Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt nya hörlurar till jobbet och de dämpar buller, toppen! Däremot klarar de inte av ljudet av tryckluft utan det viner något förjävligt i lurarna, värre än utan. Blåser jag "för mycket" (vilket jag behöver) så blåser jag dessutom bort det som dämpar bullret en stund.

Om dina vanor lett till en typ 2 diabetes så är det kanske inte fler mediciner som bör vara fokus utan att hitta hållbara vanor i vardagen? Jag tycker absolut att du ska vända dig till primärvården för att få rätt stöd i det. Sen är det som med allt, att du som patient måste vara i ett läge där du känner motivation att göra förändringar, annars blir det svårt även med stöd från vården.
Det är inte alltid lätt att vara en människa. Tycker man ska utgå ifrån att de flesta försöker göra sitt bästa, utifrån den givna situationen. Diabetes typ 2 handlar inte bara om fel kost, övervikt och för lite rörelse. Stress är t ex också en utlösande faktor. Känner spontant att ett inlägg som detta ökar stressen o känslan av ett misslyckande. Tror de flesta vet vad som behöver göras, men ibland är det svårt att få till det. En dag i taget.........

Stör mig på att jag köpte en ny klocka och innan jag körde från stan inte tittade på den utan när jag kom hem i skånesnön och upptäcker att batteriet är slut , så nu har jag lik förbaskat ingen funderande armbandsklocka :rage: och med sommardäck o nysnö i skåneland får jag vara utan klocka ett par dagar till

Köpte ny burk zink, trodde jag fick lite mer. Men nej🫣 båda är 400g, bara ny förpackning 🤔

IMG_0172.webp

Stör mig på att jag köpte en ny klocka och innan jag körde från stan inte tittade på den utan när jag kom hem i skånesnön och upptäcker att batteriet är slut , så nu har jag lik förbaskat ingen funderande armbandsklocka :rage: och med sommardäck o nysnö i skåneland får jag vara utan klocka ett par dagar till
Skånesnö????

Störigt. Mycket? Här ingenting :D
Det nämns "en ort utanför Tollarp" i ett tidigare inlägg, vilket inte är mitten av Skåne utan lite i öster av Skåne där det alltid är busväder så fort någon råkar andas ordet "snö" så inte konstigt att du inte märkt något, det har inte min familj heller i västra delarna, det är liksom fortfarande höst där typ. :D Men öster och snett upp i Skåne verka besitta andra vädergudar än resten av Skåne :D

Det nämns "en ort utanför Tollarp" i ett tidigare inlägg, vilket inte är mitten av Skåne utan lite i öster av Skåne där det alltid är busväder så fort någon råkar andas ordet "snö" så inte konstigt att du inte märkt något, det har inte min familj heller i västra delarna, det är liksom fortfarande höst där typ. :D Men öster och snett upp i Skåne verka besitta andra vädergudar än resten av Skåne :D
Sant, det var därför vi hade snö upp till naveln förra vintern och inte tog oss ur byn på 3 dagar,

Du kan driva det vidare till Hovrätten?
Ja, jag kan överklaga fram till 9 december.
Men det ena problemet, el, skall jag få komma in och åtgärda 10 december.
Och det andra problemet, sopor, vet jag inte riktigt hur jag skall kunna bevisa.
Jag kunde inte bevisa att det var just hyresgästen personligen som hade samlat sophögen.
Det kunde ju vara någon annan som hade lagt dit högen.

Nåja, det kan gå på två sätt.
Antingen så sköter hyresgästen sig nu.
Och det fungerar för mig.
Eller så sköter den sig inte.
Och då så säger jag upp på det i stället.
Något som är lättare att bevisa, typ nekat tillträde eller så.
Och så är det klart och över för mig.

Och jag blir fri igen.

Folk som sprider desinformation.
Folk som inte kan uttrycka sig klart och tydligt.
Folk som tar för givet att kollegor/vagt bekanta är intresserade av alla detaljer kring allt som rör ens privatliv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
50 339
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 811
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar