Älskar det spelet. Ta först bort nätet och sen matcha bredvid så hoppar de iväg.
Tack!
Det gör jag med!
Köpte ju ny dator för ett och ett halvt år sedan och den yrar ju ständigt om Xbox GamePass, har inte tryckt av det så kommer upp varje gång den startas. När sonen var här i julas sa han "Men mamma, i köpet har du tre månader gratis, jag kan betala efteråt till dig om du känner att du inte har råd, så kan du spela en massa coola spel ju, du tycker ju om att spela" och jag bara nej nej ingen fara, de har ju inga spel jag egentligen gillar, jag är Super Mario Fan
Och så kollade jag "Men de har ju patients! Och Mahjong! Och bubble shooter! Och FARM HEROES!" Så laddade ner det till min dator. Han bara "Ibland glömmer jag hur gammal du är trots att du ibland är så cool! Ditt favoritspel är ju Tetris, det säger ju allt...."
Jag har klarat flera banor med spindlarna hittills men blir inte helt klok på hur det går till. Hur får jag bort nätet? Matchar de som är under och sedan matchar igen så försvinner spindeln? Den jäkeln sticker någon annanstans snabbt som tusan ju!
Jag spelade detta och Pet Rescue saga för en del år sedan, speciellt i vänta på tåg och när jag åkte tåg, men har det inte blivit lättare nu att klara banorna och att få "hjälpmedel" att använda? Kändes som att man tidigare lätt fastnade och inte kom loss om man inte köpte saker, och det vill jag inte lägga pengar på, därav uppehåll. Spel ska man klara av utan att lägga ut pengar, är min åsikt.
Tyvärr hittar jag inte pet rescue på XBox GamePass, synd! Det är utmärkt tidsfördriv dagar som detta! Är hemma pga ett epilepsianfall igen och hjärnan är rätt mosig. Ibland spelar jag något på mobilen medan jag tittar på en film eller serie på datorn, för att ha något att göra med händerna. Testade att göra så på datorn igår när jag såg en serie, delade skärmen och spelade samtidigt....
Och då det är en störningstråd och inte hyllningstråd, jag stör mig på när hästen (?) kommer och ger extra boost så kommer sådant skarpt ljus, som ljuskänslig pga ögonen och även pga epilepsin gillar jag inte det, blundar alltid. Det är dock störigt. Jag får epilepsianfall pga skarpt ljus och huvudvärk och migrän av samma anledning, får jag inte det gör ögonen "bara" ont av det.