Störiga saker vi stör oss på, del 38

Det bakvända i hur våra samtal (medarbetarsamtal) ligger.
Kommunen jag jobbar i har
Vår = utvecklingssamtal och bedömningssamtal (lönesamtal)
Höst = uppföljningssamtal

Logiskt, eller hur?
Men inte lika logiskt när man jobbar i skola och jobbar med läsår med ett sommarlov mitt i. För oss faller det sig inte naturligt att prata mål för året i feb/mars eftersom vårt (arbets)år inte är slut vid årsskiftet utan mer är upplagt augusti - juni. Sätter vi mål i feb/mars så gäller det ju inte ens samma organisation i augusti...

Idag stör jag mig väldigt mycket mer än vanligt på att vi inte fick plats på förskolan som vi i princip ser hemifrån utan att jag måste gå genom hela orten för att komma till förskolan. Det är kallt och blött och blä och natten var katastrof.

Nej, så tråkigt. Vi har börjat kika runt var vi har förskolor nu och hoppas verkligen få plats på den närmsta om den känns bra vid besök.
Hade velat ställa oss i kö nu XD men 4 mån innan barnet ska börja kunde man, inte innan den ens är född tyvärr ^^

Nej, så tråkigt. Vi har börjat kika runt var vi har förskolor nu och hoppas verkligen få plats på den närmsta om den känns bra vid besök.
Hade velat ställa oss i kö nu XD men 4 mån innan barnet ska börja kunde man, inte innan den ens är född tyvärr ^^
Alltså det är inte orimligt långt om man ser till distansen (det är ca 1,5km) men när den andra ligger inom synhåll så känns det surt. I stort så är de jämförbara och Marodören ÄLSKAR sin förskola så det är värt alla 15000 steg per dag.

(även om jag kan sakna viss personal som är på den andra förskolan.)

Kanske dock bra att förskolor inte blir fulla direkt av barn som inte ens är födda :laugh:

Jovisst, det fattar jag :D

Alltså det är inte orimligt långt om man ser till distansen (det är ca 1,5km) men när den andra ligger inom synhåll så känns det surt. I stort så är de jämförbara och Marodören ÄLSKAR sin förskola så det är värt alla 15000 steg per dag.

(även om jag kan sakna viss personal som är på den andra förskolan.)

Okej! Ja, blir ju skön motion också :).
Vår närmsta ligger väl typ 2 km bort kanske så får vi bara cykelvägen som är planerad blir det toppen!

Mmm lite så. Sen är det ju faktiskt lagkrav på att erbjudas plats inom 3 månader från 13 månaders ålder.

Ja, nåt sånt läste jag också. Bra det iaf även om det kanske inte blir den man vill.

Jovisst, det fattar jag :D

Okej! Ja, blir ju skön motion också :).
Vår närmsta ligger väl typ 2 km bort kanske så får vi bara cykelvägen som är planerad blir det toppen!

Ja, nåt sånt läste jag också. Bra det iaf även om det kanske inte blir den man vill.
Okej jag ljög 2,2km är det tydligen till förskolan hemifrån. Men ja vardagsmotionen är ju fixad...

Ja men precis så. Sen går det ju alltid att ställa sig i överflyttningskö om Det vore så.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 774
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 395
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka