Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag har massor med mediciner.
Det tar en halv evighet att kolla sånt
Läkare kan knappa in som recept eller förslag och då säger systemet nej om det inte går.
Är mycket enklare
Ja i det journalsystem jag arbetar finns en varning för interaktioner som kommer upp, väldigt smidigt- eller kanske ibland osmidigt om man ändå måste ha viss medicin kanske, vad vet jag ;)- att slippa kolla själv. :)

Jag har en person i min närhet som nynnar oavbrutet när jag pratar med hen. När jag påpekar att det inte känns så trevligt att prata med någon som "avbryter" (i brist på bättre ord) genom sitt ständiga nynnande så säger hen bara att "vadå, jag hör ju vad du säger". Ska jag tolka beteendet som att det måste vara oerhört stress- och ångestframkallande att prata med mig? :D
Jag hade däremot tolkat det som jävligt oförskämt beteende faktiskt.

Får man lov att odla hela vägen ut?
Har för mig att man måste ha en buffertzon till vattendrag när man gödslar. Inte för att det såg ut att finnas så mycket vatten i det där diket.
Det där är bara ett grävt vanligt avgränsande dike. Inget vattenförande naturligt dito. Vad gäller naturliga möjligen vattenförande diken/sänkor är Lst regler stenhårda vad gäller t.ex. byggnation. Det faller under strandskyddsreglerena. Skogen intill är blandskog gran/tall.

I det här fallet är det snarare en odling som inte sker i god lantmannased. Åkern odlas inte som den bör.
Åker är åker.

Åkern invid mitt hus har en bäck i kanten. Där får man inte odla hur som helst i den kanten. Vilket dessutom är rätt omöjligt eftersom det är blötmark :D .

Jag stör mig på min epilepsi som fick mig på fall i morse, igen. och därefter en sjuhelvetes huvudvärk . Har sovit bort mycket men fick ändå fylla på med värktabletter för en stund sedan. Har ätit lite gröt, tror jag ska gå och vila lite till. Spionen är på altanen så får väl leta upp soffan istället för sängen nu då.

Det där är bara ett grävt vanligt avgränsande dike. Inget vattenförande naturligt dito. Vad gäller naturliga möjligen vattenförande diken/sänkor är Lst regler stenhårda vad gäller t.ex. byggnation. Det faller under strandskyddsreglerena. Skogen intill är blandskog gran/tall.

I det här fallet är det snarare en odling som inte sker i god lantmannased. Åkern odlas inte som den bör.
Åker är åker.

Åkern invid mitt hus har en bäck i kanten. Där får man inte odla hur som helst i den kanten. Vilket dessutom är rätt omöjligt eftersom det är blötmark :D .
Vet att min arbetsplats har problem med strandskyddet, för ett dike som det inte ens står vatten i...

Vet att min arbetsplats har problem med strandskyddet, för ett dike som det inte ens står vatten i...
Japp. Vi har ett ironiskt talesätt om "möjligen vattenförande dike". Lst sätter krokben för massor av landsbygdsutveckling.
Missförstå rätt, naturskydd är viktigt, men ett dike där ingen sett vatten på de senste 50 åren. Är det vattenförande?

Försöker köpa en grej på marketplace och säljaren bara slutade svara... Hon skulle kolla frakten, och sen hörde hon inte av sig. Jag frågade igen och då hade hon inte hunnit kolla. Och sen blev det tyst igen...Typiskt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 742
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 178
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 024
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar