Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är artigt att berätta om förseningen.
Men konsekvensen hos tandvården blir ju att försöka hantera situationen så att nästa bokade patient inte blir drabbad. Det var säkert det man syftade på.

Det problemet stöter jag på med jämna mellanrum: människor kommer försenat (med eller utan rimlig förklaring; i ditt fall uppenbarligen med) och förväntar sig ändå att få samma tidsutrymme som om de kommit i utsatt tid.
I verkligheten krymper ju tillgängligt tidsutrymme, och därmed möjligheter till åtgärd, i samma utsträckning som förseningen.
Klantigt uttryckt från tandvården, kanske, men handlar ju om att man då inte kan räkna med att det planerade besöket hinner göras.
Eftersom de har andra patienter också.

Så problemet med att din son blir försenad är att de kanske inte hinner med honom när han är försenad.

Och om man artigt berättar om förseningen så fort man får veta det förväntar jag mig ett artigt svar. T.ex. Ett tack för info och förslag på ny tid?

Det är artigt att berätta om förseningen.
Men konsekvensen hos tandvården blir ju att försöka hantera situationen så att nästa bokade patient inte blir drabbad. Det var säkert det man syftade på.

Det problemet stöter jag på med jämna mellanrum: människor kommer försenat (med eller utan rimlig förklaring; i ditt fall uppenbarligen med) och förväntar sig ändå att få samma tidsutrymme som om de kommit i utsatt tid.
I verkligheten krymper ju tillgängligt tidsutrymme, och därmed möjligheter till åtgärd, i samma utsträckning som förseningen.
Klantigt uttryckt från tandvården, kanske, men handlar ju om att man då inte kan räkna med att det planerade besöket hinner göras.
Eftersom de har andra patienter också.

Så problemet med att din son blir försenad är att de kanske inte hinner med honom när han är försenad.
Jo, men självklart förstår jag det. Jag arbetar dessutom inom vården själv. Därav ursäkterna inledningsvis... De kan ju säga att de inte har tid med barnet och skicka tillbaks med vändande post. Bättre att ringa och informera så att de kan ta ställning till förseningen och vad den innebär än låta bli eller hur? Jag är jäkligt trött idag och behövde klaga lite i störa mig tråden. Det var just den nedlåtande formuleringen som jag störde mig på just idag när det liksom var för mycket.

Min får som inte fattar att man ska vara försiktig med rå kyckling. Han tror jag hittar på och överdriver :banghead: men visst bli sjuk då, jag tänker inte bli det

Människor som inte behandlar andra levande varelser med respekt. :meh:
Jag fick en länk skickad med en film där en unge slänger ut en katt i en sjö, katten hamnade i vattnet men simmade i land igen till filmarens (förälderns?) glada skratt. Jag blev så jävla vansinnig!

Min ilska bidrog dock till att jag tog tag i en sak jag har gått och funderat på länge. Jag åkte ut till ett av stans katthem förra veckan och pratade med personalen gällande en omplaceringskatt. Nu får jag snart hem en äldre, lite försiktig kattherre som haft det rejält tufft i livet innan och som var i akut behov av ett eget hem då det har varit svårt att hitta någon som kunde tänka sig att adoptera honom. Han är över tio år gammal och kommer förhoppningsvis att leva i många år till:love:

Min ilska bidrog dock till att jag tog tag i en sak jag har gått och funderat på länge. Jag åkte ut till ett av stans katthem förra veckan och pratade med personalen gällande en omplaceringskatt. Nu får jag snart hem en äldre, lite försiktig kattherre som haft det rejält tufft i livet innan och som var i akut behov av ett eget hem då det har varit svårt att hitta någon som kunde tänka sig att adoptera honom. Han är över tio år gammal och kommer förhoppningsvis att leva i många år till:love:
Heja dig! :bow::love:

Människor som inte behandlar andra levande varelser med respekt. :meh:
Jag fick en länk skickad med en film där en unge slänger ut en katt i en sjö, katten hamnade i vattnet men simmade i land igen till filmarens (förälderns?) glada skratt. Jag blev så jävla vansinnig!

Jag riktigt kokar av ilska av att läsa det första stycket. :rage: Vilka misslyckade jäkla föräldrar som uppfostrat barnet så. Alternativt psykopatunge om man får säga så. :angel:

Jag riktigt kokar av ilska av att läsa det första stycket. :rage: Vilka misslyckade jäkla föräldrar som uppfostrat barnet så. Alternativt psykopatunge om man får säga så. :angel:
Psykopatföräldrar snarare, de borde inte få ha ungar när de är så empatilösa och inte lär den vad som är rätt eller fel. Tyvärr tycker jag ofta att jag ser idioter som låter sina ungar jaga och skrämma andra djur sommartid. :mad:

10 år är ju ingenting, har ni båda tur kan han få minst 10 fina år hos dig. :heart

Ja verkligen, han är i övrigt fullt frisk och dessutom jättevacker! :love: personalen berättade att det är svårt att hitta nya hem till katter som är lite till åren, de flesta människor som kontaktar hemmet för adoption vill ha kattungar eller vuxna katter som är som äldst 4-5 år. Jag önskar verkligen att jag hade kunnat ta hem fler men den här katten har varit på djurhemmet i snart två år utan att någon har velat ha honom så om jag ger honom ett stabilt hem för livet så har jag i alla fall gjort en insats. :)

Att man ska behöva använda tusen :)-smileys för att inte uppfattas som TVÄR och SUR i skriftspråk numera. Måste det vara så jävla nödvändigt? Kan jag inte bara få vara neutral liksom?!

Att man ska behöva använda tusen :)-smileys för att inte uppfattas som TVÄR och SUR i skriftspråk numera. Måste det vara så jävla nödvändigt? Kan jag inte bara få vara neutral liksom?!

Och det bara FORTSÄTTER?!

Person 1: måste det vara så hård ton? Uppfattar en del onödig sarkasm här.
Jag: :confused::confused::confused: Fattar ingenting och frågar vad person 1 menar.
Person 1: Då kommer vi nog inte längre.

Men HOW ABOUT bara peka ut vilket inlägg av den fruktansvärt stora mängden av FYRA (ja, fyra inlägg) som tydligen innehåller både hård ton och sarkasm? How 'bout that?

:banghead:

Mvh NU SARKASTISK och hård i tonen

stör mig på att masterchef australia på TLC inte går att se i efterhand på Boxer play :cry: går ju tyvärr mitt i tiden när man är i stallet ... har de alla repriser på söndagar som tidigare? och stör mig på att min digitalbox fortfarande inte får in Horse & country fast jag valt den i mitt flexiabonemang - och orkar inte ringa till kundtjänst... den går iof se på boxer play ..

Veckans avsnitt går i repris på söndagar precis som vanligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 887
· Visningar
86 848
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 674
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008