Störiga saker vi stör oss på, del 38

Tycker det är helt ofattbart.

Jag har bytt arbetsplats och yrke, från ett mycket kvinnodominerat (men med ca 20% män) till ett mycket mansdominerat (ca 10% kvinnor) och.... det är så mycket renare? Disk plockas i och ur diskmaskiner (även om städerskan trycker igång några av maskinerna som är mindre använda), söl på golv tas upp/torkas upp, toaletterna är fräscha, köken torkas rent mm.

Jag vet inte vad jag förväntade mig men det var inte detta.

(Sen all cred till vår fantastiska städerska som gör ett enastående jobb!)
Jag tror det handlar rätt mycket om kultur på den enskilda arbetsplatsen?

Älskar det spelet. Ta först bort nätet och sen matcha bredvid så hoppar de iväg.
Tack! :)
Det gör jag med! :D Köpte ju ny dator för ett och ett halvt år sedan och den yrar ju ständigt om Xbox GamePass, har inte tryckt av det så kommer upp varje gång den startas. När sonen var här i julas sa han "Men mamma, i köpet har du tre månader gratis, jag kan betala efteråt till dig om du känner att du inte har råd, så kan du spela en massa coola spel ju, du tycker ju om att spela" och jag bara nej nej ingen fara, de har ju inga spel jag egentligen gillar, jag är Super Mario Fan :D Och så kollade jag "Men de har ju patients! Och Mahjong! Och bubble shooter! Och FARM HEROES!" Så laddade ner det till min dator. Han bara "Ibland glömmer jag hur gammal du är trots att du ibland är så cool! Ditt favoritspel är ju Tetris, det säger ju allt...." :rofl:

Jag har klarat flera banor med spindlarna hittills men blir inte helt klok på hur det går till. Hur får jag bort nätet? Matchar de som är under och sedan matchar igen så försvinner spindeln? Den jäkeln sticker någon annanstans snabbt som tusan ju! :D

Jag spelade detta och Pet Rescue saga för en del år sedan, speciellt i vänta på tåg och när jag åkte tåg, men har det inte blivit lättare nu att klara banorna och att få "hjälpmedel" att använda? Kändes som att man tidigare lätt fastnade och inte kom loss om man inte köpte saker, och det vill jag inte lägga pengar på, därav uppehåll. Spel ska man klara av utan att lägga ut pengar, är min åsikt.

Tyvärr hittar jag inte pet rescue på XBox GamePass, synd! Det är utmärkt tidsfördriv dagar som detta! Är hemma pga ett epilepsianfall igen och hjärnan är rätt mosig. Ibland spelar jag något på mobilen medan jag tittar på en film eller serie på datorn, för att ha något att göra med händerna. Testade att göra så på datorn igår när jag såg en serie, delade skärmen och spelade samtidigt....

Och då det är en störningstråd och inte hyllningstråd, jag stör mig på när hästen (?) kommer och ger extra boost så kommer sådant skarpt ljus, som ljuskänslig pga ögonen och även pga epilepsin gillar jag inte det, blundar alltid. Det är dock störigt. Jag får epilepsianfall pga skarpt ljus och huvudvärk och migrän av samma anledning, får jag inte det gör ögonen "bara" ont av det.

Jag tror det handlar rätt mycket om kultur på den enskilda arbetsplatsen?
Jag jobbar på sjukhus och just där jag jobbar består personalen som håller till i personalrummet av läkare, sekreterare och chefer i olika konstellationer. Det märkliga är att oavsett kön och ålder på läkarna så förstår de inte hur man sätter i, plockar ur eller sätter igång diskmaskinen. Eller ens vänder på brickan det antingen står "Diskat" eller "Odiskat" på. Oftast är det vi sekreterare som sköter den biten, med visst stöd av chefer- som ju kan sätta i och plocka ur osv.

I går när jag satte ner min mugg efter att ha druckit te så såg jag hur brunt det var runt öppningen på diskmaskinen och på skåpet bredvid. Smutsigt alltså, matstänk, kaffestänk osv, men rejält fläckigt. Vem som ska städa köksskåp vet jag inte, antar städpersonalen? Men jag tänker att om man spiller kan man ju torka upp? Det är få som har den tanken tyvärr. Ju högre lön, desto svårare att torka upp när man spiller kaffe på tex golvet eller bord/diskbänk....

Vi har två hyllor med privata muggar, som tyvärr har en förmåga att få fötter (muggarna, inte hyllorna)- precis som alla andra, så en sekreterare fick nog och satte upp en rätt skarp och förtydligande lapp, om man nu inte förstår meningen "Privata muggar" från början då.

Arbetsplatser är märkliga...

Jag jobbar på sjukhus och just där jag jobbar består personalen som håller till i personalrummet av läkare, sekreterare och chefer i olika konstellationer. Det märkliga är att oavsett kön och ålder på läkarna så förstår de inte hur man sätter i, plockar ur eller sätter igång diskmaskinen. Eller ens vänder på brickan det antingen står "Diskat" eller "Odiskat" på. Oftast är det vi sekreterare som sköter den biten, med visst stöd av chefer- som ju kan sätta i och plocka ur osv.

I går när jag satte ner min mugg efter att ha druckit te så såg jag hur brunt det var runt öppningen på diskmaskinen och på skåpet bredvid. Smutsigt alltså, matstänk, kaffestänk osv, men rejält fläckigt. Vem som ska städa köksskåp vet jag inte, antar städpersonalen? Men jag tänker att om man spiller kan man ju torka upp? Det är få som har den tanken tyvärr. Ju högre lön, desto svårare att torka upp när man spiller kaffe på tex golvet eller bord/diskbänk....

Vi har två hyllor med privata muggar, som tyvärr har en förmåga att få fötter (muggarna, inte hyllorna)- precis som alla andra, så en sekreterare fick nog och satte upp en rätt skarp och förtydligande lapp, om man nu inte förstår meningen "Privata muggar" från början då.

Arbetsplatser är märkliga...
Jag känner till chefer som är noga med att göra sin del, om inte annat som förebild att lika och delat ansvar gäller alla.

Har uppfattningen (så här fördomsfullt utifrån) att vården har en del (kvarvarande) kulturskillnader mellan yrkesgrupper. Eller kanske ska det formuleras som att skillnader mellan yrkesgrupper är en del av kulturen? så mig förvånar det inte att du ser en sådan uppdelning just där.

Har just blivit mycket bättre och återhämtar mig från flera veckor av en hosta som totalt förstört min sömn... Och vad händer? En smärtsam förstoppning :turd:

Ironin är att jag aldrig varit förstoppad förr - inte förrän jag fick öka mängden järntabletter för att kunna fortsätta ge blod. Karma my ass :meh:

Jag känner till chefer som är noga med att göra sin del, om inte annat som förebild att lika och delat ansvar gäller alla.

Har uppfattningen (så här fördomsfullt utifrån) att vården har en del (kvarvarande) kulturskillnader mellan yrkesgrupper. Eller kanske ska det formuleras som att skillnader mellan yrkesgrupper är en del av kulturen? så mig förvånar det inte att du ser en sådan uppdelning just där.
Jo, jag tror man håller lite hårt också på kulturskillnader och hierarki. Ibland känns det så.

Det är trots allt inte så svårt att sätta sin mugg i diskmaskinen, tar det verkligen längre tid än att sätta den i diskhon? Och vad är det med det där om att inte inneha en förmåga att sätta in en stol efter sig, att bara resa sig och gå? Även det är rätt tydligt vilken yrkesgrupp som beter sig så. Kön och ålder verkar inte spel roll, yrke gör mer. För att komma fram för att sitta får nästa personer som ska ha lunch eller fika sätta in stolarna istället.

Tack! :)

Jag har klarat flera banor med spindlarna hittills men blir inte helt klok på hur det går till. Hur får jag bort nätet? Matchar de som är under och sedan matchar igen så försvinner spindeln? Den jäkeln sticker någon annanstans snabbt som tusan ju! :D
Det är matcha som gäller hela tiden. Just nu sitter jag fast på en bana rejält.

En tragedi har inträffat. Polisen är fåordig. Rykten sprids även av media, blir sanningar. En stor tidning kontaktar den ev döda ev gärningsmannens PAPPA och ber om kommentarer! Helt j-a sjukt. Pappan verkar inte veta att något hänt och då ännu mindre att sonen är misstänkt (inte säkerställt skyldig) och ev död. Vilket journalistiskt mästerverk... Vad är det för fel på människor?!

Stör mig på
* när någon säger något man absolut inte väntat sig och man blir så häpen att man inte finner sig till ett svar på tal där och då.
* att jag stör mig på det här efteråt.
* att det inte längre är billigare att åka buss än bil. Det tycker jag att det för miljöns skull ska vara.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 740
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 394
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025