Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort nÄgon variant av den hÀr nÄgra gÄnger, tycker den blir godJag försökte göra egen vegansk curryröra till mackor men det blev inge gott. Den som finns i affÀren Àr för vattnig och stark tycker jag. NÄn som har nÄgra knep/recept att testa?
Just det. En skvÀtt olivolja ocksÄ.Improviserade fram en böngryta som blev sÄ god att jag nu skriver ner hÀr hur jag gjorde sÄ att jag inte glömmer:
Skala och tĂ€rna 6 potatisar, 2 rödbetor, 2 polkabetor, och 3 morötter. Koka med en liter blötlagda vita bönor och kikĂ€rter (lite mer bönor Ă€n kikĂ€rter typ 75%). Tre teskedar grönsaksbuljong, en halv tesked sambal oelek, lite svartpeppar. Efter 45 min tillsĂ€tt tre lagerblad och koriander. Koka 15 minuter till. Ăt.
LÄter gott!Mangogryta ikvÀll, fÄr vi se! röda linser som fÄr koka i en mixad sÄs pÄ tomat, spenat, lök, vitlök, ingefÀra, gurkmeja. Vid servering kokosmjölk, mixade nötter i grytan samt mangon i tÀrningar.
LĂ„ter gott!