Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

😍
 

Bifogade filer

  • 20201119_164508.jpg
    20201119_164508.jpg
    243,4 KB · Visningar: 49
Fusksoppa till middag idag (passata med vatten, kryddor och buljong, hade i lite frysta Àrtor med) och bakpulverbröd till. Soppan blev förvÄnansvÀrt god, brödet var ok, blir ju aldrig samma sak med bakpulver istÀllet för jÀst, men funkar som snabblösning :up:


Jag försökte göra egen vegansk curryröra till mackor men det blev inge gott. Den som finns i affÀren Àr för vattnig och stark tycker jag. NÄn som har nÄgra knep/recept att testa?
Jag har gjort nÄgon variant av den hÀr nÄgra gÄnger, tycker den blir god :)
 
Improviserade fram en böngryta som blev sÄ god att jag nu skriver ner hÀr hur jag gjorde sÄ att jag inte glömmer:

Skala och tĂ€rna 6 potatisar, 2 rödbetor, 2 polkabetor, och 3 morötter. Koka med en liter blötlagda vita bönor och kikĂ€rter (lite mer bönor Ă€n kikĂ€rter typ 75%). Tre teskedar grönsaksbuljong, en halv tesked sambal oelek, lite svartpeppar. Efter 45 min tillsĂ€tt tre lagerblad och koriander. Koka 15 minuter till. Ät.
 
Improviserade fram en böngryta som blev sÄ god att jag nu skriver ner hÀr hur jag gjorde sÄ att jag inte glömmer:

Skala och tĂ€rna 6 potatisar, 2 rödbetor, 2 polkabetor, och 3 morötter. Koka med en liter blötlagda vita bönor och kikĂ€rter (lite mer bönor Ă€n kikĂ€rter typ 75%). Tre teskedar grönsaksbuljong, en halv tesked sambal oelek, lite svartpeppar. Efter 45 min tillsĂ€tt tre lagerblad och koriander. Koka 15 minuter till. Ät.
Just det. En skvÀtt olivolja ocksÄ.
 

Liknande trÄdar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa trÄden till... Men normen Àr vÀl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 191
Senast: gullviva
·
SamhÀlle I trÄden om religion togs det upp att det var fel att vÄrden erbjöd samtalsstöd till patienter hos en prÀst nÀr kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat nÄgon form av kickoff fre-lör. Det Àr med lite förelÀsningar och gemensam middag fre kvÀll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: Cattis_E
·
Kropp & SjÀl Jag vÀljer att skriva det hÀr inlÀgget hÀr, dÄ jag trots allt Àr lite "halvanonym" hÀr. I alla fall sÄ till vida att jag inte Àr öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp