Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Stör mig på att min telefon tydligen fått för sig att vara väldigt känslig när jag håller tummen över "gilla" här på buke för att få upp de olika alternativen. Håller jag en microsekund för länge kommer listan med "öppna i ny flik, markera text..." o.s.v. upp :meh:
Inte bara du.
Tror det är någon bukeinställning.

Extra irriterande eftersom jag verkar ha elefanthud på fingertoppparna och inte sällan får trycka flera gånger alternativt slicka på fingret för att det ska funka. Och så börjar buke slänga fram menyer :meh:

Jag sålde min dammsugare på köp och sälj i tisdags. Hen undrade om hen kunde komma till helgen pga olika saker. Kände att jag inte kunde säga nej men var tydlig med att helgen är absolut senast.
Ingen människa dök upp och när jag skickade mess så sa hen att hen var sjuk.
Jag sa att det såklart kan hända men att hen kunde ha skickat och meddelat detta.
Jag sa att jag kan ställa ut den i garaget men då vill jag ha betalt så kan hen komma när hen vill.
Hen skrev att hen kommer i morgon.
Ingen ursäkt men jag hoppas verkligen att hen dyker upp i morgon.

Mitt misslyckade försök med mandelmusslor. Ett försök till då, får se om det fungerar bättre, inga förhoppningar om det dock. Nåja, gör det inte det har jag försökt för första gången i mitt liv och sedan-aldrig mer! ;)

Det måste finnas fler än jag som firar jul ensamma (tredje jul), men så svårt att hitta saker som är dimensionerade för en person.

Vad tänker du på? Jag har lagat julmat till mig själv i helgen tex, men äter ju flera gånger 😁

Mest korvar och paté eftersom varken Hemköp eller ICA hade någon paté. Pressylta och julskinka kunde jag köpa i skivor. Avskyr att köpa en förpackning paté och sedan slänga hälften. Och ja, jag vet att man inte behöver ha det på julbordet men, jag är en total jultaliban. Sedan äter jag också julmat i dagar efter, men i år kommer jag först äta julbord med syster den 24, sedan julbord den 26 ute på landet med bror, svägerska, pappa med partner. Sedan hem och duka upp mitt eget julbord! Förhoppningsvis den 28. Halp.

Mest korvar och paté eftersom varken Hemköp eller ICA hade någon paté. Pressylta och julskinka kunde jag köpa i skivor. Avskyr att köpa en förpackning paté och sedan slänga hälften. Och ja, jag vet att man inte behöver ha det på julbordet men, jag är en total jultaliban. Sedan äter jag också julmat i dagar efter, men i år kommer jag först äta julbord med syster den 24, sedan julbord den 26 ute på landet med bror, svägerska, pappa med partner. Sedan hem och duka upp mitt eget julbord! Förhoppningsvis den 28. Halp.
Kanske du kan frysa in det? :)

Just paté kan man inte frysa utan då får den en vattnig, kornig konsistens. Korvar håller sig ju länge i kyle (ystadkorv och liknande) men jag försöker ju äta sunt när det inte är jul/nyår. Man kan ju inte heller köpa några skivor vörtbröd eller julost. Får väl frysa in korvarna till nästa jul! ;)
Nej, det kan vara en nackdel förstås!
Men jag tänker att man kan äta lite osunt fram till nyår i alla fall :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 421
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 373
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 810
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI