu lagar jag curry med quornbitar till matlådor i veckan :)
20201102_192927.jpg
 
Testade pizza igen idag med mjölkblandningsknepet för osten, men tyckte mest det blev slabbigt och smaklöst. Får testa ny ost nästa gång.
Kanske för mycket vätska då? För slabbigt ska det inte bli. Men du kanske ska testa Green Vie mozzarella för den tycker jag är helt annorlunda jämfört med Jeezly och Violife. Den använder jag utan nån vätska.
 
Kanske för mycket vätska då? För slabbigt ska det inte bli. Men du kanske ska testa Green Vie mozzarella för den tycker jag är helt annorlunda jämfört med Jeezly och Violife. Den använder jag utan nån vätska.
Misstänker att det är tiden på tillagningen som spökat, för den måste jag anpassa lite när jag gör glutenfri pizzadeg så den inte blir för torr. Ska testa green vie istället nästa gång! :)
 
Okej, vem av er har koll på den bästa korven att grilla på pinne? Jag blev av med två goda anamma-korvar förra gången och fick nöja mig med att äta bröden :D
De gick helt enkelt av på mitten och föll ner i elden!
 
Familjen försöker komma igång med matlagning (igen) så idag blev det grönsaker i ugn, potatis, palsternacka, morot, pumpa, rödlök och vitlökklyftor i sitt skal. Sista minutrarna smulade jag på lite feta ost och när den kom ut fick den en näve bladpersilja och en näve saltrostad pumpakärnor över sig. Till blev det fet yoghurt med en skvätt olivolja och salt. Blev ok för liten ungspanna så det blev inte så krispigt som det skulle.
 
Gjorde jättegod mat i förrgår, återigen från min favortireceptbok Plåtmat :) Har nog aldrig lagat så många recept ur en kokbok som jag gjort ur den.

Receptet bestod av biffar gjorda på quinoa, zucchini, fetaost, soltorkad tomat och ägg som man körde i ugnen. Serverades i pitabröd med tzatsiki gjord på resten av zucchinin, ajvar, tomat, sallad och rödlök. Kommer definitivt att göra dessa igen!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 960
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp