Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig enormt på att det snöar... igen :meh:
Jag stör mig på att det blåser så jag nästan är rädd att taket på lösdriften ska lätta, men tunnelväxthuset står än så länge pall! :laugh:
Vad värre är, nu har snön som låg igår töat och dunstat bort, men nu ska det frysa på och komma mer snö igen. Varför kan det inte få ligga kvar och sen bara snöa istället för hålla på så här? :arghh: Regn, regn, regn, kallt, lite snö, kallt, snöblandat, regn, blåst, kallt, kallt, snö, mer tö. :rage:

Jag stör mig på att det blåser så jag nästan är rädd att taket på lösdriften ska lätta, men tunnelväxthuset står än så länge pall! :laugh:
Vad värre är, nu har snön som låg igår töat och dunstat bort, men nu ska det frysa på och komma mer snö igen. Varför kan det inte få ligga kvar och sen bara snöa istället för hålla på så här? :arghh: Regn, regn, regn, kallt, lite snö, kallt, snöblandat, regn, blåst, kallt, kallt, snö, mer tö. :rage:

stör mig på att vi har ett dike mittemot stallet - och det svämmar över när det regnar mycket - har försökt gräva ut och få vattnet att rinna av men igår fick vi bygga en vall längst en bit av diket så vattnet inte skulle rinna ner i stallet .. det mest störande är att jag påtalade detta för min sambo för ett bra tag sen och - han grävde lite och sa att han fixat det ... jag sa att det är lika bra att gräva upp rejält och lägga en vägtrumma ... men nejdå det skulle inte behövas ... ibland är jag så trött att jag inte lyssnar på mig själv mer.

Jag är så trött, och ledsen, och självklart störd av att det finns så många misogyna män.
Dagens fikarast. "Det där jävla meetoo är så överdrivet", "Kvinnorna var säkert med på det (i detta fall ang. sexuella övergrepp) först sen ångrade de sig och anmälde". "Det är inte så farligt, JAG är ju jättetrevlig mot kvinnor så så illa kan de inte ha det". :yuck:

Försökte först förklara hur det är, att de måste lyssna på oss kvinnor om hur vi upplever det. Men nej då blev jag avbruten och det skulle mansplainas om hur vi kvinnor verkligen har det. Tillslut fick jag ett utbrott och sa: Nej fy fan! Jag tycker så jävla synd om dina döttrar, att ha en sådan mansgris till far, stackars dom!!! Inte stolt över utbrottet men jag orkar inte mer! :rage: :arghh: :turd:

Jag är så trött, och ledsen, och självklart störd av att det finns så många misogyna män.
Dagens fikarast. "Det där jävla meetoo är så överdrivet", "Kvinnorna var säkert med på det (i detta fall ang. sexuella övergrepp) först sen ångrade de sig och anmälde". "Det är inte så farligt, JAG är ju jättetrevlig mot kvinnor så så illa kan de inte ha det". :yuck:

Försökte först förklara hur det är, att de måste lyssna på oss kvinnor om hur vi upplever det. Men nej då blev jag avbruten och det skulle mansplainas om hur vi kvinnor verkligen har det. Tillslut fick jag ett utbrott och sa: Nej fy fan! Jag tycker så jävla synd om dina döttrar, att ha en sådan mansgris till far, stackars dom!!! Inte stolt över utbrottet men jag orkar inte mer! :rage: :arghh: :turd:
Skönt att du sa ifrån. Många män fortsätter att leva i förnekelse, hur sjukt det än är...

Skönt att du sa ifrån. Många män fortsätter att leva i förnekelse, hur sjukt det än är...
Ja, det är som att det inte går in i skallen på vissa. De har en tro på hur världen är, sen allt som inte är som de tycker och tror är bara "tjafs" osv enligt dom. Suck! Den här diskussionen har jag ofta. Idag var det en kund (också man) som råkade höra min utläggning och sedan utbrottet. Men, guldstjärna till honom, han sa: "bra att du står på dig! Vissa människor behöver vakna upp!" :cool:

Att banken vill ha ett arbetsgivarintyg innan de kan handlägga min ansökan om lånelöfte... ZzZzZzZz... inte helt oväntat men ändå drygt. Är otålig.

@Thrillie Bra gjort av dig och kunden! Jag tänker som du stackars deras barn... :S om det varit deras dotter, hade de sagt likadant då? :yuck:

//r
Ja fy jag förstår inte hur folk tänker! Sen har de mage att säga att de behandlar kvinnor bra, när de, om en kvinna vill berätta något hon upplevt bara "Jaja lilla gumman tyst nu det var inte så farligt!" :rage: Som dotter till en sån hade man ju aldrig vågat säga nåt om något hände :crazy::(

att jag på ett kalas åter igen lyckades hamna i ett samtal där de skulle prata "hästar" - (av hänsyn till mig - eftersom jag troligen såg sådär lagom road ut av ishockey och lumpen) och det första de säger är "jerringpris" och "men det är väl hästarna som gör allt arbete" - kan säga att det samtalet dog snabbt ...

att jag på ett kalas åter igen lyckades hamna i ett samtal där de skulle prata "hästar" - (av hänsyn till mig - eftersom jag troligen såg sådär lagom road ut av ishockey och lumpen) och det första de säger är "jerringpris" och "men det är väl hästarna som gör allt arbete" - kan säga att det samtalet dog snabbt ...
Du skulle sagt att jovisst, man kan ju alltid släppa in hästen utan ryttare på hoppbanan och se om den tar sig runt. :cool:

Du skulle sagt att jovisst, man kan ju alltid släppa in hästen utan ryttare på hoppbanan och se om den tar sig runt. :cool:
Kommentaren kändes bara så hjärndöd så jag anade att svara på det hade bara lett in på en hjärndöd diskussion ... och så kul tycker jag inte att det är att argumentera ...

Jag stör mig på att jag tagit beslutet att inte rida mer fram till förlossningen, eller det är ju mitt eget val men jag stör mig på att det är det mest sansade att göra. Så 4 veckor till+eftervård ger ingen ridning på några månader allra minst, om jag ammar så blir det längre uppehåll än så. Och jag mår så dåligt av att inte få rida. Nåja, när barnet väl kommer kanske jag inte ens kommer hinna tänka tanken att jag saknar ridning, utan snarare sömn. :p

Jag stör mig på att jag tagit beslutet att inte rida mer fram till förlossningen, eller det är ju mitt eget val men jag stör mig på att det är det mest sansade att göra. Så 4 veckor till+eftervård ger ingen ridning på några månader allra minst, om jag ammar så blir det längre uppehåll än så. Och jag mår så dåligt av att inte få rida. Nåja, när barnet väl kommer kanske jag inte ens kommer hinna tänka tanken att jag saknar ridning, utan snarare sömn. :p
Varför längre uppehåll om amning? :)

Lider med dig f.ö. Jag vet hur träligt det var att ta beslutet.

Varför längre uppehåll om amning? :)

Lider med dig f.ö. Jag vet hur träligt det var att ta beslutet.

Jag tänker att då kan jag inte lämna henne hemma utan måste ha med henne till stallet, vilket blir lite stressande. Å andra sidan kanske jag kan pumpa ut mjölk och mannen flaskmatar hemma.

Tack för sympatin. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 899
· Visningar
87 262
Senast: EZMK
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008