Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå in på deraz nätbank o ze om du fått ett meddelande du zka zvara på

Nope, fick bara ett sms
Screenshot_2023-09-30-19-29-25-239_com.google.android.apps.messaging-edit.webp

Helt säker på att meddelandet är äkta?

Hur är din köpgräns jämfört med det belopp du använt? Är det kreditkort eller kontokort?

Helt säker. Det kom i samband med att uttaget nekades från samma avsändare som vanligt.
Jag har kortet spärrat för nätköp och ibland glömmer jag ändra när jag ska köpa något online och då dyker det upp ett liknande meddelande, ditt kort har försökt användas vid onlineköp, var det inte du bla bla bla.

Kontokort, pengar finns, inget konstigt med gränserna och jag kunde utan problem betala med kortet inne i butiken. Jag fick bara inte ta ut pengar.

Då räcker det nog att höja gränsen, råkat ut för något liknande när jag betalat många stora räkningar att plötsligt fungerade inte kortet trots att jag hade täckning.

Det är inget konstigt med gränserna.
Jag kunde som sagt betala med kortet inne i butiken fem minuter senare 😅

Min störning från i torsdags, som jag visst aldrig postade då, är fortfarande en störning. Så jag postar den nu (med bonusstörningen att jag stör mig på att jag skrev klart inlägget men aldrig postade :laugh:)

När folk inte gör det de ska! Nu senast: Vi kunde pga olika anledningar inte se en film på lektionen i måndags så läraren släppte iväg oss och gav oss i läxa att se de första 80 min av filmen tills idag (torsdag). Lektionen är 90 min, så det var fullt rimligt. Idag ska vi fortsätta se filmen och då visar det sig att fyra (!) av oss sett de första 80 min. Så vad händer nu? Jo, vi måste se om filmen från start för resterande 26 elever kommer inte ha en chans att hänga med annars :banghead:
Så nu har vi i läxa att se resterande 50 min tills på måndag, eftersom vi inte hann se hela filmen på en lektion.
Jag anser att ett sådant här beteende inte är något annat än respektlöst! Jag tycker också att ett sånt här beteende indirekt säger att "min tid är viktigare än din tid", vilket i sig också är extremt respektlöst.
I detta fallet går det ju inte ens att skylla på att man inte haft tid eftersom lektionen (när vi skulle sett filmen) var 90 min och vi bara fick 80 min av filmen i läxa, dvs det är bara att ta tiden du egentligen skulle suttit i klassrummet och lägga på filmen. Och då "tjänar" du ändå 10 min. Så det finns ingen rimlig ursäkt till att inte ha sett filmen.

På mig själv som genade på fel ställe sönderstressad igår och råkade fastna i ett plastband lite så det blev odiskreta fotspår där man inte skulle gå:o Skäms fortfarande även om det inte lär bli någon permanent skada, dåligt planerad avspärrning men ja... Förtjänar en uthängning av mig själv :down:

Försökte kompensera karmakontot idag med att ge en påse till en tjej som med telefonen fastklämd på axeln utbrast att hon glömt köpa en och sedan försökte lasta på sig varor tills jag knackade henne på axeln:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
37 38 39
Svar
769
· Visningar
33 363
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 782
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008