Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att vi inte umgås eller jobbar tillsammans, hade blivit galen om jag haft en nynnande person i min närhet under en längre tid, haha! Dock är jag lite lagom extrem och ljudkänslig. Blir vansinnig på en kollega som andas så fruktansvärt högt! Andas med öppen mun, gärna liksom att tungan klickar lite vid varje in och utandning... Håller på att tappa det, men vet att jag är hyperkänslig så får göra mitt allra bästa för att försöka kunna koncentrera mig på jobbet trots att det låter som att han andas rätt i örat på mig O_o

Nu går jag inte omkring och nynnar jämt... :meh: utan det är som sagt när jag är stressad och typ inne på en affär när det är mycket folk. Sedan nynnar jag absolut inte högt.

Jag har fått en låt på hjärnan men jag kan inte för mitt liv kan komma på vad det är för låt, eller så mycket som ett enda ord av texten :meh:
Soundhound och Shazam kan inte hjälpa mig.

Jag får känslan av att det är något som pigan Lina i Lönneberga hade kunnat sjunga, men hittar inget som passar.
Måste alltså vara något gammalt svenskt, men var har jag hört den och hur går texten och hur får jag reda på vilken sång det är? :mad:
Lejontämjarens dotter/Lejonbruden
I en sal på lasarettet
några förslag

När man är sovtrött och ser fram emot renbäddade lakan men inser att bor själv och att lakanen fortfarande ligger vikta ovanpå sängen :cry:
Känner igen, tänkte bädda rent idag, och igår, och i förrgår osv men får ta nya tag i morgon.
Om du är jättetrött så kan du ju sova i påslakanet.

Slagits med en printer i evigheter. Varför strular printrar alltid? Den ville först inte starta, powerknappen verkar glapp på något sätt. Sen hade datorn den som offline och det var en kamp att få den online igen. Och sen hade den problem att hitta rätt dokument för utskrivning. Hatar.

Att vädret på vädersidor varierar sjukt mycket från 0.8 att till 31 mm snö med blåst beroende på när på dagen jag tittar. Snön är väntad men jag skulle vilja veta om man spår ett lätt snötäcke eller mycket snö med snödrev på de öppna vägarna. Eftersom jag har barnen 1 mil åt ena hållet och sen jobbet tre mil åt andra hållet med majoriteten öppna fält så planerar jag restiden utifrån vad vädret säger :cautious:

Att vädret på vädersidor varierar sjukt mycket från 0.8 att till 31 mm snö med blåst beroende på när på dagen jag tittar. Snön är väntad men jag skulle vilja veta om man spår ett lätt snötäcke eller mycket snö med snödrev på de öppna vägarna. Eftersom jag har barnen 1 mil åt ena hållet och sen jobbet tre mil åt andra hållet med majoriteten öppna fält så planerar jag restiden utifrån vad vädret säger :cautious:
Japp. Onsdagsvädret kan antingen innebära 25 mm nederbörd eller 0,5 mm. Liiiiite skillnad där.... 🤪

Planera för max restid oavsett. Det kommer vara någon form av skitväder och fortfarande osäkert om snömängden hur de än ändrar prognosen.

Att nynna är lugnande och kan minska stress/ångest. Jag har kommit på mig själv med att nynna just när jag känner mig stressad (dvs spontant, utan att jag visste om att det är lugnande). Sedan läste jag om det här för något år sedan, tydligen aktiverar det vagusnerven. Det var coolt att upptäcka att något jag gjort av mig själv sas faktiskt har en funktion.

Så jag tänker fortsätta nynna vid behov, oavsett om någon blir störd eller ej.
Jag har en person i min närhet som nynnar oavbrutet när jag pratar med hen. När jag påpekar att det inte känns så trevligt att prata med någon som "avbryter" (i brist på bättre ord) genom sitt ständiga nynnande så säger hen bara att "vadå, jag hör ju vad du säger". Ska jag tolka beteendet som att det måste vara oerhört stress- och ångestframkallande att prata med mig? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
57 58 59
Svar
1 178
· Visningar
50 786
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 816
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar