Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakiscravingz....
Visa bifogad fil 54366
Var det injera ni åt? Det är så gott och kul att äta tillsammans med fleraHerregud vad gott det var!
Är ett störtar med små skålar med olika röror som man äter med ett tunt lite surt bröd som jag tror är ångbakat. Vi var tre som delade och lyckades inte äta upp, så proppmätt nu.
Ja, precis. Supergott!Var det injera ni åt? Det är så gott och kul att äta tillsammans med flera
Snart ska jag äta gott på en etiopisk restaurang i stan. Ska bli smaskigt!
En av mina favoritmatställen.
Ja, och veganskt är inga problem heller. Helt perfekt.Jag älskar etiopisk mat, tycker om hela grejen med att äta med injeran gemensamt i olika skålar - det är så mysigt! De har en massa god veg.mat också och blir aldrig några diskussioner kring det vart jag än varit. Här får jag även en egen risskål för att slippa äta ris som varit i närheten av kötträtterna.
Borde också göra matlådor. Men sugen på lasagne med spenat och röda linser.Gör lunchlådor även nu på semestern, av bara farten liksom. Det är smidigt att ha i frysen vid akuta hungerbehov. Rostade morötter igår, hackade dem först i lagom stora bitar och rostade med grillkrydda i ugnen. Sedan en gryta med stekt gul lök, kidneybönor, tomatpure och krossad tomat, samt en burk gröna ärtor som stått i skafferiet lite för länge och behövde bli uppäten. Grundade lådorna med rostad morot och bulgur, och sedan generöst med gryta. Supersmidigt!